Aston Martin Vantage V8 N420: lehčí i luxusnější

K rozptýlení v letošní okurkové sezóně chce přispět Aston Martin s omezenou edicí svého Vantage. Vyznačuje se zajímavou kombinací úprav.

Novinku s karoserií kupé lze objednávat již nyní, proto potencálního zájemce bude nejspíš zajímat, že její celé jméno zní Aston Martin V8 Vantage N420 a oproti výchozímu modelu se vyznačuje nepatrně sníženou pohotovostní hmotností a decentními úpravami techniky.

Za redukční dietou stojí rozsáhlejší použití dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, což se týká zadního difuzoru, lízátka pod předním nárazníkem, obkladů rámů střechy a skeletu sedadel. Celkově tyto drobné úpravy přinesly snížení hmotnosti o 27 kg na hranici 1 630 kg. Ještě dodejme, že vznik této série byl údajně inspirován úspěchy značky Aston Martin na čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme také černých mřížek na vstupech i výstupech chladicího vzduchu, zatmavených koncovek výfuků a specifických ráfků kol s pěti tenkými, zdvojenými paprsky. Na palubě objevíme paket Iridium s kontrastním stehováním Race Track z prestižního modelu V12 Vantage, sedadla čalouněná kombinací černé kůže a Alcantary, speciálním přístrojovým štítem a volantem, který může být podle přání zákazníka potaženým buď kůží, nebo Alcantarou. Ve standardní výbavě najdeme také tempomat, Bluetooth a parkovací asistent Park Distance Control.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá v podstatě standardní osmiválcová pohonná jednotka s objemem 4,7 l. Dává výkon 426 koní (313 kW) a točivý moment 470 Nm, přičemž výkon v britských mírách činí 420 koní a postaral se této omezené edici o doplňkové označení. Vůz s tímto motorem zrychlí z klidu na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 290 km/h. Volit lze mezi manuální šestistupňovou převodovkou a automatizovanou skříní Sportshift, karoserie může být kupé i roadster.

První vozy dorazí ke svým majitelům v srpnu, ceny začínají na částce 96 995 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage N420
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků