Aston Martin Vantage V8 N420: lehčí i luxusnější

K rozptýlení v letošní okurkové sezóně chce přispět Aston Martin s omezenou edicí svého Vantage. Vyznačuje se zajímavou kombinací úprav.

Novinku s karoserií kupé lze objednávat již nyní, proto potencálního zájemce bude nejspíš zajímat, že její celé jméno zní Aston Martin V8 Vantage N420 a oproti výchozímu modelu se vyznačuje nepatrně sníženou pohotovostní hmotností a decentními úpravami techniky.

Za redukční dietou stojí rozsáhlejší použití dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, což se týká zadního difuzoru, lízátka pod předním nárazníkem, obkladů rámů střechy a skeletu sedadel. Celkově tyto drobné úpravy přinesly snížení hmotnosti o 27 kg na hranici 1 630 kg. Ještě dodejme, že vznik této série byl údajně inspirován úspěchy značky Aston Martin na čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme také černých mřížek na vstupech i výstupech chladicího vzduchu, zatmavených koncovek výfuků a specifických ráfků kol s pěti tenkými, zdvojenými paprsky. Na palubě objevíme paket Iridium s kontrastním stehováním Race Track z prestižního modelu V12 Vantage, sedadla čalouněná kombinací černé kůže a Alcantary, speciálním přístrojovým štítem a volantem, který může být podle přání zákazníka potaženým buď kůží, nebo Alcantarou. Ve standardní výbavě najdeme také tempomat, Bluetooth a parkovací asistent Park Distance Control.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá v podstatě standardní osmiválcová pohonná jednotka s objemem 4,7 l. Dává výkon 426 koní (313 kW) a točivý moment 470 Nm, přičemž výkon v britských mírách činí 420 koní a postaral se této omezené edici o doplňkové označení. Vůz s tímto motorem zrychlí z klidu na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 290 km/h. Volit lze mezi manuální šestistupňovou převodovkou a automatizovanou skříní Sportshift, karoserie může být kupé i roadster.

První vozy dorazí ke svým majitelům v srpnu, ceny začínají na částce 96 995 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage N420
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků