Aston Martin Vantage V8 N420: lehčí i luxusnější

K rozptýlení v letošní okurkové sezóně chce přispět Aston Martin s omezenou edicí svého Vantage. Vyznačuje se zajímavou kombinací úprav.

Novinku s karoserií kupé lze objednávat již nyní, proto potencálního zájemce bude nejspíš zajímat, že její celé jméno zní Aston Martin V8 Vantage N420 a oproti výchozímu modelu se vyznačuje nepatrně sníženou pohotovostní hmotností a decentními úpravami techniky.

Za redukční dietou stojí rozsáhlejší použití dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, což se týká zadního difuzoru, lízátka pod předním nárazníkem, obkladů rámů střechy a skeletu sedadel. Celkově tyto drobné úpravy přinesly snížení hmotnosti o 27 kg na hranici 1 630 kg. Ještě dodejme, že vznik této série byl údajně inspirován úspěchy značky Aston Martin na čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme také černých mřížek na vstupech i výstupech chladicího vzduchu, zatmavených koncovek výfuků a specifických ráfků kol s pěti tenkými, zdvojenými paprsky. Na palubě objevíme paket Iridium s kontrastním stehováním Race Track z prestižního modelu V12 Vantage, sedadla čalouněná kombinací černé kůže a Alcantary, speciálním přístrojovým štítem a volantem, který může být podle přání zákazníka potaženým buď kůží, nebo Alcantarou. Ve standardní výbavě najdeme také tempomat, Bluetooth a parkovací asistent Park Distance Control.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá v podstatě standardní osmiválcová pohonná jednotka s objemem 4,7 l. Dává výkon 426 koní (313 kW) a točivý moment 470 Nm, přičemž výkon v britských mírách činí 420 koní a postaral se této omezené edici o doplňkové označení. Vůz s tímto motorem zrychlí z klidu na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 290 km/h. Volit lze mezi manuální šestistupňovou převodovkou a automatizovanou skříní Sportshift, karoserie může být kupé i roadster.

První vozy dorazí ke svým majitelům v srpnu, ceny začínají na částce 96 995 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage N420
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků