Aston Martin Vantage V12 Zagato: bestie oficiálně!

Polozávodní supersport z dílen Aston Martinu debutuje již 15. února. Za místo premiéry byla zvolena soutěž elegance v Kuvajtu.

Kde jinde by se takto exkluzivní stroj měl objevit, než tam, kde ze země prýští ropa a peníze! Jak jsme vás již informovali v půli loňského roku, Aston Martin Vantage V12 Zagato se stává absolutní špičkou dosavadní řady Vantage dodávané s osmi a dvanáctiválcovými motory a zároveň připomínkou vloni uplynulého 50. výročí od začátku spolupráce automobilky Aston Martin a italské karosárny Zagato.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB4 GT Zagato (1961): počátek slavné spolupráce

Prvním produktem kdysi věhlasného ateliéru Zagato na základě Aston Martinu se stal před půlstoletím typ DB4 GT Zagato. Nový Vantage V12 Zagato vzniká s vysokým podílem ruční práce a výroba každého z nich si údajně vyžádá 2 000 člověkohodin, kapota, střecha a dveře jsou vyrobeny z hliníku. Blatníky, dveřní sloupky a několik dalších dílů jsou z uhlíkových slitin.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage V12 Zagato - špička řady Vantage

Interiér je čalouněn pravou kůží a opatřen doplňky z uhlíkových kompozitů a leskle černými díly. Podle dostupných informací se o pohon tohoto stroje stará vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,0 l, výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 570 Nm. Na tuto ušlechtilou jednotku navazuje šestistupňová převodovka s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage V12 Zagato: exkluzivní materiály, exkluzivní zpracování

Aston Martin Vantage V12 Zagato má vykazovat pohotovostní hmotnost 1 680 kg a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s a dosáhne rychlosti 305 km/h. V sérii V12 Zagato vznikne jen 150 automobilů, z nichž první se ke svým majitelům dostanou koncem letošního roku. A cena? V přepočtu má začínat na částce 9,9 mil. Kč.
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků