Aston Martin Vantage V12 Zagato: bestie oficiálně!

Polozávodní supersport z dílen Aston Martinu debutuje již 15. února. Za místo premiéry byla zvolena soutěž elegance v Kuvajtu.

Kde jinde by se takto exkluzivní stroj měl objevit, než tam, kde ze země prýští ropa a peníze! Jak jsme vás již informovali v půli loňského roku, Aston Martin Vantage V12 Zagato se stává absolutní špičkou dosavadní řady Vantage dodávané s osmi a dvanáctiválcovými motory a zároveň připomínkou vloni uplynulého 50. výročí od začátku spolupráce automobilky Aston Martin a italské karosárny Zagato.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB4 GT Zagato (1961): počátek slavné spolupráce

Prvním produktem kdysi věhlasného ateliéru Zagato na základě Aston Martinu se stal před půlstoletím typ DB4 GT Zagato. Nový Vantage V12 Zagato vzniká s vysokým podílem ruční práce a výroba každého z nich si údajně vyžádá 2 000 člověkohodin, kapota, střecha a dveře jsou vyrobeny z hliníku. Blatníky, dveřní sloupky a několik dalších dílů jsou z uhlíkových slitin.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage V12 Zagato - špička řady Vantage

Interiér je čalouněn pravou kůží a opatřen doplňky z uhlíkových kompozitů a leskle černými díly. Podle dostupných informací se o pohon tohoto stroje stará vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,0 l, výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 570 Nm. Na tuto ušlechtilou jednotku navazuje šestistupňová převodovka s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage V12 Zagato: exkluzivní materiály, exkluzivní zpracování

Aston Martin Vantage V12 Zagato má vykazovat pohotovostní hmotnost 1 680 kg a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s a dosáhne rychlosti 305 km/h. V sérii V12 Zagato vznikne jen 150 automobilů, z nichž první se ke svým majitelům dostanou koncem letošního roku. A cena? V přepočtu má začínat na částce 9,9 mil. Kč.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků