Aston Martin Vantage SP10: první V8 S s manuální převodovkou

Ještě před několika lety by to znělo jako nesmysl: hurá, sportovní automobil konečně s manuálně řazenou převodovkou! Ale doba se změnila…

Pravdou je, že s příchodem často velmi chytrého elektronického řízení automatických převodovek a dvouspojkových systémů se v poslední době postupně vytrácí klasické, manuálně řazené skříně, jež byly donedávna nedílnou součástí každého sportovního automobilu. Podle všeho to souvisí také s rostoucími výkony vozů a pohodlností jejich movitých uživatelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martion Vantage SP10, první V8 S s manuální převodovkou

Zkrátka skutečný sportovní automobil s manuální převodovkou aby dnes člověk pohledal. Ale zázraky se stávají, přičemž s jedním z nich nyní přichází britská automobilka Aston Martin. Představuje speciální sérii SP10 vycházející ze standardního modelu Aston Martin Vantage V8 S uvedeného před dvěma lety. Pod kapotou tohoto modelu najdeme osmiválec s objemem 4,7 l, jehož výkon byl tehdy o nějakých 10 koní navýšen na výsledných 436 koní (321 kW), přičemž točivý moment vrcholí nově hodnotou 489 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí si výlučnosti modelu SP10 všimnete jen těžko

Na vylepšený motor u standardního Vantage V8 S navazuje nová sedmistupňová převodovka Sportshift II, nejnovější inkarnace společného projektu značek Graziano a Magneti Marelli. Podle Astonu tato skříň řadí o 20 % rychleji než původní Speedshift. Nový sedmý stupeň má za úkol snížení spotřeby na delších trasách a celkový převod byl při její instalaci poněkud zkrácen na 4,182:1.

Aston Martin Vantage S: nejdrsnější z osmiválců

Aston Martin Vantage S: nejdrsnější z osmiválců

Nová série SP10 je součástí oslav 100. výročí značky Aston Martin a její vznik byl motivován zkušenostmi automobilky Aston Martin ze sportovních aktivit modelu Aston Martin Vantage GT4. Na pohonné jednotce edice SP10 se nic nezměnilo, ale nejdůležitějším komponentem se stává vůbec poprvé použitá navazující šestistupňová převodovka s manuálním řazením (automat Sportshift II je k mání za příplatek).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástí série SP10 je také přečalouněný interiér v kombinaci s rozšířenou výbavou

Vozy Aston Martin SP10 jsou určeny výhradně kontinentální Evropě a zvenčí si všimneme hlavně speciálních devatenáctipalcových litých ráfků, upraveného předního nárazníku, černě lakovaných třmenů brzd, difuzoru z uhlíkových kompozitů a čirých zadních svítilen. Karoserie je lakována výhradně šedou metalízou Ceramic a interiér se dočkal rozšířené výbavy a specifického čalounění v kombinaci kůže, Alcantary a stříbřitého stehování.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků