Aston Martin Vantage SP10: první V8 S s manuální převodovkou

Ještě před několika lety by to znělo jako nesmysl: hurá, sportovní automobil konečně s manuálně řazenou převodovkou! Ale doba se změnila…

Pravdou je, že s příchodem často velmi chytrého elektronického řízení automatických převodovek a dvouspojkových systémů se v poslední době postupně vytrácí klasické, manuálně řazené skříně, jež byly donedávna nedílnou součástí každého sportovního automobilu. Podle všeho to souvisí také s rostoucími výkony vozů a pohodlností jejich movitých uživatelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martion Vantage SP10, první V8 S s manuální převodovkou

Zkrátka skutečný sportovní automobil s manuální převodovkou aby dnes člověk pohledal. Ale zázraky se stávají, přičemž s jedním z nich nyní přichází britská automobilka Aston Martin. Představuje speciální sérii SP10 vycházející ze standardního modelu Aston Martin Vantage V8 S uvedeného před dvěma lety. Pod kapotou tohoto modelu najdeme osmiválec s objemem 4,7 l, jehož výkon byl tehdy o nějakých 10 koní navýšen na výsledných 436 koní (321 kW), přičemž točivý moment vrcholí nově hodnotou 489 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí si výlučnosti modelu SP10 všimnete jen těžko

Na vylepšený motor u standardního Vantage V8 S navazuje nová sedmistupňová převodovka Sportshift II, nejnovější inkarnace společného projektu značek Graziano a Magneti Marelli. Podle Astonu tato skříň řadí o 20 % rychleji než původní Speedshift. Nový sedmý stupeň má za úkol snížení spotřeby na delších trasách a celkový převod byl při její instalaci poněkud zkrácen na 4,182:1.

Aston Martin Vantage S: nejdrsnější z osmiválců

Aston Martin Vantage S: nejdrsnější z osmiválců

Nová série SP10 je součástí oslav 100. výročí značky Aston Martin a její vznik byl motivován zkušenostmi automobilky Aston Martin ze sportovních aktivit modelu Aston Martin Vantage GT4. Na pohonné jednotce edice SP10 se nic nezměnilo, ale nejdůležitějším komponentem se stává vůbec poprvé použitá navazující šestistupňová převodovka s manuálním řazením (automat Sportshift II je k mání za příplatek).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástí série SP10 je také přečalouněný interiér v kombinaci s rozšířenou výbavou

Vozy Aston Martin SP10 jsou určeny výhradně kontinentální Evropě a zvenčí si všimneme hlavně speciálních devatenáctipalcových litých ráfků, upraveného předního nárazníku, černě lakovaných třmenů brzd, difuzoru z uhlíkových kompozitů a čirých zadních svítilen. Karoserie je lakována výhradně šedou metalízou Ceramic a interiér se dočkal rozšířené výbavy a specifického čalounění v kombinaci kůže, Alcantary a stříbřitého stehování.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků