Aston Martin Vantage S: nejdrsnější z osmiválců

Aston Martin v Ženevě představí nejvýkonnější provedení svého osmiválcového GT řady Vantage. Posláním modelu Vantage S je zaplnit mezeru mezi standardním typem Vantage a špičkovým dvanáctiválcem Vantage V12, bude k dostání s uzavřenou i otevřenou karoserií a jeho vznik provází inspirace závodním strojem GT4.

Pod kapotou novinky najdeme osmiválec s objemem 4,7 l, jehož výkon byl o nějakých 10 koní navýšen na výsledných 436 koní (321 kW), přičemž točivý moment vrcholí nově hodnotou 489 Nm. Na vylepšený motor navazuje nová sedmistupňová převodovka Sportshift II, nejnovější inkarnace společného projektu značek Graziano a Magneti Marelli. Podle Astonu tato skříň řadí o 20 % rychleji než původní Speedshift. Nový sedmý stupeň má za úkol snížení spotřeby na delších trasách a celkový převod byl při její instalaci poněkud zkrácen na 4,182:1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vantage S disponuje také tlačítkem režimu Sport, jenž řazení ještě zkrátí a řidiči nabídne pohotovější odezvu plynového pedálu a silnější zvuk z výfukové soustavy. Další zlepšení zahrnují strmější převod řízení 15:1 oproti standardnímu nastavení 17:1, větší přední brzdy s šestipístkovými třmeny, tužší tlumení a pérování či širší kola na zadní nápravě. Na první pohled si všimneme upraveného předního nárazníku se spodkem vyrobeným z uhlíkových kompozitů, přepracovaných prahů, výraznějšího difuzoru v zadním nárazníku a devatenáctipalcových litých ráfků (za příplatek mohou být kované).

Kupé Aston Martin Vantage S bude prodáváno v přepočtu za 2 880 000 Kč, milovníci kabrioletů si pak musí připravit 3 110 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage S
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků