Aston Martin Vantage GTV8: karbon, 446 koní a manuál pro 150 zájemců

Aston Martin představil nejostřejší verzi modelu Vantage, která si bere inspiraci u závodního speciálu Vantage V8 GTE. Novinka se jmenuje GTV8 a její hlavní předností má být nízká hmotnost. Špatnou zprávou na úvod je fakt, že vznikne pouze 150 kusů.

Ruská společnost Cardi se důkladně podívala na Aston Martin DB9

Ruská společnost Cardi se důkladně podívala na Aston Martin DB9

Automobilka označuje nové GTV8 jako nejlehčí Vantage v historii a nutno podotknout, že se kvůli hmotnosti udělalo opravdu mnoho opatření. Vůz například dostal lehká litá kola, lithium-iontový akumulátor, karbonovou střechu a polykarbonátové zadní okno (ze stejného materiálu jsou vyrobena také zadní boční okna).

Výčet změn zahrnuje ještě titanový výfuk a sportovní karbonové sedačky. Ty lze, opět kvůli hmotnosti, ovládat pouze manuálně. Aston ale chtěl zachovat možnost každodenního použití, takže z automobilu nevyndal klimatizaci, ozvučení ani multimediální systém. Součástí výbavy je také celá řada karbonových doplňků vylepšujících aerodynamiku vozu.

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Pohon má na starost blíže nespecifikovaný osmiválcový motor o objemu 4,7 litru. Ten by podle předběžných zpráv měl nabídnou 328 kW (446 koní). Spojen bude se šestistupňovým manuálem, nicméně zájemci dostanou do svého exempláře také sedmistupňový automat. Podvozek má být doslova „super-ostrý“.

Aston vyrobí pouze malou sérii limitovanou na 150 kusů. První šťastlivci, kteří zaplatí za tento automobil minimálně 5,6 milionu korun, se dočkají ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků