Aston Martin Vantage GTV8: karbon, 446 koní a manuál pro 150 zájemců

Aston Martin představil nejostřejší verzi modelu Vantage, která si bere inspiraci u závodního speciálu Vantage V8 GTE. Novinka se jmenuje GTV8 a její hlavní předností má být nízká hmotnost. Špatnou zprávou na úvod je fakt, že vznikne pouze 150 kusů.

Ruská společnost Cardi se důkladně podívala na Aston Martin DB9

Ruská společnost Cardi se důkladně podívala na Aston Martin DB9

Automobilka označuje nové GTV8 jako nejlehčí Vantage v historii a nutno podotknout, že se kvůli hmotnosti udělalo opravdu mnoho opatření. Vůz například dostal lehká litá kola, lithium-iontový akumulátor, karbonovou střechu a polykarbonátové zadní okno (ze stejného materiálu jsou vyrobena také zadní boční okna).

Výčet změn zahrnuje ještě titanový výfuk a sportovní karbonové sedačky. Ty lze, opět kvůli hmotnosti, ovládat pouze manuálně. Aston ale chtěl zachovat možnost každodenního použití, takže z automobilu nevyndal klimatizaci, ozvučení ani multimediální systém. Součástí výbavy je také celá řada karbonových doplňků vylepšujících aerodynamiku vozu.

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Pohon má na starost blíže nespecifikovaný osmiválcový motor o objemu 4,7 litru. Ten by podle předběžných zpráv měl nabídnou 328 kW (446 koní). Spojen bude se šestistupňovým manuálem, nicméně zájemci dostanou do svého exempláře také sedmistupňový automat. Podvozek má být doslova „super-ostrý“.

Aston vyrobí pouze malou sérii limitovanou na 150 kusů. První šťastlivci, kteří zaplatí za tento automobil minimálně 5,6 milionu korun, se dočkají ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků