Aston Martin Vantage GTV8: karbon, 446 koní a manuál pro 150 zájemců

Aston Martin představil nejostřejší verzi modelu Vantage, která si bere inspiraci u závodního speciálu Vantage V8 GTE. Novinka se jmenuje GTV8 a její hlavní předností má být nízká hmotnost. Špatnou zprávou na úvod je fakt, že vznikne pouze 150 kusů.

Ruská společnost Cardi se důkladně podívala na Aston Martin DB9

Ruská společnost Cardi se důkladně podívala na Aston Martin DB9

Automobilka označuje nové GTV8 jako nejlehčí Vantage v historii a nutno podotknout, že se kvůli hmotnosti udělalo opravdu mnoho opatření. Vůz například dostal lehká litá kola, lithium-iontový akumulátor, karbonovou střechu a polykarbonátové zadní okno (ze stejného materiálu jsou vyrobena také zadní boční okna).

Výčet změn zahrnuje ještě titanový výfuk a sportovní karbonové sedačky. Ty lze, opět kvůli hmotnosti, ovládat pouze manuálně. Aston ale chtěl zachovat možnost každodenního použití, takže z automobilu nevyndal klimatizaci, ozvučení ani multimediální systém. Součástí výbavy je také celá řada karbonových doplňků vylepšujících aerodynamiku vozu.

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Pohon má na starost blíže nespecifikovaný osmiválcový motor o objemu 4,7 litru. Ten by podle předběžných zpráv měl nabídnou 328 kW (446 koní). Spojen bude se šestistupňovým manuálem, nicméně zájemci dostanou do svého exempláře také sedmistupňový automat. Podvozek má být doslova „super-ostrý“.

Aston vyrobí pouze malou sérii limitovanou na 150 kusů. První šťastlivci, kteří zaplatí za tento automobil minimálně 5,6 milionu korun, se dočkají ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků