Aston Martin Vantage GTV8: karbon, 446 koní a manuál pro 150 zájemců

Aston Martin Vantage GTV8: karbon, 446 koní a manuál pro 150 zájemců

Aston Martin představil nejostřejší verzi modelu Vantage, která si bere inspiraci u závodního speciálu Vantage V8 GTE. Novinka se jmenuje GTV8 a její hlavní předností má být nízká hmotnost. Špatnou zprávou na úvod je fakt, že vznikne pouze 150 kusů.

Ruská společnost Cardi se důkladně podívala na Aston Martin DB9

Ruská společnost Cardi se důkladně podívala na Aston Martin DB9

Automobilka označuje nové GTV8 jako nejlehčí Vantage v historii a nutno podotknout, že se kvůli hmotnosti udělalo opravdu mnoho opatření. Vůz například dostal lehká litá kola, lithium-iontový akumulátor, karbonovou střechu a polykarbonátové zadní okno (ze stejného materiálu jsou vyrobena také zadní boční okna).

Výčet změn zahrnuje ještě titanový výfuk a sportovní karbonové sedačky. Ty lze, opět kvůli hmotnosti, ovládat pouze manuálně. Aston ale chtěl zachovat možnost každodenního použití, takže z automobilu nevyndal klimatizaci, ozvučení ani multimediální systém. Součástí výbavy je také celá řada karbonových doplňků vylepšujících aerodynamiku vozu.

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Pohon má na starost blíže nespecifikovaný osmiválcový motor o objemu 4,7 litru. Ten by podle předběžných zpráv měl nabídnou 328 kW (446 koní). Spojen bude se šestistupňovým manuálem, nicméně zájemci dostanou do svého exempláře také sedmistupňový automat. Podvozek má být doslova „super-ostrý“.

Aston vyrobí pouze malou sérii limitovanou na 150 kusů. První šťastlivci, kteří zaplatí za tento automobil minimálně 5,6 milionu korun, se dočkají ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků