Aston Martin Vantage GT4 2011: krasavec na steroidech

Aston Martin se mnohým může zdát jako značka stárnoucích elegánů, které na autě zajímá všechno možné, jen ne jeho sportovní schopnosti, automobilka sebe sama ale vnímá jinak. A tak se tradičně účastní všemožných závodních sérií a pro soukromé týmy nabízí soutěžní deriváty svých jinak velmi distingovaných vozů. V posledních letech o sobě dal Aston v tomto směru nejvíce vědět svým V8 Vantage N24 pro třídu GT4, nyní pro stejnou třídu nabízí vůz pojmenovaný poněkud nenápaditě V8 Vantage GT4. A ten se pro sezónu 2011 dočkal inovovaného provedení.

Vůz je pochopitelně stále založen na osmiválcové verzi silničního Vantage, se kterým sdílí hliníkovou šasí, systém zavěšení kol i motor. Ten byl pro závodní využití upraven jen lehce, když při objemu 4,7 litru dává vyšší výkon i točivý moment než dříve. Přesné specifikace ale zveřejněny nebyly.

Řada novinek postihla i aerodynamické prvky a mnoho z nich je vidět na první pohled.  Na spodní části předního nárazníku si můžeme všimnout upraveného nasávacícho otvoru, který se stará jak o lepší přívod vzduchu k chladiči a brzdám, tak o vyšší přítlak na přední ose. Vzadu je k vidění jiné tvarování víka kufru, opět pro zajištění vyššího přítlaku, k vidění i karbonový difusor. Co k vidění není jsou úpravy zadní části podlahy vozu, která má spolu s upraveným difusorem zajistit snížení vztlaku a zároveň zlepšit chlazení převodovky.

Zmíněné úpravy aerodynamiky jsou přitom paradoxně inspirovány prvky použitými na silničním Vantage V12. Aston Martin tak kráčí opačným než obvyklým směrem, typické je spíše pozdější využití závodní techniky na sériovém voze...

Krom motoru a aerodynamiky se inovace dotkly i elektroniky. Nově si můžete za příplatek pořídit závodní ABS a kontrolu trakce od Bosch Motorsport, která byla vyvinuta přímo pro Vantage GT4.

Cenu tohoto prvku a ostatně ani celého vozu zatím neznáme. Víme však, že bude nasazen do značkové Aston Martin GT4 Challenge ve Velké Británii, dočká se i oficiální účasti v evropském poháru GT4 a samozřejmě se bude objevovat i v ŕadě dalších soutěží této třídy pod hlavičkou soukromých týmů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage GT4 2011

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků