Aston Martin Vantage GT4 2011: krasavec na steroidech

Aston Martin Vantage GT4 2011: krasavec na steroidech

Aston Martin se mnohým může zdát jako značka stárnoucích elegánů, které na autě zajímá všechno možné, jen ne jeho sportovní schopnosti, automobilka sebe sama ale vnímá jinak. A tak se tradičně účastní všemožných závodních sérií a pro soukromé týmy nabízí soutěžní deriváty svých jinak velmi distingovaných vozů. V posledních letech o sobě dal Aston v tomto směru nejvíce vědět svým V8 Vantage N24 pro třídu GT4, nyní pro stejnou třídu nabízí vůz pojmenovaný poněkud nenápaditě V8 Vantage GT4. A ten se pro sezónu 2011 dočkal inovovaného provedení.

Vůz je pochopitelně stále založen na osmiválcové verzi silničního Vantage, se kterým sdílí hliníkovou šasí, systém zavěšení kol i motor. Ten byl pro závodní využití upraven jen lehce, když při objemu 4,7 litru dává vyšší výkon i točivý moment než dříve. Přesné specifikace ale zveřejněny nebyly.

Řada novinek postihla i aerodynamické prvky a mnoho z nich je vidět na první pohled.  Na spodní části předního nárazníku si můžeme všimnout upraveného nasávacícho otvoru, který se stará jak o lepší přívod vzduchu k chladiči a brzdám, tak o vyšší přítlak na přední ose. Vzadu je k vidění jiné tvarování víka kufru, opět pro zajištění vyššího přítlaku, k vidění i karbonový difusor. Co k vidění není jsou úpravy zadní části podlahy vozu, která má spolu s upraveným difusorem zajistit snížení vztlaku a zároveň zlepšit chlazení převodovky.

Zmíněné úpravy aerodynamiky jsou přitom paradoxně inspirovány prvky použitými na silničním Vantage V12. Aston Martin tak kráčí opačným než obvyklým směrem, typické je spíše pozdější využití závodní techniky na sériovém voze...

Krom motoru a aerodynamiky se inovace dotkly i elektroniky. Nově si můžete za příplatek pořídit závodní ABS a kontrolu trakce od Bosch Motorsport, která byla vyvinuta přímo pro Vantage GT4.

Cenu tohoto prvku a ostatně ani celého vozu zatím neznáme. Víme však, že bude nasazen do značkové Aston Martin GT4 Challenge ve Velké Británii, dočká se i oficiální účasti v evropském poháru GT4 a samozřejmě se bude objevovat i v ŕadě dalších soutěží této třídy pod hlavičkou soukromých týmů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage GT4 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků