Aston Martin Vantage GT3 se musí přejmenovat na GT12 kvůli Porsche

Aston Martin představil ostrou okruhovou verzi modelu V12 Vantage. Jmenuje se Vantage GT3... tedy, vlastně už nejmenuje. Jmenovala se Vantage GT3, ale pak se do hry vložilo Porsche a začalo se ohánět právy na jméno GT3. Takže se Aston Martin raději v tichosti stáhl do kouta a přejmenoval auto na Vantage GT12.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche se nelíbí, že si Aston Martin své auto pojmenoval jako GT3. Němci tvrdí, že mají na tohle označení právo. Britové tak změní název na GT12. Základem okruhového Astonu je model V12 Vantage S, který byl odlehčen o 100 kg

Zajímavé ale je, že označení GT3 je jinak v automobilové branži poměrně běžné, neboť označuje příslušnost k vozům postaveným podle pravidel FIA GT3. Aston Martin se bránil, že třeba Lotus používal jméno GT3 už zhruba tři roky před první 911 GT3 generace 996.

Nový Aston Martin Vulcan bude rychlejší než závodní auta

Nový Aston Martin Vulcan bude rychlejší než závodní auta

Aston Martin Vantage GT12 je poháněn osvědčeným šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 600 koní. Díky použití karbonových panelů karoserie poklesla celková hmotnost vozu o 100 kg proti modelu V12 Vantage S. I tak ale celé auto váží 1565 kg.

Spousta detailů se změnila i v interiéru. Povšimněte si třeba roztomile primitivní kožené smyčky místo kliky dveří, odlehčena byla i sedadla a displej uprostřed palubní desky má rozšířené funkce, zobrazuje například telemetrii jízdy.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Všechny ty spoilery, křídla a difuzory na karoserii mají také svoji funkci a i když Aston Martin přímo neříká, o kolik se přítlak zvýšil, určitě to bude na okruhu znát. Nicméně o tom si bude moci povídat pouze 100 majitelů, neboť více těchto speciálních aut Aston Martin nepostaví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 290 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 850 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků