Aston Martin Vantage GT3 se musí přejmenovat na GT12 kvůli Porsche

Aston Martin představil ostrou okruhovou verzi modelu V12 Vantage. Jmenuje se Vantage GT3... tedy, vlastně už nejmenuje. Jmenovala se Vantage GT3, ale pak se do hry vložilo Porsche a začalo se ohánět právy na jméno GT3. Takže se Aston Martin raději v tichosti stáhl do kouta a přejmenoval auto na Vantage GT12.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche se nelíbí, že si Aston Martin své auto pojmenoval jako GT3. Němci tvrdí, že mají na tohle označení právo. Britové tak změní název na GT12. Základem okruhového Astonu je model V12 Vantage S, který byl odlehčen o 100 kg

Zajímavé ale je, že označení GT3 je jinak v automobilové branži poměrně běžné, neboť označuje příslušnost k vozům postaveným podle pravidel FIA GT3. Aston Martin se bránil, že třeba Lotus používal jméno GT3 už zhruba tři roky před první 911 GT3 generace 996.

Nový Aston Martin Vulcan bude rychlejší než závodní auta

Nový Aston Martin Vulcan bude rychlejší než závodní auta

Aston Martin Vantage GT12 je poháněn osvědčeným šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 600 koní. Díky použití karbonových panelů karoserie poklesla celková hmotnost vozu o 100 kg proti modelu V12 Vantage S. I tak ale celé auto váží 1565 kg.

Spousta detailů se změnila i v interiéru. Povšimněte si třeba roztomile primitivní kožené smyčky místo kliky dveří, odlehčena byla i sedadla a displej uprostřed palubní desky má rozšířené funkce, zobrazuje například telemetrii jízdy.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Všechny ty spoilery, křídla a difuzory na karoserii mají také svoji funkci a i když Aston Martin přímo neříká, o kolik se přítlak zvýšil, určitě to bude na okruhu znát. Nicméně o tom si bude moci povídat pouze 100 majitelů, neboť více těchto speciálních aut Aston Martin nepostaví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků