Aston Martin Vantage GT3 se musí přejmenovat na GT12 kvůli Porsche

Aston Martin představil ostrou okruhovou verzi modelu V12 Vantage. Jmenuje se Vantage GT3... tedy, vlastně už nejmenuje. Jmenovala se Vantage GT3, ale pak se do hry vložilo Porsche a začalo se ohánět právy na jméno GT3. Takže se Aston Martin raději v tichosti stáhl do kouta a přejmenoval auto na Vantage GT12.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche se nelíbí, že si Aston Martin své auto pojmenoval jako GT3. Němci tvrdí, že mají na tohle označení právo. Britové tak změní název na GT12. Základem okruhového Astonu je model V12 Vantage S, který byl odlehčen o 100 kg

Zajímavé ale je, že označení GT3 je jinak v automobilové branži poměrně běžné, neboť označuje příslušnost k vozům postaveným podle pravidel FIA GT3. Aston Martin se bránil, že třeba Lotus používal jméno GT3 už zhruba tři roky před první 911 GT3 generace 996.

Nový Aston Martin Vulcan bude rychlejší než závodní auta

Nový Aston Martin Vulcan bude rychlejší než závodní auta

Aston Martin Vantage GT12 je poháněn osvědčeným šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 600 koní. Díky použití karbonových panelů karoserie poklesla celková hmotnost vozu o 100 kg proti modelu V12 Vantage S. I tak ale celé auto váží 1565 kg.

Spousta detailů se změnila i v interiéru. Povšimněte si třeba roztomile primitivní kožené smyčky místo kliky dveří, odlehčena byla i sedadla a displej uprostřed palubní desky má rozšířené funkce, zobrazuje například telemetrii jízdy.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Všechny ty spoilery, křídla a difuzory na karoserii mají také svoji funkci a i když Aston Martin přímo neříká, o kolik se přítlak zvýšil, určitě to bude na okruhu znát. Nicméně o tom si bude moci povídat pouze 100 majitelů, neboť více těchto speciálních aut Aston Martin nepostaví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků