Aston Martin Vanquish Zagato se bude vyrábět, ale už teď je vyprodaný

Vzpomínáte si na úchvatný koncept Astonu Martin Zagato Coupe, který automobilka představila minulý měsíc na Concorso d’Eleganza Villa d’Este na břehu italského jezera Como? Už v té době jsme tak nějak tušili, že jen u konceptu tahle nádhera neskončí a to se také vyplnilo.

Milionáři vzali Aston Martin útokem a dožadovali se sériové výroby. Nakonec se automobilka rozhodla vyrobit pouhých 99 kusů s cenovkou okolo 500 000 liber, což je v přepočtu přibližně 17,5 milionu korun. Za to byste si sice mohli pořídit celou řadu jiných, mnohem rychlejších nebo luxusnějších aut, ale o tom to pochopitelně není. 

Test Jaguar Project 7: Průlet Evropou

Test Jaguar Project 7: Průlet Evropou

V pořadí pátý kus, na kterém Aston Martin spolupracoval s italskou karosárnou Zagato, se po designové stránce inspiroval výjimečnými modely britské automobilky - najdete na něm prvky zběsilého Vulcanu, ale také vzácného One-77 nebo studie CC-100.

Poměrně blízko má Zagato k sériovému modelu především v interiéru, kde se sice nacházejí mnohem kvalitnější materiály, ale z pohledu designu je to Aston Martin tak, jak ho známe. To samé se naštěstí nedá říct o pohonné jednotce, kterou tvoří atmosférický šestilitrový dvanáctiválec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úchvatné tvary Astonu Martin Zagato si bude užívat pouze 99 majitelů,
všichni za něj museli zaplatit přibližně 17,5 milionu korun

Oproti sériovému modelu se výkon zvýšil na rovných 600 koní, což stačí ke zrychlení z 0 na 60 mil/h (0 - 96 km/h) za 3,5 sekundy, je tedy o tři desetiny rychlejší než klasický Vanquish. První kousky chce automobilka dodat už v první polovině příštího roku a my můžeme jen doufat, že necelá stovka kusů neskončí jen v klimatizovaných garážích zbohatlíků, ale tu a tam se ukáže i na silnici

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků