Aston Martin Vanquish S: dravější žralok silnic (nové foto)

Hřmotný dvanáctiválec od anglické automobilky Aston Martin dostal nové hlavy, přepracované vstřikování, nová ložiska a vačky. Změnilo se sání a zapracovalo se i na výfuku. Výsledek? Vanquish s označením S je teď s výkonem 382 kW (520 k) o 60 koní silnější než sériový model. Kroutící moment vzrost z 542 Nm na 577 Nm a je dosažen už v 5 800 ot./min. Akceleraci z nuly na stovku zvládá Esko za 4,8 s a maximální rychlost je na hranici 321 km/h oproti původním 306 km/h.

Aby byl zajištěn potřebný přívod vzduchu do motoru, byl zvětšen otvor v přední masce. Pro zlepšení přítlaku na silnici se upravil přední spoiler a víko od zavazadlového prostoru. Tohoto krasavce budete moci krotit pomocí 378mm velkých kotoučových brzd na přední nápravě a 330mm na zadní. Vnitřně chlazené kotouče budou svírat šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu. Devatenáctipalcová kola jsou obuta do pneumatik o rozměrech 255/40 vpředu a 285/40 vzadu.

Kratší řazení bude zajišťovat sportovní dojem z jízdy, interiér zase pohodlí a luxus, jaký je u značky Aston Martin vyhledávaný. Kožené čalounění v kombinaci s hliníkovými doplňky jsou samozřejmostí, stejně jako elektricky ovládané a vyhřívané sportovní sedačky, palubní počítač, duální automatická klimatizace, senzor tlaku vzduchu v pneumatikách, automaticky cloněné zpětné zrcátko a mnoho dalších moderních technologických doplňků.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků