Aston Martin Vanquish od Iana Calluma míří do výroby. 25 kusů jistě zmizí rychle

Klasický případ ohlédnutí na stav konta, kde nemáte dostatečné prostředky.

Projekt známého designéra Iana Calluma už přichází v produkční podobě. Minulé září oznámil Callum založení vlastní firmy poté, co odešel z automobilky Jaguar Land Rover, a zároveň představil koncept modernizovaného Astonu Martin Vanquish. A kdo by mohl kupé z roku 2001 vylepšit lépe než samotný designér, který ho navrhl, že jo?

Produkční verze Astonu Martin Callum Vanquish 25 se nám tedy představuje v zářivě červeném laku, ale především s celkem 350 změnami na designu, konstrukci či použitých materiálech. Výrobu jednotlivých kusů vylepšeného vozu pro dnešní dobu bude mít na starosti partnerská firma R-Reforged s úzkou vazbou na automobilku Aston Martin a její závodní program.

Aston Martin slaví historický milník. Z nové výrobní linky sjel první kousek DBX

Aston Martin slaví historický milník. Z nové výrobní linky sjel první kousek DBX

Podvozek Callumova Vanquishe dostal nové tlumiče Bilstein, tužší stabilizátory, světlá výška klesla o 10 mm, rozchod kol se zvětšil o 60 mm a větší přilnavost a ovladatelnost zajišťuje i moderní obutí Michelin Pilot Sport se zakázkovou směsí. Zapracovalo se i na řízení, volant má nyní užší věnec a řidič také sedí o cosi níže.

S úpravami na podvozku nicméně Callum zmiňuje, že se stále jedná o velké, pohodlné GT, tedy žádnou přiostřenou okreskovou střelu. Výkon 5,9litrového atmosférického V12 byl zvýšen na 580 koní (427 kW), objevuje se nově vyvinuté karbonové sání nebo speciálně vyladěný nerezový výfukový systém.

Kupte vašemu dítěti Bugatti! Pojízdná hračka Baby II stojí až přes milion korun

Kupte vašemu dítěti Bugatti! Pojízdná hračka Baby II stojí až přes milion korun

Zájemci pak budou mít na výběr z trojice převodovek – manuální, automatické či poloautomatické – stejně jako ze třech originálních designů 20palcových kol. Kromě výchozích estetických změn na karoserii, které Vanquish decentně omlazují, budou mít zákazníci možnost specifikovat svůj kus přímo s Ianem Callumem a konzultovat svá přání.

První várka Callumova Vanquishe, mířená pro zájemce v Evropě a Latinské Americe, bude dle plánů vyrobena už v září. Produkce se nicméně zastaví pouze na 25 kusech s cenovkami startujícími od 550.000 liber (asi 15,9 milionu korun), případně od 450.000 liber (asi 13 milionů korun), když si k úpravě dovezete již vlastní Vanquish.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků