Aston Martin Vanquish: nejlepší Aston představen

O přípravách následníka trůnu „krále značky Aston Martin“ jsme vás v posledních týdnech průběžně informovali, nicméně teprve nyní vám tento klenot můžeme představit v plné parádě.
Seznam kapitol
  1. Aston Martin Vanquish
  2. Fotogalerie

Už když jsme v květnu psali o speciální edici Aston Martin DBS Ultimate, bylo jasné, že modelu DBS v pozici vlajkové lodi značky Aston Martin odzvonilo. Model DBS vyráběný od roku 2007 splnil svoji úlohu beze zbytku (již rok před tím zazářil v „bondovce“ Casino Royale), ale doba pokročila. Nyní je zde nový Aston Martin Vanquish, který byl předznamenán studií Aston Martin AM310 představenou na letošní soutěži elegance Concorso d'Elegance Villa d'Este.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vanquish, nová vlajková loď značky

Novinka se namísto sterilního označení trojicí písmen vrací ke jménu Vanquish náležejícímu vozu vyráběnému v letech 2001 až 2007. Po technické stránce jde o důkladnou evoluci dosavadního typu DBS. Vanquish je postaven na základě rámu VH čtvrté generace, který je svařen a slepen z hliníkových částí. V zadní části skeletu se objevují struktury z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny také všechny povrchové díly karoserie. Její vzhled je pak kombinací prvků dosluhujícího typu DBS a omezené série One-77.

Aston Martin V12 Vanquish: silniční žralok

Aston Martin V12 Vanquish: silniční žralok

Celek vyniká torzní tuhostí posílenou oproti DBS až o 30 %, ale také nižší hmotností celého vozu, který je při pohotovostní hmotnosti 1 739 kg o takřka 60 kg lehčí než stávající Aston Martin DBS. O návaznosti na tohoto předchůdce svědčí také shodné délky karoserie 4 720 mm a rozvoru 2 740 mm. Značka Aston Martin navíc slibuje rozdělení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50/50.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Vanquish přebírá rysy stávajícího DBS i exkluzivní série One-77

O pohon modelu Vanquish se stará modifikovaný atmosféricky plněný dvanáctiválec 5,9 l W12 s výkonem navýšeným na 573 koní (421 kW) při 6 750 ot./min. a točivým momentem posunutým na 620 Nm při 5 500 ot./min. Ve voze je usazen o 19 mm níže a kola zadní nápravy pohání přes šestistupňový automat Touchtronic 2 převzatý z DBS. Novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s, tedy o O,2 s dříve než DBS, nicméně nejvyšší rychlost kupodivu klesla o 10 km/h na 295 km/h.

Aston Martin DBS: zrození krásy

Aston Martin DBS: zrození krásy

Nová litá kola mají průměr ráfků 21 palců a nazouvají speciální pneumatiky Pirelli P-Zero s rozměry 255/35 vpředu a 305/30 vzadu. O patřičné zpomalení se stará brzdová soustava Brembo Carbon Ceramic Matrix (CCM) s uhlíko-keramickými kotouči o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu, do nichž se zakusují šestistipísktové třmeny vpředu, převzaté z modelu Aston Martin One-77, a čtyřpístkové brzdiče vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér vychází z Astonu DBS, ale nabízí nové funkce a dotyková tlačítka na středové konzoli

Patřičnou kontrolu nad vozem zajišťují soustavy adaptivního pérování ADS s režimy Normal, Sport a Track v součinnosti se systémy Dynamic Stability Control a Positive Torque Control. Nový Aston Martin Vanquish má být k mání v ryze dvoumístném, nebo omezeně čtyřmístném provedení, přičemž výrobce slibuje citelně větší prostor pro posádku i její zavazadla, na čemž se podílí také umístění palubní desky o 20 mm více vpředu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vanquish: to nejlepší od Aston Martinu

Na předních sedadlech údajně narostla šířka v úrovni loktů o 87 mm a v ramenech o 25 mm a prostor pro zavazadla se zvětšil na 368 l, což má být více než dvojnásobek „kufru“ u DBS. Palubní deska v hrubých rysech zůstala věrna předloze typu DBS, stejně jako rozmístění kontrolních a ovládacích prvků, nicméně většina tlačítek na středové konzoli nahradily dotykové plochy.

Nový Aston Martin Vanquish vstoupí v Evropě do prodejů ještě letos a ceny se mají pohybovat v okolí hranice 6 mil. Kč.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Aston Martin Vanquish
  2. Fotogalerie

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků