Aston Martin jasně říká, že jeho nová omezená série modelu Valour (v překladu udatnost, chrabrost) je určena pro puristy a i když jde o vzácný skvost, chcete ji řídit a ne jen skladovat či vystavovat. Zdroj: Aston Martin

Aston Martin jasně říká, že jeho nová omezená série modelu Valour (v překladu udatnost, chrabrost) je určena pro puristy a i když jde o vzácný skvost, chcete ji řídit a ne jen skladovat či vystavovat. | Zdroj: Aston Martin

Inspiraci si bere z klasického V8 Vantage a jeho závodní verze RHAM/1 „Muncher“ – ta jezdila v Le Mans v letech 1977 a 1979. Zdroj: Aston Martin

Inspiraci si bere z klasického V8 Vantage a jeho závodní verze RHAM/1 „Muncher“ – ta jezdila v Le Mans v letech 1977 a 1979. | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Retro styl s kulatými předními světlomety se Astonu již osvědčil u unikátního speciálu Victor z roku 2020. V kapotě je odvětrávací otvor ve tvaru podkovy a také dvojice NACA sacích otvorů. Zdroj: Aston Martin

Retro styl s kulatými předními světlomety se Astonu již osvědčil u unikátního speciálu Victor z roku 2020. V kapotě je odvětrávací otvor ve tvaru podkovy a také dvojice NACA sacích otvorů. | Zdroj: Aston Martin

Záď s karbonovým difuzorem a trojicí koncovek výfuku dává na odiv obří „kachní“ křídlo s logem a názvem Aston Martinu. Zdroj: Aston Martin

Záď s karbonovým difuzorem a trojicí koncovek výfuku dává na odiv obří „kachní“ křídlo s logem a názvem Aston Martinu. | Zdroj: Aston Martin

Světla jsou zajímavě vložena do mřížky (vyrobené z jediného kusu hliníku) s horizontálními otvory. Zdroj: Aston Martin

Světla jsou zajímavě vložena do mřížky (vyrobené z jediného kusu hliníku) s horizontálními otvory. | Zdroj: Aston Martin

Motor představuje rozlučku s jednou slavnou érou – V12 o objemu 5,3 litru a dvěma turby disponuje 526 kW (715 k). Zdroj: Aston Martin

Motor představuje rozlučku s jednou slavnou érou – V12 o objemu 5,3 litru a dvěma turby disponuje 526 kW (715 k). | Zdroj: Aston Martin

Posílá svou sílu na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku a mechanický samosvorný diferenciál. Zdroj: Aston Martin

Posílá svou sílu na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku a mechanický samosvorný diferenciál. | Zdroj: Aston Martin

Aston ujišťuje, že si jeho výkon užijete v jakémkoliv rychlostním stupni bez elektronického omezení, pro klid duše zde ale samozřejmě máme kontrolu trakce a stabilizaci. Zdroj: Aston Martin

Aston ujišťuje, že si jeho výkon užijete v jakémkoliv rychlostním stupni bez elektronického omezení, pro klid duše zde ale samozřejmě máme kontrolu trakce a stabilizaci. | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin

Aston Martin Valour | Zdroj: Aston Martin

Inspiraci si bere z klasického V8 Vantage a jeho závodní verze RHAM/1 „Muncher“ – ta jezdila v Le Mans v letech 1977 a 1979. Zdroj: Aston Martin
Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin
Aston Martin Valour Zdroj: Aston Martin
Retro styl s kulatými předními světlomety se Astonu již osvědčil u unikátního speciálu Victor z roku 2020. V kapotě je odvětrávací otvor ve tvaru podkovy a také dvojice NACA sacích otvorů. Zdroj: Aston Martin
20
Fotogalerie

Aston Martin Valour oficiálně: Limitka pro nadšence má manuál a V12, vznikne jen 110 kusů

Oslavy 110 let britské značky pokračují úchvatným dárkem v retro-futuristickém stylu. Má přes 700 koní!

Tradici sporťáků s motorem vpředu a pohonem zadních kol asi nejde lépe oslavit, než s dvanácti válci pod kapotou a fofrklackem v ruce. Aston Martin jasně říká, že jeho omezená série modelu Valour (v překladu udatnost, chrabrost) je určena pro puristy a i když jde o vzácný skvost, chcete ji řídit a ne jen skladovat či vystavovat. Inspiraci si bere z klasického V8 Vantage a jeho závodní verze RHAM/1 „Muncher“ – ta jezdila v Le Mans v letech 1977 a 1979.

Retro styl s kulatými předními světlomety se Astonu již osvědčil u unikátního speciálu Victor z roku 2020. V kapotě je odvětrávací otvor ve tvaru podkovy a i dvojice NACA sacích otvorů, čelní mřížka byla zdůrazněna lesklými žebry a máme zde také odvážně předsazené lízátko s ploutvemi po stranách. Záď s karbonovým difuzorem a trojicí koncovek výfuku dává na odiv obří „kachní“ křídlo s logem a názvem Aston Martinu, světla jsou zajímavě vložena do mřížky (z jediného kusu hliníku) s horizontálními otvory.

Motor představuje rozlučku s jednou slavnou érou – V12 o objemu 5,3 litru a dvěma turby disponuje 526 kW (715 k) a posílá svou sílu na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku a mechanický samosvorný diferenciál. Aston ujišťuje, že si jeho výkon užijete v jakémkoliv rychlostním stupni bez elektronického omezení, pro klid duše zde ale samozřejmě máme kontrolu trakce a stabilizaci. Řidič může volit mezi třemi jízdními režimy: Sport, Sport+ a Track – žádné Eco nebo Comfort.

Odpružení dostalo maximum technických řešení pro dokonalou ovladatelnost i při takovém výkonu. Tlumiče jsou adaptivní, stabilizátory a pružiny pečlivě nastavené, stejně jako geometrie. Aston Martin upozorňuje, že primárně jde o silniční vůz, ale na okruhu se jistě také neztratí. V jeho konstrukci byla použita řada výztuh pro torzní i podélnou tuhost.

Brzdové kotouče jsou z karbon-keramického kompozitu, vpředu mají průměr 410 mm a šestipístkové brzdiče, vzadu 360 mm a čtyřpístkové třmeny. Oproti ocelovým diskům poskytují úsporu 23 kg na neodpružené hmotnosti, systém je odolný proti vadnutí do teploty až 800 stupňů.

Kromě standardní palety barev si může zákazník vybrat i vlastní design formou ručně malovaných pruhů a motivů v 21 odstínech. Skrze individualizační divizi Q je možné dostat unikátní lak či kapotáž z odhaleného karbonu s lehkým barevným nádechem. Výroba začne v třetím čtvrtletí letošního roku, první kusy dostanou zákazníci koncem roku 2024.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud