Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Pokud někomu utekla okruhová verze Astonu Martin Valkyrie a musí se spokojit s tou silniční už nemusí zoufat. Automobilka přišla s řešením.

Nebude to trvat dlouho a nejextrémější automobil z dílny Aston Martin oficiálně vyrazí na světové okruhy a silnice, aby si zde poměřoval síly s AMG Project One nebo McLarenem Senna. Do karet mu bude hrát nejsilnější atmosférický motor světa.

Jen ve zkratce: dvanáctiválec laděný firmou Cosworth produkuje výkon 1014 koní a nepotřebuje k tomu turbo. Zvuk, který motor vydává je jedna z nejlepších věcí, kterou může člověk v automobilovém průmyslu slyšet. Aby také ne, když má omezovač v 11.100 otáčkách za minutu.

Aston Martin Valkyrie může mít speciální lak. S příměsí prachu z Měsíce!

Aston Martin Valkyrie může mít speciální lak. S příměsí prachu z Měsíce!

Kromě Cosworthu na projektu s Astonem spolupracují firmy jako Rimac, Bosch, Red Bull nebo Ricardo. Brutální hypersport bude stát okolo 60 milionů korun a vyrobeno bude pouze 150 kusů, které budou moct legálně na silnici a dalších 25 určených pouze na okruh. Verze na okruh se bude výrazně lišit a její specifikace se nebude slučovat s podmínkami pro legální provoz na silnici.

V Aston Martinu ale opět poodhalili roušku tajemství nad personalizačním programem a přichází se zajímavou možností. Valkýru pro silnice bude totiž možné vybavit takzvaným AMR Track Performance paketem, který si vypůjčí některé aspekty okruhové verze a daruje je té silniční. S tímto bude mnohem rychlejší na okruhu, konkrétně o 8 %, ale stále bude moct na silnici. Na okruhovou verzi ale samozřejmě stačit nebude.

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Příplatkový balíček přidá aerodynamický bodykit, který zlepší přítlak, titanové brzdy, matná černá kola z magnézia a okruhově naladěný podvozek. Zákazníci, kteří si balíček připlatí, dostanou i původní díly silniční verze, aby si je mohli měnit podle potřeby. Personalizační program navíc umožňuje vybrat z celé sady polepů karoserie, nebo si navrhnout zcela vlastní. Kupci si mohou prohlédnout různé varianty pěkně zblízka, pomocí konfigurátoru ve virtuální realitě.

Aston Martin začne své první SUV vyrábět na konci příštího roku. V nové fabrice

Aston Martin začne své první SUV vyrábět na konci příštího roku. V nové fabrice

Program pro zákazníky umožňuje nespočet individualizací. Ať už v interiéru toužíte po karbonu, alcantaře, kůži nebo 24karátovém zlatu, Aston vám všechno splní. Příplatkové prvky navrhnul tým lidí z Aston Martin Design a další novinky budou ještě přicházet. Pro nejvyšší stupeň individualizace používá Aston Martin oddělení „Q“, kde je s dostatkem peněz možné téměř cokoli. Některé návrhy personalizace Astonu Martin Valkyrie s kruhovým paketem si prohlédněte nahoře v galerii.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 117 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků