Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Pokud někomu utekla okruhová verze Astonu Martin Valkyrie a musí se spokojit s tou silniční už nemusí zoufat. Automobilka přišla s řešením.

Nebude to trvat dlouho a nejextrémější automobil z dílny Aston Martin oficiálně vyrazí na světové okruhy a silnice, aby si zde poměřoval síly s AMG Project One nebo McLarenem Senna. Do karet mu bude hrát nejsilnější atmosférický motor světa.

Jen ve zkratce: dvanáctiválec laděný firmou Cosworth produkuje výkon 1014 koní a nepotřebuje k tomu turbo. Zvuk, který motor vydává je jedna z nejlepších věcí, kterou může člověk v automobilovém průmyslu slyšet. Aby také ne, když má omezovač v 11.100 otáčkách za minutu.

Aston Martin Valkyrie může mít speciální lak. S příměsí prachu z Měsíce!

Aston Martin Valkyrie může mít speciální lak. S příměsí prachu z Měsíce!

Kromě Cosworthu na projektu s Astonem spolupracují firmy jako Rimac, Bosch, Red Bull nebo Ricardo. Brutální hypersport bude stát okolo 60 milionů korun a vyrobeno bude pouze 150 kusů, které budou moct legálně na silnici a dalších 25 určených pouze na okruh. Verze na okruh se bude výrazně lišit a její specifikace se nebude slučovat s podmínkami pro legální provoz na silnici.

V Aston Martinu ale opět poodhalili roušku tajemství nad personalizačním programem a přichází se zajímavou možností. Valkýru pro silnice bude totiž možné vybavit takzvaným AMR Track Performance paketem, který si vypůjčí některé aspekty okruhové verze a daruje je té silniční. S tímto bude mnohem rychlejší na okruhu, konkrétně o 8 %, ale stále bude moct na silnici. Na okruhovou verzi ale samozřejmě stačit nebude.

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Příplatkový balíček přidá aerodynamický bodykit, který zlepší přítlak, titanové brzdy, matná černá kola z magnézia a okruhově naladěný podvozek. Zákazníci, kteří si balíček připlatí, dostanou i původní díly silniční verze, aby si je mohli měnit podle potřeby. Personalizační program navíc umožňuje vybrat z celé sady polepů karoserie, nebo si navrhnout zcela vlastní. Kupci si mohou prohlédnout různé varianty pěkně zblízka, pomocí konfigurátoru ve virtuální realitě.

Aston Martin začne své první SUV vyrábět na konci příštího roku. V nové fabrice

Aston Martin začne své první SUV vyrábět na konci příštího roku. V nové fabrice

Program pro zákazníky umožňuje nespočet individualizací. Ať už v interiéru toužíte po karbonu, alcantaře, kůži nebo 24karátovém zlatu, Aston vám všechno splní. Příplatkové prvky navrhnul tým lidí z Aston Martin Design a další novinky budou ještě přicházet. Pro nejvyšší stupeň individualizace používá Aston Martin oddělení „Q“, kde je s dostatkem peněz možné téměř cokoli. Některé návrhy personalizace Astonu Martin Valkyrie s kruhovým paketem si prohlédněte nahoře v galerii.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků