Aston Martin Valhalla oficiálně: Hybridní V8 zajistí 950 koní, do výroby má daleko

Méně extrémní sourozenec Valkyrie je po stránce výkonu a schopností… stále extrémní.

Po odhalení prototypu v roce 2019 nám už Aston Martin naplno představuje produkční verzi svého superauta Valhalla, které se v portfoliu zařadí pod model Valkyrie. Od původní představy se mnohé změnilo jak po stránce designu, tak techniky uvnitř. V každém případě ale britská značka označuje Valhallu za opravdové auto pro řidiče.

Aston Martin odhaluje finální verzi Valkyrie AMR Pro. I bez hybridu nabídne 1000 koní

Aston Martin odhaluje finální verzi Valkyrie AMR Pro. I bez hybridu nabídne 1000 koní

Hlavní zprávou je nepochybně hybridní ústrojí, které se skládá ze čtyřlitrového twin-turbo V8 s plochou klikovou hřídelí a dvou elektromotorů (jeden vpředu, jeden vzadu). Aston Martin mluví o motoru postaveném na míru pro Valhallu, původ byste ovšem našli u AMG. Samotný V8 produkuje 750 koní (552 kW), elektromotory 204 koní (150 kW). Systémový výkon ústrojí udává značka na slušných 950 koní (699 kW) a 1000 N.m točivého momentu.

Součástí ústrojí je nová osmistupňová dvouspojková převodovka exkluzivně vyvíjená pro Aston Martin a elektronický samosvorný diferenciál na zadní nápravě. Výkon je normálně rozdělován mezi obě nápravy dle potřeby, v případě čistě elektrického režimu pak Valhallu pohání jen elektromotor vpředu (max. 130 km/h, dojezd okolo 15 km).

Nejstarší dochovaný Aston Martin slaví sto let. Jeho moderní pocta vypadá úžasně

Nejstarší dochovaný Aston Martin slaví sto let. Jeho moderní pocta vypadá úžasně

Dynamika je dle předpokladů působivá. Akcelerace z nuly na 100 km/h za 2,5 sekundy, maximálně lze dosáhnout 330 km/h. Nakonec se chce Aston Martin vydat na Severní smyčku Nürburgringu, kde cílí na čas pod 6 minut a 30 sekund – tedy pod současný produkční rekord Porsche 911 GT2 RS s paketem Manthey Performance a časem 6:43,30 s.

Přesný údaj suché hmotnosti zatím neznáme. Aston se chce udržet pod 1550 kg, čemuž má samozřejmě dopomoci karbonová konstrukce i karoserie vozu. Po stránce aerodynamiky s aktivními prvky má Valhalla generovat při rychlosti 241 km/h až 600 kg přítlaku. Přední náprava je inspirovaná pushrod odpružením monopostů F1, zadní je víceprvková. Adaptivní tlumiče jsou samozřejmostí, nechybí karbon-keramická brzdová soustava a zakázkové pneumatiky od Michelinu.

Syn Gembally představuje Marsien. Dakarem inspirované Porsche má motor Ruf

Syn Gembally představuje Marsien. Dakarem inspirované Porsche má motor Ruf

Produkční variantu interiéru zatím Aston neodhaluje, o puristickou kabinu plnou holého karbonu jako v případě Valkyrie ovšem nepůjde. Značka chce ve Valhalle nabídnout určitý stupeň komfortu a ergonomie pro delší čas strávený za volantem. Čekat máme nastavitelný volant (sedačka je pevná), dvouzónovou klimatizaci, Apple CarPlay/Android Auto a také řadu posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Zájemci o Aston Martin Valhalla si ale na své exempláře ještě dlouho počkají. První dodávky vozů plánuje značka na konec roku 2023. Produkce nebude limitována. Cena bude začínat okolo 600.000 liber (asi 18 milionů korun).

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků