Aston Martin V8 Vantage RS: soupeř pro F430 Challenge

Ostrá verze modelu V8 Vantage ponese označení RS. Pod kapotou bude vyladěná verze sériového vidlicového osmiválce s celkovým výkonem 309 kW (420 k). Hmotnost V8 RS se sníží o 150 kg a stovku vůz zvládne za 4,5 s. Nechte se namlsat tímto bleskurychlým krasavcem.
Aston Martin V8 Vantage RS: soupeř pro F430 Challenge

Britská automobilka Aston Martin nedávno vypustila do světa nové sportovní kupé V8 Vantage. Pod kapotou je  osmiválec s objemem 4.3 l, který disponuje výkonem 280 kW (380 k) v 7 000 ot. Maximální kroutící moment je 410 Nm v 5 000 ot. S těmito parametry zvládá nový Aston Martin stovku za 5,0 s a svižně pokračuje až k nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Teď je v plánu verze V8 Vantage RS, která by na trh měla dorazit 2007. Malý Aston "zhubne" o 150 kilogramů na výslednou hmotnost 1 420 kilogramů. Pod kapotou se objeví vyladěný vidlicový osmiválec s výkonem 309 kW (420 k). Vantage RS zvládne akceleraci z klidu na stovku za 4,5 s a nejvyšší rychlost se posune na hodnotu 305 km/h. Předpokládaná cena za V8 RS bude asi 133 tis. eur.

Závodní top model by se měl objevit na okruzích v šampionátu GT3, kde by se popasoval se svými protivníky jako Porsche 911 GT3 nebo Ferrari F430 Challenge.

Již příští rok se můžeme těšit na další ostrou verzi sériového modelu, tentokrát se bude jednat o úpravu závodního Astonu DBR9. Verze DBRS9 bude mít homologaci na běžné silnice. Pod kapotou je motor 6.0 V12, který je oproti závodní verzi (441 kW/600 k) omezen na výkon 404 kW (550 k).

Tip: Stáhněte si plakáty vozů Aston Martin.


Aston Martin V8 Vantage

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků