Aston Martin V8 Vantage RS: soupeř pro F430 Challenge

Ostrá verze modelu V8 Vantage ponese označení RS. Pod kapotou bude vyladěná verze sériového vidlicového osmiválce s celkovým výkonem 309 kW (420 k). Hmotnost V8 RS se sníží o 150 kg a stovku vůz zvládne za 4,5 s. Nechte se namlsat tímto bleskurychlým krasavcem.
Aston Martin V8 Vantage RS: soupeř pro F430 Challenge

Britská automobilka Aston Martin nedávno vypustila do světa nové sportovní kupé V8 Vantage. Pod kapotou je  osmiválec s objemem 4.3 l, který disponuje výkonem 280 kW (380 k) v 7 000 ot. Maximální kroutící moment je 410 Nm v 5 000 ot. S těmito parametry zvládá nový Aston Martin stovku za 5,0 s a svižně pokračuje až k nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Teď je v plánu verze V8 Vantage RS, která by na trh měla dorazit 2007. Malý Aston "zhubne" o 150 kilogramů na výslednou hmotnost 1 420 kilogramů. Pod kapotou se objeví vyladěný vidlicový osmiválec s výkonem 309 kW (420 k). Vantage RS zvládne akceleraci z klidu na stovku za 4,5 s a nejvyšší rychlost se posune na hodnotu 305 km/h. Předpokládaná cena za V8 RS bude asi 133 tis. eur.

Závodní top model by se měl objevit na okruzích v šampionátu GT3, kde by se popasoval se svými protivníky jako Porsche 911 GT3 nebo Ferrari F430 Challenge.

Již příští rok se můžeme těšit na další ostrou verzi sériového modelu, tentokrát se bude jednat o úpravu závodního Astonu DBR9. Verze DBRS9 bude mít homologaci na běžné silnice. Pod kapotou je motor 6.0 V12, který je oproti závodní verzi (441 kW/600 k) omezen na výkon 404 kW (550 k).

Tip: Stáhněte si plakáty vozů Aston Martin.


Aston Martin V8 Vantage

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků