Aston Martin V8 Vantage Roadster: k pomilování...

James Bond dobře věděl, proč svádět své milenky ve vozech Aston Martin. Jejich styl v dnešní době jen těžko hledá soupeře.

Nejen mezi fanoušky motorismu se asi nenajde nikdo, kdo by nepokládal vozy britské automobilky Aston Martin za opravdové perly čtyř kol. Dokonalé tvary, skvělá image, solidní výkony a vysoký komfort, to je Aston Martin.

Automobilka nyní představuje svůj nejnovější model. Jedná se o novou variantu modelu V8 Vantage. Nový roadster, neboli Aston s otevřenou střechou, přijde na trh v příštím roce, ovšem již nyní se můžete kochat tím, co si většina smrtelníků nikdy nekoupí.

Je dobře, že Aston se nebojí hájit své tradice a zůstal věrný skládací plátěné střeše. Mnozí konkurenti přešli postupně na pevnou, ale tím jejich vozy přichází o část svého kouzla. Popisovat vzhled Astonu nemá příliš smysl, daleko více poví snímky nebo živé setkání.

Zastavíme se tak pouze u techniky. Luxusní GT pohání osmiválec o objemu 4,3 l, který nabídne výkon 280 kW (380 k) a točivý moment 410 Nm. Díky němu zrychlí Roadster na stovku pod pět sekund a dosáhne maximální rychlosti 280 km/h. O přenos výkonu se stará dle vaši chuti buď šestistupňový manuál, nebo automat.

Vůz stojí na 18" kolech z lehké slitiny s pneu o rozměru 235/45 vpředu a 275/40 vzadu. Za příplatek je možno si pořídit i větší 19". V základní výbavě je tradiční soubor elektroniky v podobě ABS, ESP, brzdového asistentu, dále elektrická výbava, kvalitní audio, klimatizace malý, 144 litrový zavazadelník.

Cena vozu není prozatím známa, ale všichni dobře víme, co v tomto ohledu můžeme očekávat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage Roadster
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků