Aston Martin V8 Vantage N400 a DB9 LM: tóvární elegáni s modrou krví

Automobilka Aston Martin již před časem ohlásila, že kromě modelu DBS představí na IAA i dvě nové edice vozů V8 Vantage a DB9 LM. Jak vypadají tito šlechtici v limitované edici?

Nejdříve se podívejme na model V8 Vantage s přídomkem N400, který má připomínat famózní úspěchy automobilky na německém Nurburgingu. Edice s názvem N400 přinesla tomuto modelu řadu technických vylepšení i příznačný oranžový lak. Ovšem pojďme pěkně po pořádku.

Úpravci, kteří měli na starosti tento model, se nejdříve zaměřili na motorovou a technickou stránku vozu. Pod kapotou tomuto anglickému elegánovi bije speciálně upravený osmiválec objemu 4,3 l poskytující výkon rovných 400 koní a maximální točivý moment 420 Nm. Vysoký výkon jde ruku v ruce i s dalšími parametry, vůz tedy čekala řádná dieta. O nižší hmotnost se starají například nová hliníková kola s grafitovým efektem. Do seznamu změn, které tohle auto ještě víc „zesportovněly“, patří i nové výškově nastavitelní pružení a tlumiče.

Designéři samozřejmě nezapomněli ani na zevnějšek, kromě osobitého oranžového laku, se vůz dočkal i sportovněji vypadajícího bodykitu, čiré optiky zadních světel a stříbrného laku přední mřížky. V interiéru pak ještě potěší vstavěné rádio s Bluetooth a vyhřívaná sedadla.

Jak jsme již naznačili, N400 není právě jediný počin, který si pro nás automobilka přichystala. Je zde ještě model DB9 ve verzi LM, který byl vytvořen k oslavě prvenství v kategorii GT1 na 24 hodinových závodech Le Mans.

Tato edice bude dostupná jenom pro verzi coupé, vůz ovšem přichází se speciální převodovkou Touchtronic, unikátním stříbrným lakem a mřížkami. DB9 LM vás může taky okouzlit sportovními nárazníky a disky. Verze LM již nepřekypuje tolika technickými úpravami, to však nevadí, protože je přímo fascinující, že automobilka stále dokáže zatraktivnit již beztak atraktivní vozy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 LM a V8 Vantage N400

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků