Aston Martin V8 Vantage N24: závodní kráska

Automobilka Aston Martin patří řadu let k tradičním účastníkům okruhových závodů. Jeden její speciál se nyní představuje
Aston Martin V8 Vantage N24: závodní kráska

Hledáte-li opravdu vymazlené auto v krásném designu, nabízí vám nyní Aston Martin svůj nový vůz V8 Vantage N24. Speciál, který si již odbyl první ostré jízdy při závodech bude nově dostupný i veřejnosti, která jej může použít jak pro své osobní radovánky na soukromém okruhu, nebo s ním může zkusit i ostré závody.

Po boku slavnějšího Astonu Martin DBR9 z třídy GT1 a DBRS9 ze třídy GT3 se tak postaví další skvostný sporťák.

Protože jde o odlehčenou verzi, zmizelo z interiéru vše, co není třeba. Všechny komfortní prvky, jako je klimatizace, čalounění, kůže apod. v něm nenajdete. Zato se tu objevila závodní skořepinová sedačka, šestibodové bezpečnostní pásy, hasící systém a také homologovaný rám.

Díky absenci řady komfortních prvků se podařilo snížit váhu o ohromných 250 kg a Aston Martin tak váží pouze 1 330 kg. K tomu bylo přidáno nové odpružení s pozměněnou geometrií a uložením. Vše pak vrcholí u nových šestipístkových brzd, které jsou převzaty z okruhových speciálů.

Ani výkon nezůstal bez povšimnutí. Díky novému sacímu a výfukovému systému, novém software řídící jednotky byl výkon navýšen o 30 koní na 305 kW (410 k) při 7 500 ot./min. O lepší sportovní charakter motoru se pak stará odlehčený setrvačník a také mazání se suchou skříní. O přenos výkonu se pak stará upravená šestistupňová manuální převodovka.

Aston Martin N24 lze bez úprav používat pro vytrvalostní závody v Evropě a Spojených státech v kategoriích GT4, Grand - Am Cup a SCCA.

Cena vozu je stanovena na 78 820 liber, tedy přibližně 3,2 mil. Kč. Je to sice cena bez poplatků a daní, ovšem i tak za upravený speciál to určitě není příliš.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage N24
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků