Aston Martin V8 Vantage N24: závodní kráska

Automobilka Aston Martin patří řadu let k tradičním účastníkům okruhových závodů. Jeden její speciál se nyní představuje
Aston Martin V8 Vantage N24: závodní kráska

Hledáte-li opravdu vymazlené auto v krásném designu, nabízí vám nyní Aston Martin svůj nový vůz V8 Vantage N24. Speciál, který si již odbyl první ostré jízdy při závodech bude nově dostupný i veřejnosti, která jej může použít jak pro své osobní radovánky na soukromém okruhu, nebo s ním může zkusit i ostré závody.

Po boku slavnějšího Astonu Martin DBR9 z třídy GT1 a DBRS9 ze třídy GT3 se tak postaví další skvostný sporťák.

Protože jde o odlehčenou verzi, zmizelo z interiéru vše, co není třeba. Všechny komfortní prvky, jako je klimatizace, čalounění, kůže apod. v něm nenajdete. Zato se tu objevila závodní skořepinová sedačka, šestibodové bezpečnostní pásy, hasící systém a také homologovaný rám.

Díky absenci řady komfortních prvků se podařilo snížit váhu o ohromných 250 kg a Aston Martin tak váží pouze 1 330 kg. K tomu bylo přidáno nové odpružení s pozměněnou geometrií a uložením. Vše pak vrcholí u nových šestipístkových brzd, které jsou převzaty z okruhových speciálů.

Ani výkon nezůstal bez povšimnutí. Díky novému sacímu a výfukovému systému, novém software řídící jednotky byl výkon navýšen o 30 koní na 305 kW (410 k) při 7 500 ot./min. O lepší sportovní charakter motoru se pak stará odlehčený setrvačník a také mazání se suchou skříní. O přenos výkonu se pak stará upravená šestistupňová manuální převodovka.

Aston Martin N24 lze bez úprav používat pro vytrvalostní závody v Evropě a Spojených státech v kategoriích GT4, Grand - Am Cup a SCCA.

Cena vozu je stanovena na 78 820 liber, tedy přibližně 3,2 mil. Kč. Je to sice cena bez poplatků a daní, ovšem i tak za upravený speciál to určitě není příliš.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage N24
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků