Aston Martin V8 Vantage N24: závodní kráska

Automobilka Aston Martin patří řadu let k tradičním účastníkům okruhových závodů. Jeden její speciál se nyní představuje
Aston Martin V8 Vantage N24: závodní kráska

Hledáte-li opravdu vymazlené auto v krásném designu, nabízí vám nyní Aston Martin svůj nový vůz V8 Vantage N24. Speciál, který si již odbyl první ostré jízdy při závodech bude nově dostupný i veřejnosti, která jej může použít jak pro své osobní radovánky na soukromém okruhu, nebo s ním může zkusit i ostré závody.

Po boku slavnějšího Astonu Martin DBR9 z třídy GT1 a DBRS9 ze třídy GT3 se tak postaví další skvostný sporťák.

Protože jde o odlehčenou verzi, zmizelo z interiéru vše, co není třeba. Všechny komfortní prvky, jako je klimatizace, čalounění, kůže apod. v něm nenajdete. Zato se tu objevila závodní skořepinová sedačka, šestibodové bezpečnostní pásy, hasící systém a také homologovaný rám.

Díky absenci řady komfortních prvků se podařilo snížit váhu o ohromných 250 kg a Aston Martin tak váží pouze 1 330 kg. K tomu bylo přidáno nové odpružení s pozměněnou geometrií a uložením. Vše pak vrcholí u nových šestipístkových brzd, které jsou převzaty z okruhových speciálů.

Ani výkon nezůstal bez povšimnutí. Díky novému sacímu a výfukovému systému, novém software řídící jednotky byl výkon navýšen o 30 koní na 305 kW (410 k) při 7 500 ot./min. O lepší sportovní charakter motoru se pak stará odlehčený setrvačník a také mazání se suchou skříní. O přenos výkonu se pak stará upravená šestistupňová manuální převodovka.

Aston Martin N24 lze bez úprav používat pro vytrvalostní závody v Evropě a Spojených státech v kategoriích GT4, Grand - Am Cup a SCCA.

Cena vozu je stanovena na 78 820 liber, tedy přibližně 3,2 mil. Kč. Je to sice cena bez poplatků a daní, ovšem i tak za upravený speciál to určitě není příliš.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage N24
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků