Aston Martin V8 Vantage N24: závodní kráska

Automobilka Aston Martin patří řadu let k tradičním účastníkům okruhových závodů. Jeden její speciál se nyní představuje
Aston Martin V8 Vantage N24: závodní kráska

Hledáte-li opravdu vymazlené auto v krásném designu, nabízí vám nyní Aston Martin svůj nový vůz V8 Vantage N24. Speciál, který si již odbyl první ostré jízdy při závodech bude nově dostupný i veřejnosti, která jej může použít jak pro své osobní radovánky na soukromém okruhu, nebo s ním může zkusit i ostré závody.

Po boku slavnějšího Astonu Martin DBR9 z třídy GT1 a DBRS9 ze třídy GT3 se tak postaví další skvostný sporťák.

Protože jde o odlehčenou verzi, zmizelo z interiéru vše, co není třeba. Všechny komfortní prvky, jako je klimatizace, čalounění, kůže apod. v něm nenajdete. Zato se tu objevila závodní skořepinová sedačka, šestibodové bezpečnostní pásy, hasící systém a také homologovaný rám.

Díky absenci řady komfortních prvků se podařilo snížit váhu o ohromných 250 kg a Aston Martin tak váží pouze 1 330 kg. K tomu bylo přidáno nové odpružení s pozměněnou geometrií a uložením. Vše pak vrcholí u nových šestipístkových brzd, které jsou převzaty z okruhových speciálů.

Ani výkon nezůstal bez povšimnutí. Díky novému sacímu a výfukovému systému, novém software řídící jednotky byl výkon navýšen o 30 koní na 305 kW (410 k) při 7 500 ot./min. O lepší sportovní charakter motoru se pak stará odlehčený setrvačník a také mazání se suchou skříní. O přenos výkonu se pak stará upravená šestistupňová manuální převodovka.

Aston Martin N24 lze bez úprav používat pro vytrvalostní závody v Evropě a Spojených státech v kategoriích GT4, Grand - Am Cup a SCCA.

Cena vozu je stanovena na 78 820 liber, tedy přibližně 3,2 mil. Kč. Je to sice cena bez poplatků a daní, ovšem i tak za upravený speciál to určitě není příliš.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage N24
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků