Aston Martin V8 Vantage: elegán v novém

Od chvíle, kdy byl V8 Vantage v roce 2006 představen, dočkal se celé řady ocenění. Nyní se dočkal prvního menšího omlazení.

Ač V8 Vantage nepatří zrovna mezi pomalé vozy, jeho výkon byl řadou příznivců značky považován za nedostatečný. Nyní bude vše jíné a Vantage dostane nový motor, o kterém jsme vás informovali již dříve. Dobře, nikoli nový, ale modernizovaný, zato zásadně. Změny totiž přišly v podobě zalisovaných vložek válců, nových pístů, ojnic a klikového hřídele, nové jsou také kompletní sací trakt a výfuk. Ve finále tak agregát nabyl na svém objemu z 4,3 na 4,7 litru a poskytuje nyní výkon 313 kW (425 k) při 7 000 ot/min a točivý moment 470 Nm při 5 750 Nm. Motor tak dává o 45 koní a 60 Nm více, než doposud.

Vyšší výkon a točivý moment se postarají o lepší dynamiku. Stovku nyní zvládne V8 Vantage za 4,8 s a maximální rychlost má hodnotu 290 km/h. To vše při kombinované spotřebě 13,2 l s automatem a 13,9 l s manuálem. Zrychlení se tak zlepšilo o 0,1 s a maximální rychlost vzrostla o 10 km/h.

Převodovky s manuálním i automatickým řazením Sportshift byly upraveny pro přísun vyššího točivého momentu a dostaly novou spojku, resp. měnič. Omezení hmotnosti rotujících součástí v převodovce s manuálním řazením také přispěly ke snížení sil potřebných k ovládání spojkového pedálu. Sportshift zase poskytuje možnost volby z režimů Comfort a Sport, které aktivují vlastní programy elektronického řízení pohoného ústrojí. 

Vantage se přibližuje svému většímu bratrovi DBS. Z něj si vypůjčil i prograsivnější řídicí jednotku motoru a rovněž úpravy palubní desky, včetně středového panelu, jej k DBS přibližují. Tato úprava zřejmě zamíří také do DB9. Těšit se můžeme údajně i na vestavěnou pamět pro navigační systém a standardně vestavěný konektor pro iPod.

Také zavěšení kol doznalo změn. Patří k nim sériové tlumiče Bilstein a celkově nové odladění s novou geometrií kol. Nový příplatkový set Sports Pack zahrnuje jiné tlumiče, tužší pružiny a devatenáctipalcové pětipaprskové ráfky. Nové provedení kromě jiných kol však od toho staršího nepoznáte. Do prodejů se V8 Vantage modelového roku 2009 dostane koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage 2009
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků