Aston Martin V8 Vantage: elegán v novém

Od chvíle, kdy byl V8 Vantage v roce 2006 představen, dočkal se celé řady ocenění. Nyní se dočkal prvního menšího omlazení.

Ač V8 Vantage nepatří zrovna mezi pomalé vozy, jeho výkon byl řadou příznivců značky považován za nedostatečný. Nyní bude vše jíné a Vantage dostane nový motor, o kterém jsme vás informovali již dříve. Dobře, nikoli nový, ale modernizovaný, zato zásadně. Změny totiž přišly v podobě zalisovaných vložek válců, nových pístů, ojnic a klikového hřídele, nové jsou také kompletní sací trakt a výfuk. Ve finále tak agregát nabyl na svém objemu z 4,3 na 4,7 litru a poskytuje nyní výkon 313 kW (425 k) při 7 000 ot/min a točivý moment 470 Nm při 5 750 Nm. Motor tak dává o 45 koní a 60 Nm více, než doposud.

Vyšší výkon a točivý moment se postarají o lepší dynamiku. Stovku nyní zvládne V8 Vantage za 4,8 s a maximální rychlost má hodnotu 290 km/h. To vše při kombinované spotřebě 13,2 l s automatem a 13,9 l s manuálem. Zrychlení se tak zlepšilo o 0,1 s a maximální rychlost vzrostla o 10 km/h.

Převodovky s manuálním i automatickým řazením Sportshift byly upraveny pro přísun vyššího točivého momentu a dostaly novou spojku, resp. měnič. Omezení hmotnosti rotujících součástí v převodovce s manuálním řazením také přispěly ke snížení sil potřebných k ovládání spojkového pedálu. Sportshift zase poskytuje možnost volby z režimů Comfort a Sport, které aktivují vlastní programy elektronického řízení pohoného ústrojí. 

Vantage se přibližuje svému většímu bratrovi DBS. Z něj si vypůjčil i prograsivnější řídicí jednotku motoru a rovněž úpravy palubní desky, včetně středového panelu, jej k DBS přibližují. Tato úprava zřejmě zamíří také do DB9. Těšit se můžeme údajně i na vestavěnou pamět pro navigační systém a standardně vestavěný konektor pro iPod.

Také zavěšení kol doznalo změn. Patří k nim sériové tlumiče Bilstein a celkově nové odladění s novou geometrií kol. Nový příplatkový set Sports Pack zahrnuje jiné tlumiče, tužší pružiny a devatenáctipalcové pětipaprskové ráfky. Nové provedení kromě jiných kol však od toho staršího nepoznáte. Do prodejů se V8 Vantage modelového roku 2009 dostane koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage 2009
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků