Aston Martin V8 Vantage: anglická odpověď na 911

Již v roce 2003 na detroitském autosalónu měl Aston návrh studie nového menšího Vantage, který by mohl konkurovat vyhlášenému německému sporťáku, jakým je bezesporu Porsche 911 Carrera.

V8 Vantage pod svojí kapotou ukrývá osmiválec s objemem 4.3 l, který disponuje výkonem 280 kW (380 k) v 7 000 ot. Maximální kroutící moment je 410 Nm v 5 000 ot. S těmito parametry zvládá nový Aston Martin stovku za 5 s a svižně pokračuje až k nejvyšší rychlosti 280 km/h. Síla motoru je přenášena na zadní kola přes šestistupňový manuál. V blatnících jsou osmnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 235/45 vpředu a 275/40 vzadu.

Brzdný systém má na přední nápravě 350 mm velké odvětrávané kotouče, které svírají čtyřpístkové třmeny a kotouče vzadu mají průměr 330 mm. Ke zklidnění tohoto dravce vám pomůže ABS s elektronickým asistentem, kontrola trakce a ESP.

V interiéru jsou elektricky nastavitelné sedačky s koženým čalouněním, klimatizace, audiosystém s CD přehrávačem a šest airbagů. Za příplatek jsou vyhřívané sedačky, tempomat, integrovaný telefon, navigační systém a snímač tlaku vzduchu v pneumatikách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků