Aston Martin V12 Zagato: půlstoletí pro oba

V letošním roce slaví značky Aston Martin a Zagato 50. výročí své kooperace. A k této příležitosti vznikl působivý prototyp.

Model Aston Martin V12 Zagato se stal jednou ze zářivých ozdob víkendové soutěže elegance v italském Villa D'Este. Jak je i na tomto příkladu vidět, sláva těchto soutěží vstává z popela (v meziválečném období se řada podobně prestižních společenských událostí konala také na území Československa především v lázeňských komplexech v Karlových Varech nebo Piešťanech). Prvním společným projektem britské automobilky Aston Martin a italské karosárny Zagato, známé svými lehkými stavbami, se v roce 1961 stal model DB4GT Zagato.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K tomuto výročí Aston Martin připravil novou studii působivého supersportovního automobilu, úplné překvapení to pro nás ale není, neboť jsme vám první snímek a stručný komentář přinesli již v půli května. Novinka v podobě Aston Martinu V12 Zagato ve Villa D'Este stanula třeba proti studiím Ferrari Superamerica 45 nebo BMW 328 Hommage, ovšem na rozdíl od nich bychom o ní měli ještě uslyšet. Tento Aston Martin má totiž být nasazen koncem června ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na Nürburgringu.

Aston Martin V12 Zagato čerpá inspiraci z legendárních staveb DB4GT Zagato, V8 Vantage Zagato či DB7 Zagato, vychází z technického základu Aston Martin Vantage V12 a kombinuje sílu britských plnokrevníků s italskou elegancí a lehkostí. Skelet karoserie byl ročně zhotoven z hliníkových slitin, například každý z předních blatníků sestává ze sedmi samostatně připravených dílů. Těšit se můžeme také na typické prvky Zagata včetně dvou výdutí ve střeše (viz např. Fiat 500 Coupé Zagato z letošní Ženevy) nebo výrazných ventilačních otvorů v předních blatnících.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz je opatřen šestilitrovým, tradičně atmosféricky plněným dvanáctiválcem s výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 570 Nm, adoptovaným právě z řady V12 Vantage. Důraz na redukci pohotovostní hmotnosti je patrný již z přiložených snímků, kde si všimneme třeba plastových oken s posuvnými díly na bocích, v důsledku má pak zrychlit z klidu na 96 km/h za méně než 4 s. Tovární tým Aston Martin na Nürburgringu nasadí dva identické vozy, dobrou zprávou pro fanoušky značky je oficiální prohlášení, že se chystá produkce omezené série těchto vozů určených pro běžný silniční provoz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků