Aston Martin V12 Vantage S zvládne stovku pod čtyři sekundy

Automobilka Aston Martin na sebe v posledních dnech několikrát upozornila v souvislosti s chystaným představením nového automobilu. Tou novinkou je model V12 Vantage S, který byl před pár hodinami plně odhalen.

Poslední novinka z dílny automobilky Aston Martin je v podstatě důkladně upravený V12 Vantage. Verze S ovšem nabídne nižší hmotnost, výkonnější motor, novou automatickou převodovku, samozřejmě také lepší zrychlení i vyšší maximální rychlost. Sečteno a podtrženo, s výjimkou modelu One-77 je tohle nejrychlejší Aston Martin určený do běžného provozu.

Aston Martin Rapide S: novinka poprvé v pohybu

Aston Martin Rapide S: novinka poprvé v pohybu

Abychom byli konkrétní, používá V12 Vantage S šestilitrový dvanáctiválec AM28, který namísto původních 517 koní disponuje výkonem o jedenáct procent vyšším, tedy dosahuje na 573 koní. Točivý moment vzrostl z 570 Nm na 620 Nm. V praxi to znamená zrychlení z nuly na stovku za 3,9 s (údajně to zvládne tato novinka i rychleji) a maximální rychlost 330 km/h.

Aston Martin One-77: konečně známe detaily

Aston Martin One-77: konečně známe detaily

Motor uložený vpředu spolupracuje s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou Sportshift-III, kdy samozřejmě nechybí možnost řazení pádly pod volantem. Kromě rychlejšího řazení je nová skříň také o 25 kilogramů lehčí, než tomu bylo dříve. Vantage S rovněž nabídne adaptivní odpružení, kdy si řidič může vybírat mezi režimy Normal, Sport a Track. Kromě samotného podvozku mění podle zvoleného režimu své chování také motor a převodovka. Nastavovat lze také posilovač řízení z dílny společnosti ZF.  

Na trhu se nový Aston Martin V12 Vantage S objeví letos v říjnu. Cena zatím nebyla oznámena. 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků