Aston Martin V12 Vantage S „Spitfire 80“ oslavuje legendární stíhačku

Legendární stíhací letoun Supermarine Spitfire letos slaví osmdesáté výročí od prvního letu (oficiálně se udál 5. března 1936). Britská automobilka Aston Martin toho využívá a představuje limitovanou osmikusovou edici modelu V12 Vantage S pojmenovanou stručně Spitfire 80.

Vozy připravuje divize Q, která má na starosti speciální projekty různých Astonů. Zajímavé také je, že výtěžek z prodeje aut, která jsou zhruba o 40 000 liber dražší než běžný model V12 Vantage S, bude věnován dobročinnému fondu britského letectva RAF.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Speciální Aston Martin V12 Vatage S Spitfire 80 má nový lak, jiný výfuk a ručně šitý interiér. Vznikne jenom osm kusů s o zhruba 1,2 milionu korun vyšší cenovkou

Technika zůstává prakticky stejná jako u sériového auta. Pod kapotou je tedy atmosférický dvanáctiválec 5,9 l. On by se tam legendární dvanáctiválec Rolls-Royce Merlin stejně nevešel. Nicméně speciální Aston Martin dostal nový výfuk, jehož koncovky mají připomínat právě výfuky u motoru Spitfiru. Auto má také nový lak, který je pojmenován jako Duxford Green. Na letišti v Duxfordu totiž sídlila první oficiální letka RAF tvořená výhradně Spitfiry.

Aston Martin Vantage GT12 Roadster je lahůdka pro bohatého klienta

Aston Martin Vantage GT12 Roadster je lahůdka pro bohatého klienta

Stíhačka Supermarine Spitfire byla zařazena do služby 4. srpna 1938 a především v bitvě o Británii hrála velmi důležitou roli, kdy byla schopná se svými parametry vyrovnat německým stíhačkám. Hlavní nápor přesto stále nesl starší model Hawker Hurricane, neboť v počátečních fázích války procházel Spitfire stále vývojem a nebyl jich dostatek. Například karburátorem plněný motor měl zpočátku problémy s negativním přetížením.

Spitfire byl neustále zdokonalován, stejně tak jeho motor a výzbroj. První verze dvanáctiválce Rolls-Royce Merlin měla sotva tisíc koní, poslední provedení na konci války už se blížilo výkonem k dvojnásobku původní hodnoty. Celkem bylo vyrobeno 20 351 Spitfirů a z aktivní služby byl vyřazen až v roce 1961.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků