Aston Martin V12 Vantage RS: britský útok na Nürburgring (spy photos)

Aston nás poslední dobou krmí samými novinkami. Nejdříve loni představil krásný DBS a pak si řekl dost krásy, teď je čas na svaly. Nejdříve jsme měli možnost seznámit se s Vantage N400, což je limitovaná, mírně posílená a úspěchy na Nürburgringu připomínající edice nejmenšího modelu a na konci roku pak Vantage dostal ne pár, ale přes 200 koní navíc. Astonu se totiž pod jeho kapotu podařilo nacpat vidlicový 12-ti válec o objemu 6 litrů. Ano, v té době ho prezentoval jako koncept, ale krátce na to společnost potvrdila, že se tento omračující koncept začne na začátku příštého roku vyrábět. A nedávno se dokonce objevily fotografie, kde se ve společnosti GT1 speciálu DBRS9 prohání po okruhu Paul Ricard.

Uběhlo pár týdnů a jak se zdá, Aston začal s testováním kde jinde, než v zeleném pekle. Nejdříve se objevil v podstatě normální Vantage, na první pohled zcela seriový, ovšem pozornému oku neunikne, že zadní difuzer je až příliš podobný tomu, který se objevil na konceptu. A o pár dnů později se objevilo auto, u kterého už nebylo pochyb, že jde o prototyp RS verze.

Produkční verze V12 Vantage RS se přece jen bude v několika detailech od konceptu lišit. Kvůli životnosti nebude výkon motoru 600, ale 550 koní a zvedací zadní spoiler bude nahražen pevným. Vše ostatní - široké použití karbonu, brzdy, barva Mako Blue - by mělo být k dostání. Výroba by měla probíhat v Gaydonu a případný zájemce si musí nachystat něco přes 225 000 €.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Testovací mula Astonu V12 Vantage RS v blízkosti Nürburgringu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Prototyp Astonu V12 Vantage RS v blízkosti Nürburgringu

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků