Aston Martin ukazuje výrobu speciálních DB5 Goldfinger. Ruční práce má vysokou cenu

Limitovaná série speciálních kusů DB5 začíná svou produkci. Po 55 letech od ukončení výroby originálu z 60. let.

Výrobu dodatečných 28 kusů filmového Astonu Martin DB5 z bondovky Goldfinger nám britská automobilka oznámila již dříve. Teď konečně výroba započala a divize Aston Martin Works poskytuje nahlédnutí pod pokličku stavby těchto rarit. Už tomu bude 55 let od chvíle, kdy Aston Martin vyrobil poslední kus slavného kupé.

Jak ukazovali specialisté automobilky v samostatném videu, novým exemplářům nebudou chybět ani funkční vychytávky a zařízení, které ve svém autě James Bond používal. Kromě vcelku snadných zařízení jako otočné registrační značky nebo výbavy ve formě neprůstřelného zadního okna však dojde i na ikonické kulomety schované za směrovými světly DB5 na přídi.

Elektrokolo inspirované starým Astonem je skvělé retro. Má však moderní funkce

Elektrokolo inspirované starým Astonem je skvělé retro. Má však moderní funkce

Samozřejmě ale půjde o falešné kulomety simulující efekt palby pohybem hlavní a blikajícím osvětlením uvnitř. Do auta inženýři nainstalují i opravdové zařízení pro vytvoření kouřové clony a trysku pro vypuštění oleje (v tomto případě zřejmě vody) na silnici. Oddělitelný kus střechy nad pasažérem pro smyšlenou vystřelovací sedačku bude volitelnou položkou.

Pod kapotou filmového DB5 najdou majitelé čtyřlitrový atmosférický řadový šestiválec se třemi karburátory SU, olejovým chladičem a pětistupňovou manuální převodovkou ZF. Výkon udává Aston Martin na hodnotě 290 koní (213 kW). Další technikou je samosvorný diferenciál, kotoučové brzdy a řízení bez posilovače.

Další kusy Aston Martin V12 Zagato míří do produkce. Kupé a Speedster koupíte jako pár

Další kusy Aston Martin V12 Zagato míří do produkce. Kupé a Speedster koupíte jako pár

Tuto doslovnou hračku pro sběratele si budou moci majitelé užít maximálně na vlastním pozemku, jelikož nové kusy filmové DB5 nebudou homologovány pro využití na veřejných komunikacích. Cenovka v případě takové vzácnosti je samozřejmě astronomická – 2,75 milionu liber bez daně (asi 83 milionů korun).

První vozy se dostanou k zákazníkům v druhé polovině letošního roku. Dva exempláře ze série 28 kusů zůstanou v rukách Aston Martinu a produkční společnosti EON Productions, zatímco jeden další kus bude vydražen pro charitu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků