Aston Martin ukázal první kus z obnovené série DB4 GT Zagato. Je to nádhera!

První exemplář z obnovené série starého závoďáku DB4 GT Zagato představí Aston Martin během čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Na fotky dokončeného auta se však můžeme podívat už nyní.

Před nedávnem nám Aston Martin ukázal probíhající práce na vzniku nové série staré závodní legendy DB4 GT Zagato. Teď už značka světu ukazuje první exemplář z celkových 19 kusů, které budou navazovat na původní řadu modelu z 60. let. Živou premiéru si zbrusu nová klasika střihne už tento víkend během závodu 24 hodin Le Mans.

Další projekt divize Aston Martin Works tedy zapadá do série Continuation, která přivádí zpět ze záhrobí klasické modely, podobně jako dřívější DB4 GT nebo hrstku modelů DB5 z bondovky Goldfinger. Jak už ale víme, nové DB4 GT Zagato bude nabízeno ve speciálním páru s jeho moderní reinterpretací DBS GT Zagato, kterou Aston Martin a karosárna Zagato plánují vytvořit na základě současného DBS Superleggera.

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Jak byste očekávali, specialisté z Aston Martin Works při znovuzrození DB4 GT Zagato ctili původní plány a specifikace starého závoďáku, ačkoliv se při vytváření nových hliníkových karoserií použila například technologie digitálního mapování. Tvorba každého exempláře zabere na 4500 hodin práce.

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První kus je vyhotoven v červeném odstínu Rosso Maja a vnitřek je čalouněn černou kůží. Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů.

Pokračování série DB4 GT Zagato tedy znikne pouze v 19 kusech. Ve stejném počtu pak vznikne i zmíněné moderní DBS GT Zagato, s nímž už budou majitelé moci normálně vyrazit do provozu. Obě auta budou zájemcům nabízena výhradně jako nerozlučný pár. Cena unikátní dvojky se má pohybovat okolo 6 milionů liber, tedy v přepočtu asi 180 milionů korun.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků