Aston Martin ukázal první kus z obnovené série DB4 GT Zagato. Je to nádhera!

První exemplář z obnovené série starého závoďáku DB4 GT Zagato představí Aston Martin během čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Na fotky dokončeného auta se však můžeme podívat už nyní.

Před nedávnem nám Aston Martin ukázal probíhající práce na vzniku nové série staré závodní legendy DB4 GT Zagato. Teď už značka světu ukazuje první exemplář z celkových 19 kusů, které budou navazovat na původní řadu modelu z 60. let. Živou premiéru si zbrusu nová klasika střihne už tento víkend během závodu 24 hodin Le Mans.

Další projekt divize Aston Martin Works tedy zapadá do série Continuation, která přivádí zpět ze záhrobí klasické modely, podobně jako dřívější DB4 GT nebo hrstku modelů DB5 z bondovky Goldfinger. Jak už ale víme, nové DB4 GT Zagato bude nabízeno ve speciálním páru s jeho moderní reinterpretací DBS GT Zagato, kterou Aston Martin a karosárna Zagato plánují vytvořit na základě současného DBS Superleggera.

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Jak byste očekávali, specialisté z Aston Martin Works při znovuzrození DB4 GT Zagato ctili původní plány a specifikace starého závoďáku, ačkoliv se při vytváření nových hliníkových karoserií použila například technologie digitálního mapování. Tvorba každého exempláře zabere na 4500 hodin práce.

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První kus je vyhotoven v červeném odstínu Rosso Maja a vnitřek je čalouněn černou kůží. Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů.

Pokračování série DB4 GT Zagato tedy znikne pouze v 19 kusech. Ve stejném počtu pak vznikne i zmíněné moderní DBS GT Zagato, s nímž už budou majitelé moci normálně vyrazit do provozu. Obě auta budou zájemcům nabízena výhradně jako nerozlučný pár. Cena unikátní dvojky se má pohybovat okolo 6 milionů liber, tedy v přepočtu asi 180 milionů korun.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků