Aston Martin ukázal první kus z obnovené série DB4 GT Zagato. Je to nádhera!

První exemplář z obnovené série starého závoďáku DB4 GT Zagato představí Aston Martin během čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Na fotky dokončeného auta se však můžeme podívat už nyní.

Před nedávnem nám Aston Martin ukázal probíhající práce na vzniku nové série staré závodní legendy DB4 GT Zagato. Teď už značka světu ukazuje první exemplář z celkových 19 kusů, které budou navazovat na původní řadu modelu z 60. let. Živou premiéru si zbrusu nová klasika střihne už tento víkend během závodu 24 hodin Le Mans.

Další projekt divize Aston Martin Works tedy zapadá do série Continuation, která přivádí zpět ze záhrobí klasické modely, podobně jako dřívější DB4 GT nebo hrstku modelů DB5 z bondovky Goldfinger. Jak už ale víme, nové DB4 GT Zagato bude nabízeno ve speciálním páru s jeho moderní reinterpretací DBS GT Zagato, kterou Aston Martin a karosárna Zagato plánují vytvořit na základě současného DBS Superleggera.

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Jak byste očekávali, specialisté z Aston Martin Works při znovuzrození DB4 GT Zagato ctili původní plány a specifikace starého závoďáku, ačkoliv se při vytváření nových hliníkových karoserií použila například technologie digitálního mapování. Tvorba každého exempláře zabere na 4500 hodin práce.

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První kus je vyhotoven v červeném odstínu Rosso Maja a vnitřek je čalouněn černou kůží. Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů.

Pokračování série DB4 GT Zagato tedy znikne pouze v 19 kusech. Ve stejném počtu pak vznikne i zmíněné moderní DBS GT Zagato, s nímž už budou majitelé moci normálně vyrazit do provozu. Obě auta budou zájemcům nabízena výhradně jako nerozlučný pár. Cena unikátní dvojky se má pohybovat okolo 6 milionů liber, tedy v přepočtu asi 180 milionů korun.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků