Aston Martin ukázal první kus z obnovené série DB4 GT Zagato. Je to nádhera!

První exemplář z obnovené série starého závoďáku DB4 GT Zagato představí Aston Martin během čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Na fotky dokončeného auta se však můžeme podívat už nyní.

Před nedávnem nám Aston Martin ukázal probíhající práce na vzniku nové série staré závodní legendy DB4 GT Zagato. Teď už značka světu ukazuje první exemplář z celkových 19 kusů, které budou navazovat na původní řadu modelu z 60. let. Živou premiéru si zbrusu nová klasika střihne už tento víkend během závodu 24 hodin Le Mans.

Další projekt divize Aston Martin Works tedy zapadá do série Continuation, která přivádí zpět ze záhrobí klasické modely, podobně jako dřívější DB4 GT nebo hrstku modelů DB5 z bondovky Goldfinger. Jak už ale víme, nové DB4 GT Zagato bude nabízeno ve speciálním páru s jeho moderní reinterpretací DBS GT Zagato, kterou Aston Martin a karosárna Zagato plánují vytvořit na základě současného DBS Superleggera.

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Jak byste očekávali, specialisté z Aston Martin Works při znovuzrození DB4 GT Zagato ctili původní plány a specifikace starého závoďáku, ačkoliv se při vytváření nových hliníkových karoserií použila například technologie digitálního mapování. Tvorba každého exempláře zabere na 4500 hodin práce.

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První kus je vyhotoven v červeném odstínu Rosso Maja a vnitřek je čalouněn černou kůží. Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů.

Pokračování série DB4 GT Zagato tedy znikne pouze v 19 kusech. Ve stejném počtu pak vznikne i zmíněné moderní DBS GT Zagato, s nímž už budou majitelé moci normálně vyrazit do provozu. Obě auta budou zájemcům nabízena výhradně jako nerozlučný pár. Cena unikátní dvojky se má pohybovat okolo 6 milionů liber, tedy v přepočtu asi 180 milionů korun.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků