Aston Martin udělal z klasického DB6 elektromobil. Hledí na temné časy

Oddělení Aston Martin Works představuje koncept klasického kabrioletu DB6 s plně elektrickým pohonem. Samotný proces přestavby je vratný do původního stavu.

Aston Martin již plánuje uvést svůj první elektromobil na základě modelu Rapide, ještě předtím však jeho historické oddělení Works představuje koncept starého modelu DB6 MkII Volante z roku 1970, který má alespoň částečně řešit černou budoucnost, možná čekající všechny nadšence do klasických vozů.

Stvořeno pro svět, kde je provoz klasických automobilů se spalovacím motorem legislativně zakázán. Takto svůj výtvor označuje sám Aston Martin. Kabriolet totiž postrádá svůj původní motor a na jeho místo bylo umístěno čistě elektrické pohonné ústrojí. Na první pohled se ale DB6 od originálu nijak neliší a zachovává si svou letitou eleganci.

Zaujal vás elektrický E-Type prince Harryho? Jaguar jich ještě několik vyrobí!

Zaujal vás elektrický E-Type prince Harryho? Jaguar jich ještě několik vyrobí!

Koncept využívá takzvané „kazetové“ ústrojí, které je snadné umístit do původních úchytů spalovacího motoru a převodovky. Vnitřní koncepci klasického vozu tedy nebylo nutné nijak upravovat. Celý proces přestavby je proto návratný do původního stavu a případný majitel se může jednou rozhodnout vrátit pod kapotu Astonu jeho pravé srdce.

Možná proto ani v interiéru nenajdete žádné náznaky elektrického pohonu, na přístrojové desce stále zůstávají ukazatele množství paliva či teploty vody. Někde uvnitř se má ovšem skrývat displej zobrazující fungování elektrického systému vozu, stav nabití baterie a další nutnosti. Zástrčka pro nabíjení se nachází pod původním víčkem nádrže.

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Automobilka není zrovna sdílná o výkonnostních parametrech elektrického DB6, pouze zmiňuje, že použité ústrojí vychází částečně z techniky v očekávaném sériovém modelu Rapide E, jenž bude uveden příští rok.  

Přestože se jedná o pouhý koncept, Aston Martin Works chce během roku 2019 začít nabízet přestavby klasických modelů na elektromobily i normálním zákazníkům. Má se jednat o cestu nejmenšího odporu, která majitelům umožní nadále používat svá stará auta, pokud se nad spalovacími motory nakonec úplně stáhnou mračna.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 113 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků