Aston Martin udělal z klasického DB6 elektromobil. Hledí na temné časy

Oddělení Aston Martin Works představuje koncept klasického kabrioletu DB6 s plně elektrickým pohonem. Samotný proces přestavby je vratný do původního stavu.

Aston Martin již plánuje uvést svůj první elektromobil na základě modelu Rapide, ještě předtím však jeho historické oddělení Works představuje koncept starého modelu DB6 MkII Volante z roku 1970, který má alespoň částečně řešit černou budoucnost, možná čekající všechny nadšence do klasických vozů.

Stvořeno pro svět, kde je provoz klasických automobilů se spalovacím motorem legislativně zakázán. Takto svůj výtvor označuje sám Aston Martin. Kabriolet totiž postrádá svůj původní motor a na jeho místo bylo umístěno čistě elektrické pohonné ústrojí. Na první pohled se ale DB6 od originálu nijak neliší a zachovává si svou letitou eleganci.

Zaujal vás elektrický E-Type prince Harryho? Jaguar jich ještě několik vyrobí!

Zaujal vás elektrický E-Type prince Harryho? Jaguar jich ještě několik vyrobí!

Koncept využívá takzvané „kazetové“ ústrojí, které je snadné umístit do původních úchytů spalovacího motoru a převodovky. Vnitřní koncepci klasického vozu tedy nebylo nutné nijak upravovat. Celý proces přestavby je proto návratný do původního stavu a případný majitel se může jednou rozhodnout vrátit pod kapotu Astonu jeho pravé srdce.

Možná proto ani v interiéru nenajdete žádné náznaky elektrického pohonu, na přístrojové desce stále zůstávají ukazatele množství paliva či teploty vody. Někde uvnitř se má ovšem skrývat displej zobrazující fungování elektrického systému vozu, stav nabití baterie a další nutnosti. Zástrčka pro nabíjení se nachází pod původním víčkem nádrže.

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Automobilka není zrovna sdílná o výkonnostních parametrech elektrického DB6, pouze zmiňuje, že použité ústrojí vychází částečně z techniky v očekávaném sériovém modelu Rapide E, jenž bude uveden příští rok.  

Přestože se jedná o pouhý koncept, Aston Martin Works chce během roku 2019 začít nabízet přestavby klasických modelů na elektromobily i normálním zákazníkům. Má se jednat o cestu nejmenšího odporu, která majitelům umožní nadále používat svá stará auta, pokud se nad spalovacími motory nakonec úplně stáhnou mračna.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 121 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků