Aston Martin testuje speciální V12 Speedster. Matně černý prototyp vypadá zlověstně

Svou specialitu pro vyvolené nám teď britská značka ukazuje ve formě testovacího prototypu.

Exkluzivní Speedster bez střechy a čelního okna byl Aston Martinem představen již letos v březnu. Nebýt současné situace ve světě, možná by specialitka s motorem V12 již dávno zamířila k zájemcům. Jak to ale vypadá, prozatím se otevřený Aston teprve ukazuje při silničním testování ve formě prototypu.

Aston Martin teď nabízí i domácí závodní simulátor. Míří na vybranou klientelu

Aston Martin teď nabízí i domácí závodní simulátor. Míří na vybranou klientelu

Jasného konkurenta Ferrari SP1/SP2 Monza a McLarenu Elva má na starosti divize Q. Matně černě zbarvený prototyp přitom vypadá v reálném prostředí britských okresek jako pekelné zjevení. Ostatně každé auto bez čelního okna a střechy by asi na veřejnosti strhlo jistou pozornost, bez ohledu na svou barvu.

Moderní dvoumístný speedster je inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013. K vidění jsou nicméně i prvky posledního V8 Vantage. Karoserie je celá z karbonu, což je materiál hojně využitý rovněž v interiéru. Mimo to se objevují díly z titanu nebo 3D vytištěné gumy.

Aston Martin Victor oficiálně: Kombinace One-77 a Vulcanu má 848 koní a manuál

Aston Martin Victor oficiálně: Kombinace One-77 a Vulcanu má 848 koní a manuál

Stačí připomenout, že srdcem Speedsteru je motor V12, přesněji 5,2litrová jednotka s dvojicí turbodmychadel známá z DBS Superleggera. V otevřeném speciálu je nicméně v trochu podladěné formě s výkonem asi 700 koní (515 kW) a točivým momentem 753 N.m. Osmistupňová dvouspojková převodovka je na místě, stejně jako samosvorný diferenciál.

Na 100 km/h se má V12 Speedster rozjet za 3,5 vteřiny a maximálně dosáhnout elektricky limitovaných 300 km/h. Přesné hodnoty výkonu a dynamiky však budou zjištěny právě během probíhajících testovacích jízd.

Už i děti mohou mít vlastní Aston Martin DB5. I nejlevnější však stojí přes milion

Už i děti mohou mít vlastní Aston Martin DB5. I nejlevnější však stojí přes milion

S personalizačním oddělením Q bude samozřejmě každý exemplář V12 Speedsteru vyhotoven dle přání zákazníka. A nedivili bychom se, kdyby někdo žádal právě o černočernou kombinaci podobnou prototypu. Šťastných majitelů bude pouze 88. Každý z nich zaplatí minimálně 765.000 liber, v přepočtu tedy asi 22,6 milionu korun.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 65 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků