Svou specialitu pro vyvolené nám teď britská značka ukazuje ve formě testovacího prototypu.
Exkluzivní Speedster bez střechy a čelního okna byl Aston Martinem představen již letos v březnu. Nebýt současné situace ve světě, možná by specialitka s motorem V12 již dávno zamířila k zájemcům. Jak to ale vypadá, prozatím se otevřený Aston teprve ukazuje při silničním testování ve formě prototypu.
Jasného konkurenta Ferrari SP1/SP2 Monza a McLarenu Elva má na starosti divize Q. Matně černě zbarvený prototyp přitom vypadá v reálném prostředí britských okresek jako pekelné zjevení. Ostatně každé auto bez čelního okna a střechy by asi na veřejnosti strhlo jistou pozornost, bez ohledu na svou barvu.
Moderní dvoumístný speedster je inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013. K vidění jsou nicméně i prvky posledního V8 Vantage. Karoserie je celá z karbonu, což je materiál hojně využitý rovněž v interiéru. Mimo to se objevují díly z titanu nebo 3D vytištěné gumy.
Stačí připomenout, že srdcem Speedsteru je motor V12, přesněji 5,2litrová jednotka s dvojicí turbodmychadel známá z DBS Superleggera. V otevřeném speciálu je nicméně v trochu podladěné formě s výkonem asi 700 koní (515 kW) a točivým momentem 753 N.m. Osmistupňová dvouspojková převodovka je na místě, stejně jako samosvorný diferenciál.
Na 100 km/h se má V12 Speedster rozjet za 3,5 vteřiny a maximálně dosáhnout elektricky limitovaných 300 km/h. Přesné hodnoty výkonu a dynamiky však budou zjištěny právě během probíhajících testovacích jízd.
S personalizačním oddělením Q bude samozřejmě každý exemplář V12 Speedsteru vyhotoven dle přání zákazníka. A nedivili bychom se, kdyby někdo žádal právě o černočernou kombinaci podobnou prototypu. Šťastných majitelů bude pouze 88. Každý z nich zaplatí minimálně 765.000 liber, v přepočtu tedy asi 22,6 milionu korun.
Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.
Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.
Aston Martin Vantage • Aston Martin DB11 • Aston Martin Vanquish