Aston Martin svolává model Vantage. Kvůli převodovce

Kvůli nedávnému incidentu, který se stal v Číně, Aston Martin vyhlásil hromadnou opravu svého modelu Vantage.

Aston Martin nebyla po pravdě nikdy značka, která se vyznačuje dokonalou spolehlivostí. Hlavně modely ze 70. a 80. let byly v tomto ohledu doslova proslulé. A dokonce i v dnešních dnech není evidentně konec s technickými problémy.

Aktuální prohlášení od Astonu zní: "Aston Martin organizuje celosvětové stažení z trhu 1 658 vozů Vantage poté, co problémy s běžnou aktualizací přenosového softwaru převodovky vedly k incidentům v Číně, kde některé automobily ztrácely energii."

Budoucnost Aston Martinu? I supersport s motorem uprostřed

Budoucnost Aston Martinu? I supersport s motorem uprostřed

Tento impulz vnikl na základě stížností zákazníků, které trvají už od roku 2014.

Vozidla, kterých se toto prohlášení týká, byla vyrobena od června 2013 do září 2013 a jsou vybavena převodovkami Sportshift I a Sportshift II. Ty mají automatizovanou manuální elektro-hydraulickou spojku. V roce 2006, kdy ji Aston poprvé představil, o ní mluvil jako o převodovce, která pracuje třikrát rychleji než manuál, ze kterého vychází.

Aston Martin udělá 3D scan majitelům Valkyrie. Vše pro perfektní posaz

Aston Martin udělá 3D scan majitelům Valkyrie. Vše pro perfektní posaz

Spojka je ale Achillovou patou. Automobilka uvedla, že někteří prodejci neuměli správně resetovat polohu spojky pro provedení aktualizací pro přenos rychlostí. To v praxi znamená, že se vozidlo zasekne.

Až do dnešního dne je zaznamenáno 21 případů náhlé ztráty výkonu u Vantage. Všechny v Číně. Další úpravou, kterou projde převodovka, je výměna kapalinového potrubí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků