Aston Martin se zajímá o hybridní technologie Mercedesu

Automobilový průmysl se musí v poslední době neustále více přizpůsobovat ekologizaci, která nutí výrobce snižovat spotřebu i emise. Vývoj nových technologii není zrovna levný, a tak se na tomto poli snaží automobilky spolupracovat ještě častěji než v jiných případech.

Do roku 2012 mají být dle Evropské komise průměrné emise CO2 jen 130g/km, což u automobilek produkujících výkonné vozy je cíl skutečně těžký. Jako řešení tohoto problému vidí Aston Martin koupi menších agregátů (šesti i osmiválců) od Mercedesu, a to včetně hybridních verzí. Kombinace benzínového agregátu a elektromotoru může být zajímavá i z pohledu pružného zrychlení, kdy elektromotor přijde vhod. Na druhou stranu tím utrpí hmotnost vozů - pochopitelně se ale nepředpokládá, že by se Aston vydal touto cestou u ostřejších modelů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Rapide Concept

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků