Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

Nadějně vypadající rozjezd nové třídy hyperaut v šampionátu WEC zasáhla překvapivá zpráva. Aston Martin pozastavuje tuto část svého závodního programu a přemýšlí co dál.

Nová třída hyperaut vytrvalostního šampionátu WEC ještě ani neodstartovala a jeden z prvních účastníků již ukončuje své působení. Aston Martin, který měl se závodní verzí hypersportu Valkyrie startovat v letošní zahajovací sezóně 2020/2021, odstupuje z nové třídy a prozatím zastavuje další vývoj závodního stroje.

Důvod odstoupení lze hledat na více místech. Jedním může být nedávné oznámení pořadatelů ACO o vzniku další třídy hybridních prototypů LMDh, což Aston Martin nespokojeně zmiňuje v oficiálním prohlášení. Tyto prototypy mají totiž závodit v rámci nejvyšší kategorie společně s hyperauty. S tímto však britská automobilka nepočítala.

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

„Aston Martin Valkyrie jsme do WEC a 24 hodin v Le Mans zapsali s vyhlídkou soupeření proti stejně zaměřeným vozům a podobně smýšlejícím výrobcům. Situace se ovšem změnila a pro nás je tedy rozumné se na chvíli zastavit a promyslet naše možnosti,“ uvedl generální ředitel Aston Martinu Andy Palmer.

Přípravy na vstup do letošní sezóny tedy Aston Martin ukončil a nápodobně i zastavil probíhající vývoj závodní varianty hypersportu Valkyrie. Jedinou potvrzenou automobilkou pro sezónu 2020/2021, a tedy i 24hodinovku v Le Mans, tak zůstává Toyota s chystaným hyperautem GR Super Sport. Zda bude v nové třídě závodit sama, se teprve uvidí.

Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

Pro další sezóny nicméně potvrdil účast například Peugeot, americký tým Scuderia Cameron Glickenhaus s vozem SCG007 a nadále mají vstup do série zvažovat i například Lamborghini, Koenigsegg nebo slavný inženýr Gordon Murray s chystaných hypersportem T.50.

Nakonec může změna plánů Aston Martinu souviset s nedávnou tučnou investicí miliardáře Lawrence Strolla (otce současného pilota F1 Lance Strolla) do britské automobilky. Kanaďan si tímto zajistil pozici předsedy představenstva a pro chod automobilky má vlastní plány. S působením jeho syna nepřekvapí, že značku Aston Martin chce v roce 2021 uvést jako stáj Formule 1. Lze se domnívat, že i proto byla účast ve WEC a vývoj závodní Valkyrie odsunuty stranou.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

včera | Vladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků