Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

Nadějně vypadající rozjezd nové třídy hyperaut v šampionátu WEC zasáhla překvapivá zpráva. Aston Martin pozastavuje tuto část svého závodního programu a přemýšlí co dál.

Nová třída hyperaut vytrvalostního šampionátu WEC ještě ani neodstartovala a jeden z prvních účastníků již ukončuje své působení. Aston Martin, který měl se závodní verzí hypersportu Valkyrie startovat v letošní zahajovací sezóně 2020/2021, odstupuje z nové třídy a prozatím zastavuje další vývoj závodního stroje.

Důvod odstoupení lze hledat na více místech. Jedním může být nedávné oznámení pořadatelů ACO o vzniku další třídy hybridních prototypů LMDh, což Aston Martin nespokojeně zmiňuje v oficiálním prohlášení. Tyto prototypy mají totiž závodit v rámci nejvyšší kategorie společně s hyperauty. S tímto však britská automobilka nepočítala.

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

„Aston Martin Valkyrie jsme do WEC a 24 hodin v Le Mans zapsali s vyhlídkou soupeření proti stejně zaměřeným vozům a podobně smýšlejícím výrobcům. Situace se ovšem změnila a pro nás je tedy rozumné se na chvíli zastavit a promyslet naše možnosti,“ uvedl generální ředitel Aston Martinu Andy Palmer.

Přípravy na vstup do letošní sezóny tedy Aston Martin ukončil a nápodobně i zastavil probíhající vývoj závodní varianty hypersportu Valkyrie. Jedinou potvrzenou automobilkou pro sezónu 2020/2021, a tedy i 24hodinovku v Le Mans, tak zůstává Toyota s chystaným hyperautem GR Super Sport. Zda bude v nové třídě závodit sama, se teprve uvidí.

Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

Pro další sezóny nicméně potvrdil účast například Peugeot, americký tým Scuderia Cameron Glickenhaus s vozem SCG007 a nadále mají vstup do série zvažovat i například Lamborghini, Koenigsegg nebo slavný inženýr Gordon Murray s chystaných hypersportem T.50.

Nakonec může změna plánů Aston Martinu souviset s nedávnou tučnou investicí miliardáře Lawrence Strolla (otce současného pilota F1 Lance Strolla) do britské automobilky. Kanaďan si tímto zajistil pozici předsedy představenstva a pro chod automobilky má vlastní plány. S působením jeho syna nepřekvapí, že značku Aston Martin chce v roce 2021 uvést jako stáj Formule 1. Lze se domnívat, že i proto byla účast ve WEC a vývoj závodní Valkyrie odsunuty stranou.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků