Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

Nadějně vypadající rozjezd nové třídy hyperaut v šampionátu WEC zasáhla překvapivá zpráva. Aston Martin pozastavuje tuto část svého závodního programu a přemýšlí co dál.

Nová třída hyperaut vytrvalostního šampionátu WEC ještě ani neodstartovala a jeden z prvních účastníků již ukončuje své působení. Aston Martin, který měl se závodní verzí hypersportu Valkyrie startovat v letošní zahajovací sezóně 2020/2021, odstupuje z nové třídy a prozatím zastavuje další vývoj závodního stroje.

Důvod odstoupení lze hledat na více místech. Jedním může být nedávné oznámení pořadatelů ACO o vzniku další třídy hybridních prototypů LMDh, což Aston Martin nespokojeně zmiňuje v oficiálním prohlášení. Tyto prototypy mají totiž závodit v rámci nejvyšší kategorie společně s hyperauty. S tímto však britská automobilka nepočítala.

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

„Aston Martin Valkyrie jsme do WEC a 24 hodin v Le Mans zapsali s vyhlídkou soupeření proti stejně zaměřeným vozům a podobně smýšlejícím výrobcům. Situace se ovšem změnila a pro nás je tedy rozumné se na chvíli zastavit a promyslet naše možnosti,“ uvedl generální ředitel Aston Martinu Andy Palmer.

Přípravy na vstup do letošní sezóny tedy Aston Martin ukončil a nápodobně i zastavil probíhající vývoj závodní varianty hypersportu Valkyrie. Jedinou potvrzenou automobilkou pro sezónu 2020/2021, a tedy i 24hodinovku v Le Mans, tak zůstává Toyota s chystaným hyperautem GR Super Sport. Zda bude v nové třídě závodit sama, se teprve uvidí.

Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

Pro další sezóny nicméně potvrdil účast například Peugeot, americký tým Scuderia Cameron Glickenhaus s vozem SCG007 a nadále mají vstup do série zvažovat i například Lamborghini, Koenigsegg nebo slavný inženýr Gordon Murray s chystaných hypersportem T.50.

Nakonec může změna plánů Aston Martinu souviset s nedávnou tučnou investicí miliardáře Lawrence Strolla (otce současného pilota F1 Lance Strolla) do britské automobilky. Kanaďan si tímto zajistil pozici předsedy představenstva a pro chod automobilky má vlastní plány. S působením jeho syna nepřekvapí, že značku Aston Martin chce v roce 2021 uvést jako stáj Formule 1. Lze se domnívat, že i proto byla účast ve WEC a vývoj závodní Valkyrie odsunuty stranou.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků