Aston Martin Rapide z dílen Kahnu: ladění dokonalosti

Jeden z nejúžasnějších čtyřdveřových sedanů současnosti trpí nedostatkem zákazníků. To však jeho kouzlu v ničem neubírá…

Rychlé sedany vládnou současným luxusním cestovním automobilům, přičemž takové BMW M5 již dávno nestačí. Proto zde máme opulentní stavby typu Porsche Panamera, Maserati Quattroporte a podobných. Svoji premiéru si Aston Martin Rapide odbyl na frankfurtském autosalonu v roce 2009, ovšem od té doby jsme o něm slyšeli jen málo.

Aston Martin Rapide ve všech detailech

Aston Martin Rapide ve všech detailech

Důvody jsou nasnadě: prodeje typu Rapide nejdou tak, jak si u Aston Martinu představovali, a tak během loňského roku vzniklo jen něco přes 1 000 vozů, což je zhruba o polovinu méně, než se počítalo. Jedním z hlavních důvodů je dosti vysoká cena. Ačkoli jde jistě o vynikající, rychlý a krásný stroj, prodává se za dvojnásobné peníze co nejbližší konkurence.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Rapide z dílen Kahn Designu

Na druhou stranu, čím méně se aut daného typu vyrobí, tím větší bývá jejich exkluzivita a tím i celková hodnota. Nyní přichází britská ladičská společnost Kahn Design se svojí interpretací modelu Aston Martin Rapide. Kráčí ve šlépějích předchozích staveb této firmy, na druhou stranu do značné míry respektuje povahu předlohy, čímž by mohla zájem o AM Rapide povzbudit.

Foto orgie: Aston Martin Rapide na 120 nových snímcích

Foto orgie: Aston Martin Rapide na 120 nových snímcích

Když jsme již jako konkurenci pro Aston Martin Rapide zmínili typ Panamera, je třeba připomenout, že Azfal Kahn se spolu se svými hochy soustředí také na ladění vozů Porsche. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na populární SUV Porsche Cayenne Project Kahn, sedan Porsche Panamera Project Kahn, ale také britské SUV Range Rover RS500 Project Kahn.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Azfal Kahn ozdobil model Rapide novými koly a upravenými detaily

Model Rapide však není pro společnost Kahn Design zdaleka prvním Astonem, za příklad poslouží speciál Aston Martin DB9S Project Kahn z roku 2007, s nímž toho má zbrusu nová stavba Aston Martin Rapide po stránce základního zpracování dost společného. Zřejmě nejvýraznějším prvkem se stávají specifické jedenadvacetipalcové lité ráfky Kahn Design RSX-F a nepatrně snížený podvozek, ale tím to nekončí.

Project Kahn Aston Martin DB9S: nádherné křivky

Project Kahn Aston Martin DB9S: nádherné křivky

Na první pohled si na novince všimneme matově stříbřitých mřížek a rámečků před chladiči, na kapotě, předních blatnících nebo koncovkách výfuků. Interiér se dočkal nového čalounění sedadel prošívanou kůží a potahů palubní desky, sloupků a střechy Alcantarou, přičemž podle Azfala Kahna „nic není nemožné“ a z bran jeho firmy nevyjedou dva stejné vozy.

Jen pro osvěžení pár skutečností k Astonu Rapide. Pod jeho dlouhou kapotou se skrývá celohliníkový, šestilitrový, dvanáctiválcový motor s čtyřventilovými rozvody naladěný na 477 koní (350 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment rovných 600 Nm při 5 000 ot./min. Podle vyjádření Aston Martinu zrychlí standardní Rapide z klidu na 100 km/h za 5,3 s a dosáhne rychlosti 303 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků