Aston Martin Rapide ve všech detailech

Britové si dali načas, ale konečně nám představili všechny detaily své horké novinky jménem Rapide. (velká fotogalerie)

Pětidvéřový Aston Martin Rapide je průlomem v dějinách značky a pustí se do křížku s dalšími luxusními, výkonnými sedany, jež se nyní rodí jak houby po dešti. Hlavním konkurentem mu však bude Porsche Panamera, kterou již potkáváme na silnicích. Detaily jsou tedy zde a níže můžete nahlédnout i do rozsáhlé fotogalerie, která nabízí pohledy do těch nejskrytějších zákoutí nového Astonu. Ten se ve své produkční verzi představil na letošním autosalonu ve Frankfurtu a za výkladní skříně by se měl dostat na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z uživatelského hlediska našich neobyčejně prakticky založených motoristů, kteří i na střeše kombíku střední třídy musí vozit „rakev“, bude jistě zklamáním, že tento velký vůz je pouze čtyřmístný a jeho zavazadelník v základní konfiguraci pojme jen 301 litrů zavazadel.

V dalších oblastech však bude Rapide excelovat. Pod jeho dlouhou kapotou se totiž skrývá celohliníkový, šestilitrový, dvanáctiválcový motor s čtyřventilovými rozvody naladěný na 477 koní (350 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment rovných 600 Nm při 5 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na pohonnou jednotku navazuje nově naladěná šestistupňová převodovka Touchtronic 2 uložená u zadní nápravy, která řidiči nabízí buď plně automatický chod, nebo manuální řazení skrze z hořčíkové slitiny vyrobená „pádla“ umístěná na sloupku volantu. Základní jízdní režimy se volí čtyřmi kulatými tlačítky na středovém panelu, o praktičnosti tohoto řešení se můžeme pouze dohadovat. Motor je uložen za přední nápravou a poháněna jsou skrze samosvorný diferenciál samozřejmě kola zadní nápravy. Podle vyjádření Aston Martinu zrychlí Rapide z klidu na 100 km/h za 5,3 s a dosáhne rychlosti 303 km/h. A to jsou hodnoty, kvůli kterým jistě rádi zapomenete na malý kufr...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O vnější osvětlení se starají bi-xenonová světla doplněná sadami LED pro denní svícení a blinkry, také zadní světla a boční blikače jsou složeny z LED. Řízení Servotronic zajišťuje degresivní účinek a rovné tři otáčky volantem mezi krajními rejdy. Dvacetipalcové lité ráfky nazouvají pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměru 245/40 R20 vpředu a 295/35 R20. Závěsy kol spoléhají na osvědčená řešení s víceprvkovými závěsy a vinutými pružinami. Přední brzdové kotouče mají průměr 390 mm, ty zadní pak 360 mm, brzdiče jsou šesti, resp. čtyřpístkové. Rapide je dlouhý 5 019 mm, široký 2 140 mm a vysoký 1 360 mm, pohotovostní hmotnost činí 1 950 kg a palivová nádrž pojme přes 90 litrů benzínu.

Jestliže nemůžete dospat příchodu tohoto vozu na trh, nezapomeňte si našetřit alespoň 110 000 liber (cca 3,3 milionu Kč). Právě za tuto cenu bude vůz k dispozici ve svém základním provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Rapide
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků