Aston Martin Rapide: pěkně ostrý sedan

Aston Martin přichází se svou troškou do mlýna rychlých sedanů a po dlouhém otálení konečně plně představuje produkční verzi modelu Rapide.

Před několika málo lety neměl zájemce o luxusní, ale přitom velmi rychlý sedan moc z čeho vybírat, když z řady převážně německé konfekce poněkud vyčnívaly snad jen Jaguar XJ nebo Maserati Quattroporte. Automobilky však v rámci boje o zákazníka neustále rozšiřují své modelové řady a luxusních a rychlých sedanů je již nyní více.

Nejnovější z nich nese značku Aston Martin a označení Rapide a do prodejů vstoupí na počátku příštího roku jako model roku 2010. V podobě studie se Rapide prvně představil na autosalonu v Detroitu roku 2006 a jeho sériové provedení je konceptu velmi podobné. Rapide tak například postrádá zavalité otvory pro přívod vzduchu po stranách předního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Designérům Aston Martinu se podařilo velmi účinně modifikovat jejich aktuální styl dvoudvéřových sportovních vozů do podoby čtyřdvéřlového sedanu. V podstatě se spíš jedná o hatchback stejně jako u Panamery, ale my se budeme držet oficiálního a pro tuto příležitost vhodnějšího pojmenování čtyřdvéřový sedan s výklopnou zadní stěnou. Boční dveře se tak při otevírání poněkud zdvihají, záď pak zdobí světlomety složené z LED, dvojice kulatých koncovek výfuků a vestavěná odtrhová hrana na hraně víka zavazadelníku.

Pod dlouhou přední kapotou se ukrývá vidlicový dvanáctiválec s objemem rovných šest litrů, převzatý z typu DB9. Naladěn je na výkon 470 koní (350 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm, čímž Rapide neohrozí vlajkovou loď DBS, jež dává až 510 koní (380 kW). Pohonná jednotka je doplněna šestistupňovou automatickou převodovkou značky ZF s ovládáním Touchtronic 2 skrze páčky pod volantem. Jízdní výkony nejsou sice tak ohromující jako u lehčích dvoudvéřových Astonů, ale zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,3 s a nejvyšší rychlost přes 300 km/h jsou jistě hodnoty uspokojivé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rapide se vyznačuje pohotovostní hmotností těsně pod hranicí dvou tun a je 5 019 mm dlouhý, 2 141 mm široký a 1 359 mm vysoký. V porovnání s typem DB9 má novinka o 254 mm delší rozvor náprav a je pouze o 64 mm vyšší. Rapide komfortně sveze čtyři dospělé cestující, v případě nutnosti pak pojme až 750 litrů zavazadel.

Ceny vozu zatím nejsou známy, ale do prodeje se dostane již na začátku rok 2010, a tak i cenové specifikace můžeme očekávat co nevidět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Rapide
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků