Aston Martin Rapide: pěkně ostrý sedan

Aston Martin přichází se svou troškou do mlýna rychlých sedanů a po dlouhém otálení konečně plně představuje produkční verzi modelu Rapide.

Před několika málo lety neměl zájemce o luxusní, ale přitom velmi rychlý sedan moc z čeho vybírat, když z řady převážně německé konfekce poněkud vyčnívaly snad jen Jaguar XJ nebo Maserati Quattroporte. Automobilky však v rámci boje o zákazníka neustále rozšiřují své modelové řady a luxusních a rychlých sedanů je již nyní více.

Nejnovější z nich nese značku Aston Martin a označení Rapide a do prodejů vstoupí na počátku příštího roku jako model roku 2010. V podobě studie se Rapide prvně představil na autosalonu v Detroitu roku 2006 a jeho sériové provedení je konceptu velmi podobné. Rapide tak například postrádá zavalité otvory pro přívod vzduchu po stranách předního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Designérům Aston Martinu se podařilo velmi účinně modifikovat jejich aktuální styl dvoudvéřových sportovních vozů do podoby čtyřdvéřlového sedanu. V podstatě se spíš jedná o hatchback stejně jako u Panamery, ale my se budeme držet oficiálního a pro tuto příležitost vhodnějšího pojmenování čtyřdvéřový sedan s výklopnou zadní stěnou. Boční dveře se tak při otevírání poněkud zdvihají, záď pak zdobí světlomety složené z LED, dvojice kulatých koncovek výfuků a vestavěná odtrhová hrana na hraně víka zavazadelníku.

Pod dlouhou přední kapotou se ukrývá vidlicový dvanáctiválec s objemem rovných šest litrů, převzatý z typu DB9. Naladěn je na výkon 470 koní (350 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm, čímž Rapide neohrozí vlajkovou loď DBS, jež dává až 510 koní (380 kW). Pohonná jednotka je doplněna šestistupňovou automatickou převodovkou značky ZF s ovládáním Touchtronic 2 skrze páčky pod volantem. Jízdní výkony nejsou sice tak ohromující jako u lehčích dvoudvéřových Astonů, ale zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,3 s a nejvyšší rychlost přes 300 km/h jsou jistě hodnoty uspokojivé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rapide se vyznačuje pohotovostní hmotností těsně pod hranicí dvou tun a je 5 019 mm dlouhý, 2 141 mm široký a 1 359 mm vysoký. V porovnání s typem DB9 má novinka o 254 mm delší rozvor náprav a je pouze o 64 mm vyšší. Rapide komfortně sveze čtyři dospělé cestující, v případě nutnosti pak pojme až 750 litrů zavazadel.

Ceny vozu zatím nejsou známy, ale do prodeje se dostane již na začátku rok 2010, a tak i cenové specifikace můžeme očekávat co nevidět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Rapide

bazar

Maserati Quattroporte 4,2
Rok výroby: 2006
Stav: 164 786 km
Cena: 420 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků