Aston Martin Rapide: pěkně ostrý sedan

Aston Martin přichází se svou troškou do mlýna rychlých sedanů a po dlouhém otálení konečně plně představuje produkční verzi modelu Rapide.

Před několika málo lety neměl zájemce o luxusní, ale přitom velmi rychlý sedan moc z čeho vybírat, když z řady převážně německé konfekce poněkud vyčnívaly snad jen Jaguar XJ nebo Maserati Quattroporte. Automobilky však v rámci boje o zákazníka neustále rozšiřují své modelové řady a luxusních a rychlých sedanů je již nyní více.

Nejnovější z nich nese značku Aston Martin a označení Rapide a do prodejů vstoupí na počátku příštího roku jako model roku 2010. V podobě studie se Rapide prvně představil na autosalonu v Detroitu roku 2006 a jeho sériové provedení je konceptu velmi podobné. Rapide tak například postrádá zavalité otvory pro přívod vzduchu po stranách předního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Designérům Aston Martinu se podařilo velmi účinně modifikovat jejich aktuální styl dvoudvéřových sportovních vozů do podoby čtyřdvéřlového sedanu. V podstatě se spíš jedná o hatchback stejně jako u Panamery, ale my se budeme držet oficiálního a pro tuto příležitost vhodnějšího pojmenování čtyřdvéřový sedan s výklopnou zadní stěnou. Boční dveře se tak při otevírání poněkud zdvihají, záď pak zdobí světlomety složené z LED, dvojice kulatých koncovek výfuků a vestavěná odtrhová hrana na hraně víka zavazadelníku.

Pod dlouhou přední kapotou se ukrývá vidlicový dvanáctiválec s objemem rovných šest litrů, převzatý z typu DB9. Naladěn je na výkon 470 koní (350 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm, čímž Rapide neohrozí vlajkovou loď DBS, jež dává až 510 koní (380 kW). Pohonná jednotka je doplněna šestistupňovou automatickou převodovkou značky ZF s ovládáním Touchtronic 2 skrze páčky pod volantem. Jízdní výkony nejsou sice tak ohromující jako u lehčích dvoudvéřových Astonů, ale zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,3 s a nejvyšší rychlost přes 300 km/h jsou jistě hodnoty uspokojivé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rapide se vyznačuje pohotovostní hmotností těsně pod hranicí dvou tun a je 5 019 mm dlouhý, 2 141 mm široký a 1 359 mm vysoký. V porovnání s typem DB9 má novinka o 254 mm delší rozvor náprav a je pouze o 64 mm vyšší. Rapide komfortně sveze čtyři dospělé cestující, v případě nutnosti pak pojme až 750 litrů zavazadel.

Ceny vozu zatím nejsou známy, ale do prodeje se dostane již na začátku rok 2010, a tak i cenové specifikace můžeme očekávat co nevidět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Rapide
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků