Aston Martin Rapide, odpověď na Porsche Panamera

Britský výrobce luxusních sportovních vozů Aston Martin chystá představit nový koncept čtyřdveřového kupé. Bude opravdu velké, bude luxusní a hlavně bude výkonné a rychlé. Odpověď z ostrovů na Maserati Quattroporte nebo chystané Porsche Panamera vypadá zatraceně dobře.
Aston Martin Rapide, odpověď na Porsche Panamera

Britský Aston Martin chce za pár dnů omráčit automobilový svět svým novým dvanáctiválcovým modelem se čtveřici dveří. Nový koncept Rapide navazuje na model ze sedmdesátých let, Aston Marton Lagonda. Aston hodlá na trh přinést odpověď na velká, výkonná a luxusní kupé od konkurentů jako je Porsche, Ferrari, Maserati a Bentley.

Rapide využívá hliníkovou platformu z modelu DB9, ta je ovšem prodloužena o 250 mm. Délkou se zařadí mezi skutečné obry, protože proti modelu DB9 měří o rovných 300 mm více a atakuje tak hranici pěti metrů. Rapid je také o 40 mm vyšší a 40 mm širší, než DB9. Pod kapotou Rapide se schovává dvanáctiválec o objemu 6 litrů s výkonem 352 kW (480 k). O přenesení výkonu na kola se pak stará automatická převodovka s možnosti řazení na volantu, taktéž z modelu DB9.

Aston Martin to myslí s tímto modelem hodně vážně, protože již dopředu oznámil plánovanou produkci, cenu a také definitivní dobu uvedení na trh. Rapide se tak má objevit na trhu v roce 2008, tedy o rok dříve, než Panamera od Porsche, kterou vedení automobilky považuje za největšího soupeře. Cena byla prozatím stanovena na 160 000 liber (přibližně 7,6 mil. Kč) a roční produkce má čítat na pět set kusů.

Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Rapide Concept, inspirace Škodou Rapid je zjevná...

Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda (1974)

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků