Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Italské studio Bertone připravilo pro jistého sběratele jedinečný prototyp Aston Martin Rapide s karoserií ve stylu shooting brake. A jak je vidět, dílko se celkem podařilo.

Možná jsme si jen mezi luxusními vozy na čtyř a pětidveřové karoserie zvykli (např. Porsche Panamera), ale nám se zdá vůz na snímcích jako docela zdařilý. Sleduje styl rychlých kombíků, které kdysi byly zvláště ve Velké Británii docela populární a přezdívalo se jim shooting brake. Do velkosériové produkce tento druh karoserie vrátilo před dvěma lety představené Ferrari FF následované americkým Fiskerem Surf a německým modelem Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zakázkový prototyp Aston Martin Jet 2+2 bude k vidění na autosalonu v Ženevě

Nyní přichází jedinečná stavba v podobě prototypu Jet 2+2, který na objednávku jistého britského sběratele připravila italská karosárna Bertone a sleduje právě styl shooting brake. Zadavatel zakázky souhlasil s tím, že se nejnovější přírůstek do jeho sbírky automobilů značky Aston Martin ukáže nejširší veřejnosti na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Novinka vychází ze sportovního čtyřdveřového sedanu s výklopnou zádí Aston Martin Rapide, který byl představen již před třemi roky a teprve před několika dny se dočkal dále posíleného provedení Aston Martin Rapide S. Prototyp Bertone Jet 2+2 do jisté míry připomíná studii Porsche Panamera Sport Turismo z loňské Paříže. Na první pohled si na něm všimneme hlavně prodloužené střechy, přepracovaných sloupků C, rozšířených zadních blatníků a upravených obou konců karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U Bertoneho tomuto Astonu věnovali prodlouženou střechu a přepracovaný interiér

Uspořádání sedadel je charakterizováno vzorcem 2+2 a celý interiér byl kompletně nečalouněn podle přání zákazníka. Pod přední kapotou najdeme celohliníkový, šestilitrový dvanáctiválcový motor naladěný na 477 koní (350 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment rovných 600 Nm při 5 000 ot./min., který byl převzat z původní verze Rapide (nový Rapide S dává 565 koní/416 kW výkonu a 620 Nm točivého momentu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB2/4 (1953), zřejmě první Aston Martin s karoserií Bertone

Tento pozoruhodný vůz má být zároveň oslavou 60. výročí spolupráce společností Aston Martin a Bertone. Prvním výsledkem jejich kooperace pro běžný provoz byl v roce 1953 roadster Aston Martin DB2/4 Bertone.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků