Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Italské studio Bertone připravilo pro jistého sběratele jedinečný prototyp Aston Martin Rapide s karoserií ve stylu shooting brake. A jak je vidět, dílko se celkem podařilo.

Možná jsme si jen mezi luxusními vozy na čtyř a pětidveřové karoserie zvykli (např. Porsche Panamera), ale nám se zdá vůz na snímcích jako docela zdařilý. Sleduje styl rychlých kombíků, které kdysi byly zvláště ve Velké Británii docela populární a přezdívalo se jim shooting brake. Do velkosériové produkce tento druh karoserie vrátilo před dvěma lety představené Ferrari FF následované americkým Fiskerem Surf a německým modelem Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zakázkový prototyp Aston Martin Jet 2+2 bude k vidění na autosalonu v Ženevě

Nyní přichází jedinečná stavba v podobě prototypu Jet 2+2, který na objednávku jistého britského sběratele připravila italská karosárna Bertone a sleduje právě styl shooting brake. Zadavatel zakázky souhlasil s tím, že se nejnovější přírůstek do jeho sbírky automobilů značky Aston Martin ukáže nejširší veřejnosti na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Novinka vychází ze sportovního čtyřdveřového sedanu s výklopnou zádí Aston Martin Rapide, který byl představen již před třemi roky a teprve před několika dny se dočkal dále posíleného provedení Aston Martin Rapide S. Prototyp Bertone Jet 2+2 do jisté míry připomíná studii Porsche Panamera Sport Turismo z loňské Paříže. Na první pohled si na něm všimneme hlavně prodloužené střechy, přepracovaných sloupků C, rozšířených zadních blatníků a upravených obou konců karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U Bertoneho tomuto Astonu věnovali prodlouženou střechu a přepracovaný interiér

Uspořádání sedadel je charakterizováno vzorcem 2+2 a celý interiér byl kompletně nečalouněn podle přání zákazníka. Pod přední kapotou najdeme celohliníkový, šestilitrový dvanáctiválcový motor naladěný na 477 koní (350 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment rovných 600 Nm při 5 000 ot./min., který byl převzat z původní verze Rapide (nový Rapide S dává 565 koní/416 kW výkonu a 620 Nm točivého momentu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB2/4 (1953), zřejmě první Aston Martin s karoserií Bertone

Tento pozoruhodný vůz má být zároveň oslavou 60. výročí spolupráce společností Aston Martin a Bertone. Prvním výsledkem jejich kooperace pro běžný provoz byl v roce 1953 roadster Aston Martin DB2/4 Bertone.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků