Aston Martin prozradil další fakta o chystaném hyperautě AM-RB 001

Rok od oznámení přípravy hyperauta Aston Martinu a Red Bullu se o projektu dozvídáme více informací. Pohonnou jednotkou bude V12 od Cosworthu.

Z nového prohlášení automobilky jsme se dozvěděli, že motorem v útrobách speciálu bude 6,5litrový dvanáctiválec Cosworth, který doplní hybridní systém baterií od Rimacu. Dalšími klíčovými partnery budou strojírenská společnost Ricardo a Multimatic, specialisté na karbonová vlákna.

Další podrobnosti o hybridním pohonu zůstávají tajemstvím. Víme alespoň to, že tvůrci se snaží vyladit vůz do poměru jedné koňské síly na každý kilogram vozu. Očekává se, že hyperauto bude vážit asi jednu tunu, tudíž koní by také mělo být kolem tisícovky. Zhruba 90 % slíbeného výkonu má obstarat samotný dvanáctiválec.

Aston Martin a RB chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Aston Martin a RB chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Agregát bude spolupracovat se sedmistupňovou převodovkou od firmy Ricardo, která komponenty dodává také do silničních vozů McLaren. Aston Martin slibuje, že prvky od zmíněné společnosti přinesou do vozu minimální hmotnost navíc a maximální efektivitu.

Modelu AM-RB 001 má vzniknout 150 kusů pro běžné silnice a dalších 25 speciálů, které budou určené pro závodní okruhy. Cena zatím stanovena nebyla, ale očekává se, že se vyšplhá na sumu okolo stovky milionu korun.

Hyperauto AM-RB 001 ohromí čísly: Z 0 na 320 km/h za 10 sekund!

Hyperauto AM-RB 001 ohromí čísly: Z 0 na 320 km/h za 10 sekund!

Aston Martin obdržel ještě před představením loňského konceptu poptávku od 350 zákazníků. Už nyní je jasné, že se nedostane na všechny. První testovací jízdy speciálu proběhnou v závěru letošního roku a vozy zamíří ke svým novým majitelům v roce 2019.

Prohlédněte si hyperauto AM-RB 001 od Aston Martinu a Red Bullu na následujících 9 fotografiích...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků