Aston Martin prozradil další fakta o chystaném hyperautě AM-RB 001

Rok od oznámení přípravy hyperauta Aston Martinu a Red Bullu se o projektu dozvídáme více informací. Pohonnou jednotkou bude V12 od Cosworthu.

Z nového prohlášení automobilky jsme se dozvěděli, že motorem v útrobách speciálu bude 6,5litrový dvanáctiválec Cosworth, který doplní hybridní systém baterií od Rimacu. Dalšími klíčovými partnery budou strojírenská společnost Ricardo a Multimatic, specialisté na karbonová vlákna.

Další podrobnosti o hybridním pohonu zůstávají tajemstvím. Víme alespoň to, že tvůrci se snaží vyladit vůz do poměru jedné koňské síly na každý kilogram vozu. Očekává se, že hyperauto bude vážit asi jednu tunu, tudíž koní by také mělo být kolem tisícovky. Zhruba 90 % slíbeného výkonu má obstarat samotný dvanáctiválec.

Aston Martin a RB chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Aston Martin a RB chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Agregát bude spolupracovat se sedmistupňovou převodovkou od firmy Ricardo, která komponenty dodává také do silničních vozů McLaren. Aston Martin slibuje, že prvky od zmíněné společnosti přinesou do vozu minimální hmotnost navíc a maximální efektivitu.

Modelu AM-RB 001 má vzniknout 150 kusů pro běžné silnice a dalších 25 speciálů, které budou určené pro závodní okruhy. Cena zatím stanovena nebyla, ale očekává se, že se vyšplhá na sumu okolo stovky milionu korun.

Hyperauto AM-RB 001 ohromí čísly: Z 0 na 320 km/h za 10 sekund!

Hyperauto AM-RB 001 ohromí čísly: Z 0 na 320 km/h za 10 sekund!

Aston Martin obdržel ještě před představením loňského konceptu poptávku od 350 zákazníků. Už nyní je jasné, že se nedostane na všechny. První testovací jízdy speciálu proběhnou v závěru letošního roku a vozy zamíří ke svým novým majitelům v roce 2019.

Prohlédněte si hyperauto AM-RB 001 od Aston Martinu a Red Bullu na následujících 9 fotografiích...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků