Aston Martin Prodrive V8: poladěný krasavec

Britský úpravce Prodrive představil své dílo, pro jehož základ posloužilo elegantní GT Aston Martin V8 Vantage.
Aston Martin Prodrive V8: poladěný krasavec

„Baby Aston,” jak se tomuto vozu občas přezdívá, dostal od Prodrive pár stylingových prvků a také mírně vylepšení pod kapotou. Základem všechno je vyladění osmiválce o objemu 4,3 l. Ten nyní disponuje výkonem 317 kW (425 k), místo původních 283 kW (380 k). Točivý moment vzrostl ze 410 na 440 Nm.

Díky většímu výkonu a síle motoru se zlepšila i dynamika. Na stovku nyní Aston zrychlí za 4,7 s (v sérii za 5 s) a dosáhne maximální rychlosti 293 km/h (+ 13 km/h proti sérii).

Většího výkonu bylo dosaženo nahrazením sacího systému vlastním, který je přímo z dílny Prodrive. Dalším nutným zásahem bylo odstranění katalyzátoru a nahrazením sportovním. K tomu Prodrive přidal i optimalizaci řídící jednotky pomocí nových softwarových map.

Pro zlepšení jízdních vlastností byla i mírně pozměněna aerodynamika vozu. Na Astonu je použit přední přítlačný spoiler a také zadní křídlo. Ty mají za následek zlepšení přítlaku na zadní nápravě a snížení vztlaku na přední. Vůz je tak lépe ovladatelný při vyšších rychlostech.

Vůz je nyní postaven na 19" kolech s pneumatikami Pirelli P-Zero, za kterými se skrývá modifikovaný podvozek. Díky silnějším stabilizátorům a sportovním tlumičům se Aston dostal o pár milimetrů blíže k zemi, snížily se náklony v zatáčkách a vůz je nyní daleko tvrdší.

Cena této přestavby nebyla prozatím stanovena, ovšem bude se pohybovat v řádu stovek tisíců. K dispozici bude Aston V8 Vantage Prodrive v první polovině příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Prodrive
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků