Aston Martin Prodrive V8: poladěný krasavec

Britský úpravce Prodrive představil své dílo, pro jehož základ posloužilo elegantní GT Aston Martin V8 Vantage.
Aston Martin Prodrive V8: poladěný krasavec

„Baby Aston,” jak se tomuto vozu občas přezdívá, dostal od Prodrive pár stylingových prvků a také mírně vylepšení pod kapotou. Základem všechno je vyladění osmiválce o objemu 4,3 l. Ten nyní disponuje výkonem 317 kW (425 k), místo původních 283 kW (380 k). Točivý moment vzrostl ze 410 na 440 Nm.

Díky většímu výkonu a síle motoru se zlepšila i dynamika. Na stovku nyní Aston zrychlí za 4,7 s (v sérii za 5 s) a dosáhne maximální rychlosti 293 km/h (+ 13 km/h proti sérii).

Většího výkonu bylo dosaženo nahrazením sacího systému vlastním, který je přímo z dílny Prodrive. Dalším nutným zásahem bylo odstranění katalyzátoru a nahrazením sportovním. K tomu Prodrive přidal i optimalizaci řídící jednotky pomocí nových softwarových map.

Pro zlepšení jízdních vlastností byla i mírně pozměněna aerodynamika vozu. Na Astonu je použit přední přítlačný spoiler a také zadní křídlo. Ty mají za následek zlepšení přítlaku na zadní nápravě a snížení vztlaku na přední. Vůz je tak lépe ovladatelný při vyšších rychlostech.

Vůz je nyní postaven na 19" kolech s pneumatikami Pirelli P-Zero, za kterými se skrývá modifikovaný podvozek. Díky silnějším stabilizátorům a sportovním tlumičům se Aston dostal o pár milimetrů blíže k zemi, snížily se náklony v zatáčkách a vůz je nyní daleko tvrdší.

Cena této přestavby nebyla prozatím stanovena, ovšem bude se pohybovat v řádu stovek tisíců. K dispozici bude Aston V8 Vantage Prodrive v první polovině příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Prodrive
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků