Aston Martin Prodrive V8: poladěný krasavec

Britský úpravce Prodrive představil své dílo, pro jehož základ posloužilo elegantní GT Aston Martin V8 Vantage.
Aston Martin Prodrive V8: poladěný krasavec

„Baby Aston,” jak se tomuto vozu občas přezdívá, dostal od Prodrive pár stylingových prvků a také mírně vylepšení pod kapotou. Základem všechno je vyladění osmiválce o objemu 4,3 l. Ten nyní disponuje výkonem 317 kW (425 k), místo původních 283 kW (380 k). Točivý moment vzrostl ze 410 na 440 Nm.

Díky většímu výkonu a síle motoru se zlepšila i dynamika. Na stovku nyní Aston zrychlí za 4,7 s (v sérii za 5 s) a dosáhne maximální rychlosti 293 km/h (+ 13 km/h proti sérii).

Většího výkonu bylo dosaženo nahrazením sacího systému vlastním, který je přímo z dílny Prodrive. Dalším nutným zásahem bylo odstranění katalyzátoru a nahrazením sportovním. K tomu Prodrive přidal i optimalizaci řídící jednotky pomocí nových softwarových map.

Pro zlepšení jízdních vlastností byla i mírně pozměněna aerodynamika vozu. Na Astonu je použit přední přítlačný spoiler a také zadní křídlo. Ty mají za následek zlepšení přítlaku na zadní nápravě a snížení vztlaku na přední. Vůz je tak lépe ovladatelný při vyšších rychlostech.

Vůz je nyní postaven na 19" kolech s pneumatikami Pirelli P-Zero, za kterými se skrývá modifikovaný podvozek. Díky silnějším stabilizátorům a sportovním tlumičům se Aston dostal o pár milimetrů blíže k zemi, snížily se náklony v zatáčkách a vůz je nyní daleko tvrdší.

Cena této přestavby nebyla prozatím stanovena, ovšem bude se pohybovat v řádu stovek tisíců. K dispozici bude Aston V8 Vantage Prodrive v první polovině příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Prodrive
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků