Aston Martin Prodrive V8: poladěný krasavec

Britský úpravce Prodrive představil své dílo, pro jehož základ posloužilo elegantní GT Aston Martin V8 Vantage.
Aston Martin Prodrive V8: poladěný krasavec

„Baby Aston,” jak se tomuto vozu občas přezdívá, dostal od Prodrive pár stylingových prvků a také mírně vylepšení pod kapotou. Základem všechno je vyladění osmiválce o objemu 4,3 l. Ten nyní disponuje výkonem 317 kW (425 k), místo původních 283 kW (380 k). Točivý moment vzrostl ze 410 na 440 Nm.

Díky většímu výkonu a síle motoru se zlepšila i dynamika. Na stovku nyní Aston zrychlí za 4,7 s (v sérii za 5 s) a dosáhne maximální rychlosti 293 km/h (+ 13 km/h proti sérii).

Většího výkonu bylo dosaženo nahrazením sacího systému vlastním, který je přímo z dílny Prodrive. Dalším nutným zásahem bylo odstranění katalyzátoru a nahrazením sportovním. K tomu Prodrive přidal i optimalizaci řídící jednotky pomocí nových softwarových map.

Pro zlepšení jízdních vlastností byla i mírně pozměněna aerodynamika vozu. Na Astonu je použit přední přítlačný spoiler a také zadní křídlo. Ty mají za následek zlepšení přítlaku na zadní nápravě a snížení vztlaku na přední. Vůz je tak lépe ovladatelný při vyšších rychlostech.

Vůz je nyní postaven na 19" kolech s pneumatikami Pirelli P-Zero, za kterými se skrývá modifikovaný podvozek. Díky silnějším stabilizátorům a sportovním tlumičům se Aston dostal o pár milimetrů blíže k zemi, snížily se náklony v zatáčkách a vůz je nyní daleko tvrdší.

Cena této přestavby nebyla prozatím stanovena, ovšem bude se pohybovat v řádu stovek tisíců. K dispozici bude Aston V8 Vantage Prodrive v první polovině příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Prodrive
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků