Aston Martin převezme Maybach a další technologie Daimler AG

Plyne to alespoň z informací, které nyní přinesl magazín Car and Driver. Jde vlastně o upřesnění zkazek datujících se až do roku 2008, podle nichž značky Aston Martin a Maybach jednají o tom, že by Aston pod vlastním jménem vyráběl v přestavěné továrně v britském Gaydonu právě limuzíny Maybach. Nyní již víme, že tyto stroje dokonce dostanou podlahovou plošinu připravovanou v modelovém roce 2013 pro Mercedes – Benz řady S a v podobě studie se představí již na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Znamená to tedy definitivní konec značky Maybach, která nesplnila očekávání? Uvidíme.

Tím to ale nekončí. Koncern Daimler AG má navíc Aston Martinu poskytnout podlahovou plošinu SUV M/GL včetně zážehového osmiválce s objemem 4,7 l, výkonem 435 koní (320 kW) a točivým momentem 700 Nm. Kromě toho Aston u Daimleru nasmlouval nákup blíže nespecifikovaných vznětových a hybridních pohonných soustav, ale také samotnou podlahovou plošinu Mercedesu S 2013, jenž byl již zachycen během silničních testů, na níž stane budoucí sedan, který v režii manažerů Aston Martinu vzkřísí kdysi slavné jméno Lagonda. Na potvrzení (nebo vyvrácení) těchto zvěstí si však budeme muset počkat zřejmě až na zářijový autosalon ve Frankfurtu.


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků