Aston Martin překvapí novým Vantage V12

Aston Martin letos v Ženevě představí dvanáctiválcovou verzi typu Vantage. Ta nabídne výkon více než 500 koní.

Aston Martin Vantage V12 se tím stane jedním z vůbec nejvýkonnějších vozů značky v její pětadevadesátileté historii. Nový model bude vycházet z osmiválcového typu Vantage, ale konstruktéři do něj vestavěli dvanáctiválcové šestilitrové srdce z vlajkové lodi Astonu, modelu DBS. Výkon zůstal beze změn, dosahuje tedy 510 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 570 Nm. Ten se přenáší na kola zadní nápravy s celkovým převodem 3,71:1 skrze šestistupňovou převodovku. Vantage V12 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 s (o jednu desetinu vteřiny rychleji než DBS se shodnou pohonnou jednotkou) a dosáhne rychlosti 305 km/h.

Při podrobnějším průzkumu najdeme řadu drobných odlišností na karosérii, ale též na podvozku, nový diferenciál s omezenou svorností je třeba poháněn hliníkovým kardanem. Ani motor se nevyhnul úpravám. Modifikované sací potrubí dostalo obtokovou větev, jež se otevírá při 5 500 ot./min., přepracován byl systém zapalování. Dvanáctiválcová pohonná jednotka je o rovný metrák těžší než ta osmiválcová, ale díky dalším úpravám na technice vozu narostla nakonec pohotovostní hmotnost celého vozu jen o 50 kg na přesto vysokých 1 680 kg. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena na zdvojených příčných ramenech, nové jsou pružiny, tlumiče i stabilizátory. Na devatenáctipalcových kovaných ráfcích jsou nazuty pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, razantní jízda je korigována uhlíkovo keramickými kotouči a mohutnými brzdovými třmeny s šesti pístky vpředu a se čtyřmi vzadu.

Vzhled vozu byl pro použití nového motoru optimalizován s ohledem na specifické potřeby pro proudění vzduchu. Vyhovělo se jim například použitím nového předního spoileru, kapoty s ventilačními mřížkami, malého spoileru na víku zavazadlového prostoru či agresivního difuzoru v zadním nárazníku. Model Vantage V12 se bude vyrábět v ústředí značky Aston Martin v britském Gaydonu spolu s modely DBS, DB9 a Vantage V8. Dodávky nového typu začnou koncem letošního léta a jeho cena bude zveřejněna současně s premiérou vozu na letošním ženevském autosalonu. Produkce bude omezena na 500 kusů ročně, přesto se můžeme těšit na opravdový skvost, jenž ozdobí jistě každou sbírku a jehož cena bude s časem růst. Zákazníci v USA však mají smůlu: nový model nesplnil místní požadavky na pasivní bezpečnost a emisní limity a na místní trh se proto nedostane...  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage V12
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků