Aston Martin překvapí novým Vantage V12

Aston Martin letos v Ženevě představí dvanáctiválcovou verzi typu Vantage. Ta nabídne výkon více než 500 koní.

Aston Martin Vantage V12 se tím stane jedním z vůbec nejvýkonnějších vozů značky v její pětadevadesátileté historii. Nový model bude vycházet z osmiválcového typu Vantage, ale konstruktéři do něj vestavěli dvanáctiválcové šestilitrové srdce z vlajkové lodi Astonu, modelu DBS. Výkon zůstal beze změn, dosahuje tedy 510 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 570 Nm. Ten se přenáší na kola zadní nápravy s celkovým převodem 3,71:1 skrze šestistupňovou převodovku. Vantage V12 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 s (o jednu desetinu vteřiny rychleji než DBS se shodnou pohonnou jednotkou) a dosáhne rychlosti 305 km/h.

Při podrobnějším průzkumu najdeme řadu drobných odlišností na karosérii, ale též na podvozku, nový diferenciál s omezenou svorností je třeba poháněn hliníkovým kardanem. Ani motor se nevyhnul úpravám. Modifikované sací potrubí dostalo obtokovou větev, jež se otevírá při 5 500 ot./min., přepracován byl systém zapalování. Dvanáctiválcová pohonná jednotka je o rovný metrák těžší než ta osmiválcová, ale díky dalším úpravám na technice vozu narostla nakonec pohotovostní hmotnost celého vozu jen o 50 kg na přesto vysokých 1 680 kg. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena na zdvojených příčných ramenech, nové jsou pružiny, tlumiče i stabilizátory. Na devatenáctipalcových kovaných ráfcích jsou nazuty pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, razantní jízda je korigována uhlíkovo keramickými kotouči a mohutnými brzdovými třmeny s šesti pístky vpředu a se čtyřmi vzadu.

Vzhled vozu byl pro použití nového motoru optimalizován s ohledem na specifické potřeby pro proudění vzduchu. Vyhovělo se jim například použitím nového předního spoileru, kapoty s ventilačními mřížkami, malého spoileru na víku zavazadlového prostoru či agresivního difuzoru v zadním nárazníku. Model Vantage V12 se bude vyrábět v ústředí značky Aston Martin v britském Gaydonu spolu s modely DBS, DB9 a Vantage V8. Dodávky nového typu začnou koncem letošního léta a jeho cena bude zveřejněna současně s premiérou vozu na letošním ženevském autosalonu. Produkce bude omezena na 500 kusů ročně, přesto se můžeme těšit na opravdový skvost, jenž ozdobí jistě každou sbírku a jehož cena bude s časem růst. Zákazníci v USA však mají smůlu: nový model nesplnil místní požadavky na pasivní bezpečnost a emisní limity a na místní trh se proto nedostane...  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage V12
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků