Aston Martin překvapí novým Vantage V12

Aston Martin letos v Ženevě představí dvanáctiválcovou verzi typu Vantage. Ta nabídne výkon více než 500 koní.

Aston Martin Vantage V12 se tím stane jedním z vůbec nejvýkonnějších vozů značky v její pětadevadesátileté historii. Nový model bude vycházet z osmiválcového typu Vantage, ale konstruktéři do něj vestavěli dvanáctiválcové šestilitrové srdce z vlajkové lodi Astonu, modelu DBS. Výkon zůstal beze změn, dosahuje tedy 510 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 570 Nm. Ten se přenáší na kola zadní nápravy s celkovým převodem 3,71:1 skrze šestistupňovou převodovku. Vantage V12 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 s (o jednu desetinu vteřiny rychleji než DBS se shodnou pohonnou jednotkou) a dosáhne rychlosti 305 km/h.

Při podrobnějším průzkumu najdeme řadu drobných odlišností na karosérii, ale též na podvozku, nový diferenciál s omezenou svorností je třeba poháněn hliníkovým kardanem. Ani motor se nevyhnul úpravám. Modifikované sací potrubí dostalo obtokovou větev, jež se otevírá při 5 500 ot./min., přepracován byl systém zapalování. Dvanáctiválcová pohonná jednotka je o rovný metrák těžší než ta osmiválcová, ale díky dalším úpravám na technice vozu narostla nakonec pohotovostní hmotnost celého vozu jen o 50 kg na přesto vysokých 1 680 kg. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena na zdvojených příčných ramenech, nové jsou pružiny, tlumiče i stabilizátory. Na devatenáctipalcových kovaných ráfcích jsou nazuty pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, razantní jízda je korigována uhlíkovo keramickými kotouči a mohutnými brzdovými třmeny s šesti pístky vpředu a se čtyřmi vzadu.

Vzhled vozu byl pro použití nového motoru optimalizován s ohledem na specifické potřeby pro proudění vzduchu. Vyhovělo se jim například použitím nového předního spoileru, kapoty s ventilačními mřížkami, malého spoileru na víku zavazadlového prostoru či agresivního difuzoru v zadním nárazníku. Model Vantage V12 se bude vyrábět v ústředí značky Aston Martin v britském Gaydonu spolu s modely DBS, DB9 a Vantage V8. Dodávky nového typu začnou koncem letošního léta a jeho cena bude zveřejněna současně s premiérou vozu na letošním ženevském autosalonu. Produkce bude omezena na 500 kusů ročně, přesto se můžeme těšit na opravdový skvost, jenž ozdobí jistě každou sbírku a jehož cena bude s časem růst. Zákazníci v USA však mají smůlu: nový model nesplnil místní požadavky na pasivní bezpečnost a emisní limity a na místní trh se proto nedostane...  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage V12
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků