Aston Martin představuje DBS Superleggera. Dvanáctiválec má 715 koní

Britové okořenili DB11. Mají se v Maranellu se svým 812 Superfast začít bát?

Aston Martin DB11 už má svého nového agresivnějšího sourozence. K již tradičnímu přídomku S, který se pojí s ještě rychlejšími modely řady DB, připojili rovnou i Superleggera. Stejně jako třeba v případě Lamborghini je tento název použit ve smyslu snížení váhy. Ovšem nikoli tak brutálně, jako u Italů. Aston použil především ještě tužší a lehčí materiály na podvozku.

Krása za milion dolarů. Na prodej je Aston Martin V12 Vantage Zagato

Krása za milion dolarů. Na prodej je Aston Martin V12 Vantage Zagato

Novinka zaujme už vzhledem karoserie s obří maskou, kterou Britové začali používat u faceliftovaného Rapide S. Agresivnější jsou i výdechy na předním blatníku a zadní část s větším difuzorem. Promyšlenou aerodynamiku tak tato verze dává o dost více najevo, než elegantnější základ, ze kterého vznikl. Vždyť při maximální rychlosti 339 kilometrů za hodinu produkuje auto 180 kilogramů přítlaku.

Uvnitř nic výrazně nenapovídá, že sedíte v odlehčené verzi. Interiér se tak v podstatě neliší od DB11. Což nelze říct o motoru. Dvanáctiválec o objemu 5,2 litru byl vyladěn na výkon 715 koňských sil a 900 newtonmetrů dostupných už od 1800 do 5000 otáček. 

Jezděte jako James Bond. Na prodej je jeho Aston Martin DB5

Jezděte jako James Bond. Na prodej je jeho Aston Martin DB5

Stále je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF umístěnou vzadu před samosvorným diferenciálem. Výsledkem je zrychlení z nuly na stovku za 3,4 sekund a na 161 km/h za 6,4 sekund.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků