Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

První oficiální informace o svém plně elektrickém modelu nyní zveřejňuje také Aston Martin. Chystaný Rapide E vznikne v omezené sérii a výkon mu určitě chybět nebude.

Z hrstky dřívějších ilustrací již víme, že první elektromobil v nabídce Aston Martinu bude postaven na základě současného čtyřdveřového GT Rapide. Elektrický Rapide E si přitom vypůjčí stylistické prvky ze současně nejostřejší verze AMR, zatímco se barevně odliší detaily ve výrazné modré barvě. Část nových, aerodynamických disků kol a modrých brzdových třmenů můžeme vidět i na nejnovější upoutávce.

Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

V šasi Rapide E se koneckonců místo spalovací techniky usídlí dvojice elektromotorů na zadní nápravě – elektrický Rapide bude stále zadokolkou a chybět nebude ani samosvorný diferenciál. Automobilka uvádí, že kombinovaný výkon obou jednotek převýší 449 kW (610 koní) a 950 Nm točivého momentu.

Díky těmto hodnotám se očekává akcelerace z nuly na 100 km/h pod 4 vteřiny. Touto hodnotou by tedy elektromobil předehnal i Rapide AMR a jeho 4,4 s. Maximální rychlost má být ovšem limitována na 250 km/h.

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Pro ideální rozložení hmotnosti budou baterie uloženy nízko nad přední nápravou. S kapacitou 65 kWh je uváděn dojezd na jedno nabití přes 320 km a dobití baterií na přibližně 90 % by mělo zabrat okolo hodiny díky rychlonabíječce. Na celém elektrickém pohonu mimochodem spolupracuje divize Advanced Engineering společnosti Williams.

Aston Martin chce rovněž zajistit, že Rapid E bude moci předvést své nejlepší schopnosti i bez plně nabitých baterií. Na rozdíl od třeba Tesly, která dokáže maximální výkon podat jen s plně nabitými akumulátory, prý výkonové parametry elektrického Rapidu nebudou během jízdy degradovány.

Do světa elektromobilů však Aston Martin vstoupí opatrně. Výroba Rapide E bude totiž omezena na pouhých 155 kusů pro opravdové zájemce. První vozy se dostanou k zákazníkům až na konci příštího roku.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik