Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

První oficiální informace o svém plně elektrickém modelu nyní zveřejňuje také Aston Martin. Chystaný Rapide E vznikne v omezené sérii a výkon mu určitě chybět nebude.

Z hrstky dřívějších ilustrací již víme, že první elektromobil v nabídce Aston Martinu bude postaven na základě současného čtyřdveřového GT Rapide. Elektrický Rapide E si přitom vypůjčí stylistické prvky ze současně nejostřejší verze AMR, zatímco se barevně odliší detaily ve výrazné modré barvě. Část nových, aerodynamických disků kol a modrých brzdových třmenů můžeme vidět i na nejnovější upoutávce.

Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

V šasi Rapide E se koneckonců místo spalovací techniky usídlí dvojice elektromotorů na zadní nápravě – elektrický Rapide bude stále zadokolkou a chybět nebude ani samosvorný diferenciál. Automobilka uvádí, že kombinovaný výkon obou jednotek převýší 449 kW (610 koní) a 950 Nm točivého momentu.

Díky těmto hodnotám se očekává akcelerace z nuly na 100 km/h pod 4 vteřiny. Touto hodnotou by tedy elektromobil předehnal i Rapide AMR a jeho 4,4 s. Maximální rychlost má být ovšem limitována na 250 km/h.

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Pro ideální rozložení hmotnosti budou baterie uloženy nízko nad přední nápravou. S kapacitou 65 kWh je uváděn dojezd na jedno nabití přes 320 km a dobití baterií na přibližně 90 % by mělo zabrat okolo hodiny díky rychlonabíječce. Na celém elektrickém pohonu mimochodem spolupracuje divize Advanced Engineering společnosti Williams.

Aston Martin chce rovněž zajistit, že Rapid E bude moci předvést své nejlepší schopnosti i bez plně nabitých baterií. Na rozdíl od třeba Tesly, která dokáže maximální výkon podat jen s plně nabitými akumulátory, prý výkonové parametry elektrického Rapidu nebudou během jízdy degradovány.

Do světa elektromobilů však Aston Martin vstoupí opatrně. Výroba Rapide E bude totiž omezena na pouhých 155 kusů pro opravdové zájemce. První vozy se dostanou k zákazníkům až na konci příštího roku.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků