Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

První oficiální informace o svém plně elektrickém modelu nyní zveřejňuje také Aston Martin. Chystaný Rapide E vznikne v omezené sérii a výkon mu určitě chybět nebude.

Z hrstky dřívějších ilustrací již víme, že první elektromobil v nabídce Aston Martinu bude postaven na základě současného čtyřdveřového GT Rapide. Elektrický Rapide E si přitom vypůjčí stylistické prvky ze současně nejostřejší verze AMR, zatímco se barevně odliší detaily ve výrazné modré barvě. Část nových, aerodynamických disků kol a modrých brzdových třmenů můžeme vidět i na nejnovější upoutávce.

Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

V šasi Rapide E se koneckonců místo spalovací techniky usídlí dvojice elektromotorů na zadní nápravě – elektrický Rapide bude stále zadokolkou a chybět nebude ani samosvorný diferenciál. Automobilka uvádí, že kombinovaný výkon obou jednotek převýší 449 kW (610 koní) a 950 Nm točivého momentu.

Díky těmto hodnotám se očekává akcelerace z nuly na 100 km/h pod 4 vteřiny. Touto hodnotou by tedy elektromobil předehnal i Rapide AMR a jeho 4,4 s. Maximální rychlost má být ovšem limitována na 250 km/h.

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Pro ideální rozložení hmotnosti budou baterie uloženy nízko nad přední nápravou. S kapacitou 65 kWh je uváděn dojezd na jedno nabití přes 320 km a dobití baterií na přibližně 90 % by mělo zabrat okolo hodiny díky rychlonabíječce. Na celém elektrickém pohonu mimochodem spolupracuje divize Advanced Engineering společnosti Williams.

Aston Martin chce rovněž zajistit, že Rapid E bude moci předvést své nejlepší schopnosti i bez plně nabitých baterií. Na rozdíl od třeba Tesly, která dokáže maximální výkon podat jen s plně nabitými akumulátory, prý výkonové parametry elektrického Rapidu nebudou během jízdy degradovány.

Do světa elektromobilů však Aston Martin vstoupí opatrně. Výroba Rapide E bude totiž omezena na pouhých 155 kusů pro opravdové zájemce. První vozy se dostanou k zákazníkům až na konci příštího roku.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků