Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

První oficiální informace o svém plně elektrickém modelu nyní zveřejňuje také Aston Martin. Chystaný Rapide E vznikne v omezené sérii a výkon mu určitě chybět nebude.

Z hrstky dřívějších ilustrací již víme, že první elektromobil v nabídce Aston Martinu bude postaven na základě současného čtyřdveřového GT Rapide. Elektrický Rapide E si přitom vypůjčí stylistické prvky ze současně nejostřejší verze AMR, zatímco se barevně odliší detaily ve výrazné modré barvě. Část nových, aerodynamických disků kol a modrých brzdových třmenů můžeme vidět i na nejnovější upoutávce.

Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

Němci vylepšili Aston Martin DB11. Podívejte se, čím chrání svou posádku

V šasi Rapide E se koneckonců místo spalovací techniky usídlí dvojice elektromotorů na zadní nápravě – elektrický Rapide bude stále zadokolkou a chybět nebude ani samosvorný diferenciál. Automobilka uvádí, že kombinovaný výkon obou jednotek převýší 449 kW (610 koní) a 950 Nm točivého momentu.

Díky těmto hodnotám se očekává akcelerace z nuly na 100 km/h pod 4 vteřiny. Touto hodnotou by tedy elektromobil předehnal i Rapide AMR a jeho 4,4 s. Maximální rychlost má být ovšem limitována na 250 km/h.

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Pro ideální rozložení hmotnosti budou baterie uloženy nízko nad přední nápravou. S kapacitou 65 kWh je uváděn dojezd na jedno nabití přes 320 km a dobití baterií na přibližně 90 % by mělo zabrat okolo hodiny díky rychlonabíječce. Na celém elektrickém pohonu mimochodem spolupracuje divize Advanced Engineering společnosti Williams.

Aston Martin chce rovněž zajistit, že Rapid E bude moci předvést své nejlepší schopnosti i bez plně nabitých baterií. Na rozdíl od třeba Tesly, která dokáže maximální výkon podat jen s plně nabitými akumulátory, prý výkonové parametry elektrického Rapidu nebudou během jízdy degradovány.

Do světa elektromobilů však Aston Martin vstoupí opatrně. Výroba Rapide E bude totiž omezena na pouhých 155 kusů pro opravdové zájemce. První vozy se dostanou k zákazníkům až na konci příštího roku.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků