Aston Martin opět uvažuje o opravdovém supersportu

Noví majitelé britského Astonu Martin opravdu nelení. Prodej ještě nebyl zcela ukončen a na veřejnost již prosákly interní informace o plánech pro blízkou budoucnost. Ostatně tyto plány se také postaraly o to, že Ford dal této nabídce přednost před ostatními.

Aston Martin by měl částečně opustit současnou koncepci. Tedy koncepci motoru vpředu se zadním náhonem. Pro luxusní GT, kterými vozy Aston Martin jsou, je to koncepce více než vhodná, ovšem pro poskytování vysokých jízdních výkonů je lepší posadit motor doprostřed a posílat výkon na zadní kola.

I když v nedávné minulosti s tímto náhonem bývalý majitel Ford laškoval, na produkci nikdy nedošlo.

Aston Matrin ovšem čeká okolo roku 2010 generační obměna vybraných modelů a to je právě okamžik, který chce Prodrive využít. Na trh by se měl dostat opravu sportovní vůz, tedy s motorem vzadu a se zadním náhonem. A stejně jako Lamborghini, tak i Astron Martin by měl mít dva modely.

Jeden menší a slabší a la Gallardo a jeden opravdu výkonný a la Murciélago. Tím by Aston Martin přestoupil do klubu opravdových supersportů a opustil by tradiční pojetí elegantního, luxusního, výkonného, ale jinak vcelku nudného vozu.

A jak to bude doopravdy? To asi nikdo pořádně neví. Dá se předpokládat, že noví majitelé budou chtít udržet ziskovost a budou chtít firmu i nadále rozvíjet. Zda ovšem přejdou ke zcela jinému pojetí nelze prozatím říci, protože Aston Martin je hlavně o stylu a tento styl tyto vozy prodává. Zda budou zákazníci ochotni koupit něco zcela jiného, ukáže leda čas.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků