Aston Martin opět uvažuje o opravdovém supersportu

Noví majitelé britského Astonu Martin opravdu nelení. Prodej ještě nebyl zcela ukončen a na veřejnost již prosákly interní informace o plánech pro blízkou budoucnost. Ostatně tyto plány se také postaraly o to, že Ford dal této nabídce přednost před ostatními.

Aston Martin by měl částečně opustit současnou koncepci. Tedy koncepci motoru vpředu se zadním náhonem. Pro luxusní GT, kterými vozy Aston Martin jsou, je to koncepce více než vhodná, ovšem pro poskytování vysokých jízdních výkonů je lepší posadit motor doprostřed a posílat výkon na zadní kola.

I když v nedávné minulosti s tímto náhonem bývalý majitel Ford laškoval, na produkci nikdy nedošlo.

Aston Matrin ovšem čeká okolo roku 2010 generační obměna vybraných modelů a to je právě okamžik, který chce Prodrive využít. Na trh by se měl dostat opravu sportovní vůz, tedy s motorem vzadu a se zadním náhonem. A stejně jako Lamborghini, tak i Astron Martin by měl mít dva modely.

Jeden menší a slabší a la Gallardo a jeden opravdu výkonný a la Murciélago. Tím by Aston Martin přestoupil do klubu opravdových supersportů a opustil by tradiční pojetí elegantního, luxusního, výkonného, ale jinak vcelku nudného vozu.

A jak to bude doopravdy? To asi nikdo pořádně neví. Dá se předpokládat, že noví majitelé budou chtít udržet ziskovost a budou chtít firmu i nadále rozvíjet. Zda ovšem přejdou ke zcela jinému pojetí nelze prozatím říci, protože Aston Martin je hlavně o stylu a tento styl tyto vozy prodává. Zda budou zákazníci ochotni koupit něco zcela jiného, ukáže leda čas.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků