Aston Martin opět uvažuje o opravdovém supersportu

Noví majitelé britského Astonu Martin opravdu nelení. Prodej ještě nebyl zcela ukončen a na veřejnost již prosákly interní informace o plánech pro blízkou budoucnost. Ostatně tyto plány se také postaraly o to, že Ford dal této nabídce přednost před ostatními.

Aston Martin by měl částečně opustit současnou koncepci. Tedy koncepci motoru vpředu se zadním náhonem. Pro luxusní GT, kterými vozy Aston Martin jsou, je to koncepce více než vhodná, ovšem pro poskytování vysokých jízdních výkonů je lepší posadit motor doprostřed a posílat výkon na zadní kola.

I když v nedávné minulosti s tímto náhonem bývalý majitel Ford laškoval, na produkci nikdy nedošlo.

Aston Matrin ovšem čeká okolo roku 2010 generační obměna vybraných modelů a to je právě okamžik, který chce Prodrive využít. Na trh by se měl dostat opravu sportovní vůz, tedy s motorem vzadu a se zadním náhonem. A stejně jako Lamborghini, tak i Astron Martin by měl mít dva modely.

Jeden menší a slabší a la Gallardo a jeden opravdu výkonný a la Murciélago. Tím by Aston Martin přestoupil do klubu opravdových supersportů a opustil by tradiční pojetí elegantního, luxusního, výkonného, ale jinak vcelku nudného vozu.

A jak to bude doopravdy? To asi nikdo pořádně neví. Dá se předpokládat, že noví majitelé budou chtít udržet ziskovost a budou chtít firmu i nadále rozvíjet. Zda ovšem přejdou ke zcela jinému pojetí nelze prozatím říci, protože Aston Martin je hlavně o stylu a tento styl tyto vozy prodává. Zda budou zákazníci ochotni koupit něco zcela jiného, ukáže leda čas.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků