Aston Martin One-77: konečně známe detaily

Na více informací o modelu One-77 nás Aston Martin nechal řádně čekat. Nyní už víme, že půjde o vůz plný superlativů. V čem je výjimečný?

Příchod nového Astonu Martin s typovým označením One-77 byl předznamenán ještě před zahájením loňského autosalonu v Paříži, kde se jeden předprodukční exemplář sice ukázal, ale po celou dobu výstavy zůstala jeho větší část zahalena plachtou. Fanoušci, očekávající odhalení tohoto speciálního modelu tedy zřejmě z Paříže odcházeli poněkud zklamaní, nicméně letos v Ženevě si mohou vše vynahradit. One-77 se zde konečně odhalil celý a s jeho debutem zmizely i poslední spekulace, které byly nahrazeny oficiálními informacemi.

Hned na úvod si ale řekněme, že to podstatné o novém Astonu jsme už nějakou tu dobu tušili. Třeba to, že jej bude pohánět šestilitrový dvanáctiválec s mamutím výkonem 551 kW/750 koní, u něhož se oproti verzi z modelu DBS podařilo snížit hmotnost o 10 procent. O přesun výkonu na kola zadní nápravy se stará šestistupňová manuální převodovka ovládána přes „pádla“ pod volantem a díky propracované technice, výkonnému motoru a relativně nízké hmotnosti (zhruba 1 500 kg) se sprint z nuly na stovku tomuto modelu podaří za zhruba tři a půl vteřiny. Maximální rychlost prý výrazně převyšuje hodnotu 320 km/h.
Podle oficiální tiskové zprávy se konstruktéři zaměřili i na podvozkovou část, která je oproti ostatním modelům výrazně lepší a postará se prý o dokonalý požitek z jízdy. Bezpeční zastavení, či zpomalení mají na starosti karbon-keramické brzdy a kontakt se zemí zabezpečují semi-slicky Pirelli P Zero Corsa.
Při vývoji nového modelu se automobilka zřejmě do jisté míry inspirovala svými konkurenty, kteří již v současnosti nabízejí pro své modely nejeden individualizační program, prostřednictvím něhož si každý zákazník může upravit vůz k obrazu svému. Stejnou možnost budou mít i majitelé Astonu One-77, při němž si budou moci vybrat z pestré palety exteriérových a interiérových doplňků, přičemž největší možnosti individualizace budou mít právě v kokpitu. Ten zatím automobilka, jako jedinou část, své novinky zatím před světem skrývá, ovšem jeho odhalení je pouze otázkou času.
Závěrem už jenom doplňme, že vyrobeno bude pouze 76 dalších kusů a předpokládá se, že i navzdory vysoké pořizovací ceně zhruba 1,2 milionu liber (zhruba 34 milionů Kč) se u prodejců příliš neohřejí.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Aston Martin One-77
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků