Aston Martin One-77: konečně známe detaily

Na více informací o modelu One-77 nás Aston Martin nechal řádně čekat. Nyní už víme, že půjde o vůz plný superlativů. V čem je výjimečný?

Příchod nového Astonu Martin s typovým označením One-77 byl předznamenán ještě před zahájením loňského autosalonu v Paříži, kde se jeden předprodukční exemplář sice ukázal, ale po celou dobu výstavy zůstala jeho větší část zahalena plachtou. Fanoušci, očekávající odhalení tohoto speciálního modelu tedy zřejmě z Paříže odcházeli poněkud zklamaní, nicméně letos v Ženevě si mohou vše vynahradit. One-77 se zde konečně odhalil celý a s jeho debutem zmizely i poslední spekulace, které byly nahrazeny oficiálními informacemi.

Hned na úvod si ale řekněme, že to podstatné o novém Astonu jsme už nějakou tu dobu tušili. Třeba to, že jej bude pohánět šestilitrový dvanáctiválec s mamutím výkonem 551 kW/750 koní, u něhož se oproti verzi z modelu DBS podařilo snížit hmotnost o 10 procent. O přesun výkonu na kola zadní nápravy se stará šestistupňová manuální převodovka ovládána přes „pádla“ pod volantem a díky propracované technice, výkonnému motoru a relativně nízké hmotnosti (zhruba 1 500 kg) se sprint z nuly na stovku tomuto modelu podaří za zhruba tři a půl vteřiny. Maximální rychlost prý výrazně převyšuje hodnotu 320 km/h.
Podle oficiální tiskové zprávy se konstruktéři zaměřili i na podvozkovou část, která je oproti ostatním modelům výrazně lepší a postará se prý o dokonalý požitek z jízdy. Bezpeční zastavení, či zpomalení mají na starosti karbon-keramické brzdy a kontakt se zemí zabezpečují semi-slicky Pirelli P Zero Corsa.
Při vývoji nového modelu se automobilka zřejmě do jisté míry inspirovala svými konkurenty, kteří již v současnosti nabízejí pro své modely nejeden individualizační program, prostřednictvím něhož si každý zákazník může upravit vůz k obrazu svému. Stejnou možnost budou mít i majitelé Astonu One-77, při němž si budou moci vybrat z pestré palety exteriérových a interiérových doplňků, přičemž největší možnosti individualizace budou mít právě v kokpitu. Ten zatím automobilka, jako jedinou část, své novinky zatím před světem skrývá, ovšem jeho odhalení je pouze otázkou času.
Závěrem už jenom doplňme, že vyrobeno bude pouze 76 dalších kusů a předpokládá se, že i navzdory vysoké pořizovací ceně zhruba 1,2 milionu liber (zhruba 34 milionů Kč) se u prodejců příliš neohřejí.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Aston Martin One-77
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků