Aston Martin oficiálně ohlásil první Lagondu, bude to čistě elektrické SUV

Britská automobilka plánuje do tří let uvést na trh svůj první crossover, Aston Martin to ale nebude. Pod označením Lagonda vypustí elektromobil inspirovaný konceptem Vision.

Ve světě, kde mají své luxusní SUV už i automobilky Bentley a Rolls-Royce, nás může jen stěží něco překvapit. Rozhodně to tedy nesvede připravovaný crossover další britské značky, kterou je tentokrát Aston Martin a důvodů je hned několik.

Aston Martin DBX je nový koncept kupé-crossoveru

Aston Martin DBX je nový koncept kupé-crossoveru

Předně asi proto, že firma z Gaydonu mluví o této možnosti už hezkou řádku let. A nejen mluví. V březnu 2015 Aston Martin vyrukoval s konceptem dvoudveřového přizvednutého vozu DBX, který byl prezentován jako možná předzvěst dalšího rozšiřování portfolia směrem ke sportovně užitkovým automobilům.

Ta chvíle se blíží, akorát výsledný produkt nejspíše vůbec neponese označení Aston Martin. Britové pro oficiálně ohlášené SUV vyhradili označení Lagonda a na trh ho chtějí uvést nejpozději v roce 2021. Co je naopak překvapivé, je pohon. Přestože má Aston aktuálně přístup k nejmodernějším pohonným jednotkám Mercedesu, svou novinku spalovacím motorem neosadí.

Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Tisková zpráva tvrdí, že Lagonda SUV bude spoléhat čistě na elektřinu, přičemž její karoserie má ukrývat „technologie blízké budoucnosti“. Co přesně bychom si měli pod tímto označením představit, prozatím nevíme, stejně jako nemůžeme sloužit bližšími technickými parametry. Automobilka se nicméně trochu rozepsala o designu.

Jak bude vůz vypadat, naznačují první tovární skici a Aston Martin se navíc odvolává i k nedávné ženevské studii Vision Concept. Právě její avantgardní tvary měly být inspirací pro návrháře pracující na novém SUV. Vůbec první samostatný model označený jménem Lagonda má být navíc prostorný, nabídnout spoustu stylu, luxusu, a kromě jiného také pohon všech kol.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků