Aston Martin oficiálně ohlásil první Lagondu, bude to čistě elektrické SUV

Britská automobilka plánuje do tří let uvést na trh svůj první crossover, Aston Martin to ale nebude. Pod označením Lagonda vypustí elektromobil inspirovaný konceptem Vision.

Ve světě, kde mají své luxusní SUV už i automobilky Bentley a Rolls-Royce, nás může jen stěží něco překvapit. Rozhodně to tedy nesvede připravovaný crossover další britské značky, kterou je tentokrát Aston Martin a důvodů je hned několik.

Aston Martin DBX je nový koncept kupé-crossoveru

Aston Martin DBX je nový koncept kupé-crossoveru

Předně asi proto, že firma z Gaydonu mluví o této možnosti už hezkou řádku let. A nejen mluví. V březnu 2015 Aston Martin vyrukoval s konceptem dvoudveřového přizvednutého vozu DBX, který byl prezentován jako možná předzvěst dalšího rozšiřování portfolia směrem ke sportovně užitkovým automobilům.

Ta chvíle se blíží, akorát výsledný produkt nejspíše vůbec neponese označení Aston Martin. Britové pro oficiálně ohlášené SUV vyhradili označení Lagonda a na trh ho chtějí uvést nejpozději v roce 2021. Co je naopak překvapivé, je pohon. Přestože má Aston aktuálně přístup k nejmodernějším pohonným jednotkám Mercedesu, svou novinku spalovacím motorem neosadí.

Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Tisková zpráva tvrdí, že Lagonda SUV bude spoléhat čistě na elektřinu, přičemž její karoserie má ukrývat „technologie blízké budoucnosti“. Co přesně bychom si měli pod tímto označením představit, prozatím nevíme, stejně jako nemůžeme sloužit bližšími technickými parametry. Automobilka se nicméně trochu rozepsala o designu.

Jak bude vůz vypadat, naznačují první tovární skici a Aston Martin se navíc odvolává i k nedávné ženevské studii Vision Concept. Právě její avantgardní tvary měly být inspirací pro návrháře pracující na novém SUV. Vůbec první samostatný model označený jménem Lagonda má být navíc prostorný, nabídnout spoustu stylu, luxusu, a kromě jiného také pohon všech kol.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků