Aston Martin odhaluje nový speciál Vantage GT3

Automobilka Aston Martin poodhalila vzhled svého závodního vozu připraveného pro ostré nasazení ve třídě GT3.
Aston Martin odhaluje nový speciál Vantage GT3

Z této zprávy budou potěšeni nejen fandové značky Aston Martin, ale také všichni ti, kteří jsou zapáleni pro motoristický sport. Aston Martin totiž vůbec poprvé poodhalil podobu svého nového závodního speciálu s prozatímním označením Vantage GT3, který ve službách závodních týmů nahradí dosavadní model DBRS9 GT3. Svoji pětiletou kariéru odstartoval v roce 2006 na Le Mans a vznikl v počtu 26 kusů, které dobyly řady úspěchů v národních i mezinárodních šampionátech. Odvozen byl od omezené série vozů Aston Martin DBRS9 pro běžný provoz. V okruhových závodech FIA GT novinka doplní také stávající Aston Martin Vantage pro slabší třídu GT2.

„Aston Martin DBRS9 byl velmi úspěšným strojem třídy GT3 a i přes své šestileté stáří je konkurenceschopný dodnes,“ tvrdí John Gaw, ředitel divize Aston Martin Racing. „Nicméně vývoj se posunul vpřed a potřebovali jsme postavit zcela nový vůz, v němž jsme uplatnili naše šestileté zkušenosti a aplikovali nejnovější techniku, abychom mohli v úspěších v kategorii GT3 pokračovat.“

Nejnovější závodní automobil značky Aston Martin je stále ve stádiu vývoje, nicméně konstruktéři mají za cíl postavit vůz s pohotovostní hmotností 1 250 kg a motorem o výkonu 600 britských koní (608 koní, resp. 447 kW) a točivém momentu až 700 Nm. Podle vyjádření továrny bude první prototyp nového Vantage GT3 dokončen letos v červnu a během letošního roku projde rozsáhlými testy. Série první desítky vozů pak má být soukromým stájím k dispozici na počátku sezóny 2012. Doplní škálu závodních vozů sestávající z jižvýše zmíněné verze GT2 a dále pak modelů Vantage N24 (GT4), AMR-One LMP a DBR9 GT1, který v barvách týmu Young Driver AMR prohání také Tomáš Enge.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage GT3 do závodního zápolení nastoupí v sezóně 2012
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků