Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého hypersportu Valkyrie, prozrazuje nám alespoň dech beroucí podrobnosti jeho mocného dvanáctiválce.

U hypersportu inspirovaném technologií Formule 1, jakým má Aston Martin Valkyrie být, jsme samozřejmě čekali, že i po stránce motoru bude novinka opravdovým technickým vrcholem. Na rozdíl od současných monopostů s šestiválci se bude ovšem Valkyrie pyšnit velkým dvanáctiválcem s elektrickou výpomocí, na jehož vývoji spolupracoval i mistr v oboru Cosworth. A schopnosti této jednotky nám nyní Aston Martin upřesňuje.

Ve světě přeplňování můžeme britské značce tleskat, že se pro svůj hypersport rozhodla vyvinout atmosféricky plněný dvanáctiválec. Motor o objemu 6,5 litru produkuje 746 kW (1014 koní) při 10.500 ot./min, přičemž omezovač je nastaven na úžasných 11.100 ot./min. Pro zajímavost, na jeden litr objemu motoru má jednotka výkon 115 kW (156 koní). Točivý moment se pohybuje na hodnotě 740 Nm při 7000 ot./min.

Aston Martin udělal z klasického DB6 elektromobil. Hledí na temné časy

Aston Martin udělal z klasického DB6 elektromobil. Hledí na temné časy

Aston Martin se již pochlubil i zvukovým projevem motoru (viz video níže) a nelze opomenout, že točivý V12 připomíná zvuk motorů starých formulí. Tisícovka koní se ovšem nakonec ještě rozroste, protože motor Valkyrie využije elektrické pomoci hybridního ústrojí KERS. Jeho specifikaci uvede značka později.

Na konstrukci motoru se použily i díly z titanu a výzvou bylo udržet jeho hmotnost na úplném minimu, zatímco bude zajištěna spolehlivost a výdrž jednotlivých dílů při vysoké zátěži. Ve výsledku tak motor váží 206 kg. Například samotná kliková hřídel je o 50 % lehčí než v případě starého V12 z modelu One-77. Aston Martin pak nezapomíná dodat, že i s těmito vlastnostmi a schopnostmi jeho nový atmosférický V12 stále splňuje dnešní emisní limity produkčních vozů.

Aston Martin začíná testovat své první SUV. Naplno jej ukáže příští rok

Aston Martin začíná testovat své první SUV. Naplno jej ukáže příští rok

„Vysokootáčkový atmosférický dvanáctiválec je prostě absolutním vrcholem pro každého, kdo má v krvi alespoň kapku benzinu. Nic nezní lépe a nic nedokáže lépe shrnout emoce a vzrušení z funkce spalovacího motoru. Našim výsledkem je vskutku mimořádný motor, u něhož pochybuji, že bude někdy překonán,“ okomentoval V12 Andy Palmer, vedoucí Aston Martinu.  

Jen pro připomenutí, spoluprací se stáji Red Bull F1 a známým inženýrem Adrianem Newey bude Valkyrie disponovat i úžasnými aerodynamickými schopnostmi. Dříve značka uvedla, že hypersport dokáže generovat až 1816 kg aerodynamického přítlaku. Auto o hmotnosti kolem 1000 kg (s náplněmi) tak bude k zemi přitlačováno skoro dvojnásobkem své vlastní hmotnosti.

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Kromě standardní silniční Valkyrie pak Aston Martin plánuje ještě aerodynamicky dokonalejší verzi AMR Pro, která bude využitelná pouze na okruhu. Standardní verze se plánuje vyrobit 150 kusů. Cenovka jednoho exempláře se má pohybovat v přepočtu okolo 60 milionů korun. První vozy se dostanou k zákazníkům příští rok.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky