Zatímco silniční verze hypersportovního Astonu Martin Valkyrie nadále prochází testováním, u britské automobilky teď naplno odhalují konečnou podobu varianty AMR Pro. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin

Zatímco silniční verze hypersportovního Astonu Martin Valkyrie nadále prochází testováním, u britské automobilky teď naplno odhalují konečnou podobu varianty AMR Pro. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro | Zdroj: Aston Martin

Striktně okruhová specifikace modelu se nám již ukázala ve formě konceptu tři roky nazpět na autosalonu v Ženevě. Produkční verze nicméně přichází s řadou změn. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin

Striktně okruhová specifikace modelu se nám již ukázala ve formě konceptu tři roky nazpět na autosalonu v Ženevě. Produkční verze nicméně přichází s řadou změn. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro | Zdroj: Aston Martin

Celkový design a aerodynamická řešení placatého hypersportu jsou nyní mnohem zřetelnější a blíže silniční verzi Valkyrie. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin

Celkový design a aerodynamická řešení placatého hypersportu jsou nyní mnohem zřetelnější a blíže silniční verzi Valkyrie. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro | Zdroj: Aston Martin

Rozměrný splitter nebo středová ploutev a velké zadní křídlo ale ještě více přibližují podobu modelu k závodním speciálům třídy LMP1. Jak už ovšem víme, do nové třídy hyperaut a tedy do 24hodinového závodu v Le Mans  Aston Martin nakonec nenastoupí . | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin

Rozměrný splitter nebo středová ploutev a velké zadní křídlo ale ještě více přibližují podobu modelu k závodním speciálům třídy LMP1. Jak už ovšem víme, do nové třídy hyperaut a tedy do 24hodinového závodu v Le Mans Aston Martin nakonec nenastoupí. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro | Zdroj: Aston Martin

Změny pak značka oznamuje i pod kapotáží verze AMR Pro. Ke snížení hmotnosti se totiž okruhová varianta vzdá hybridního ústrojí, které bude mít silniční Valkyrie. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin

Změny pak značka oznamuje i pod kapotáží verze AMR Pro. Ke snížení hmotnosti se totiž okruhová varianta vzdá hybridního ústrojí, které bude mít silniční Valkyrie. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro | Zdroj: Aston Martin

I přesto nebude okřídlená placka strádat počtem koní. Aston Martin totiž oznamuje, že chce z atmosférického 6,5litrového V12 ze spolupráce z Cosworthem vymáčknout rovných 1000 koní (735 kW). | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin

I přesto nebude okřídlená placka strádat počtem koní. Aston Martin totiž oznamuje, že chce z atmosférického 6,5litrového V12 ze spolupráce z Cosworthem vymáčknout rovných 1000 koní (735 kW). | Aston Martin Valkyrie AMR Pro | Zdroj: Aston Martin

Další kilogramy ušetří rozsáhlejší využití karbonových dílů také na podvozku nebo použití oken z Perspexu. Více v článku... | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin

Další kilogramy ušetří rozsáhlejší využití karbonových dílů také na podvozku nebo použití oken z Perspexu. Více v článku... | Aston Martin Valkyrie AMR Pro | Zdroj: Aston Martin

Striktně okruhová specifikace modelu se nám již ukázala ve formě konceptu tři roky nazpět na autosalonu v Ženevě. Produkční verze nicméně přichází s řadou změn. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin
Celkový design a aerodynamická řešení placatého hypersportu jsou nyní mnohem zřetelnější a blíže silniční verzi Valkyrie. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin
Rozměrný splitter nebo středová ploutev a velké zadní křídlo ale ještě více přibližují podobu modelu k závodním speciálům třídy LMP1. Jak už ovšem víme, do nové třídy hyperaut a tedy do 24hodinového závodu v Le Mans  Aston Martin nakonec nenastoupí . | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin
Změny pak značka oznamuje i pod kapotáží verze AMR Pro. Ke snížení hmotnosti se totiž okruhová varianta vzdá hybridního ústrojí, které bude mít silniční Valkyrie. | Aston Martin Valkyrie AMR Pro Zdroj: Aston Martin
7
Fotogalerie

Aston Martin odhaluje finální verzi Valkyrie AMR Pro. I bez hybridu nabídne 1000 koní

Produkční verze hypersportu Valkyrie v okruhové variantě AMR Pro se spolehne čistě na atmosférický dvanáctiválec od Cosworthu.

Zatímco silniční verze hypersportovního Astonu Martin Valkyrie nadále prochází testováním, u britské automobilky teď naplno odhalují konečnou podobu varianty AMR Pro. Striktně okruhová specifikace modelu se nám již ukázala ve formě konceptu tři roky nazpět na autosalonu v Ženevě. Produkční verze nicméně přichází s řadou změn.

Celkový design a aerodynamická řešení placatého hypersportu jsou nyní mnohem zřetelnější a blíže silniční verzi Valkyrie. Rozměrný splitter nebo středová ploutev a velké zadní křídlo ale ještě více přibližují podobu modelu k závodním speciálům třídy LMP1. Jak už ovšem víme, do nové třídy hyperaut a tedy do 24hodinového závodu v Le Mans Aston Martin nakonec nenastoupí.

Změny pak značka oznamuje i pod kapotáží verze AMR Pro. Ke snížení hmotnosti se totiž okruhová varianta vzdá hybridního ústrojí, které bude mít silniční Valkyrie. I přesto nebude okřídlená placka strádat počtem koní. Aston Martin totiž oznamuje, že chce z atmosférického 6,5litrového V12 ze spolupráce z Cosworthem vymáčknout rovných 1000 koní (735 kW).

Další kilogramy ušetří rozsáhlejší využití karbonových dílů také na podvozku nebo použití oken z Perspexu. Po stránce aerodynamiky má AMR Pro produkovat dvakrát tolik přítlaku než silniční varianta, vůči které se razantně mění i rozměry okruhového speciálu – délka naroste o 380 mm, kdy bude širší také rozchod předních (+96 mm) a zadních kol (+115 mm).  

Přesné technické údaje zveřejní Aston Martin v následujících měsících. Cílem britské značky je dosáhnout na okruhu v Le Mans času 3 minuty a 20 sekund, čímž by se Valkyrie AMR Pro přiblížila schopnostmi právě k závodním LMP1 prototypům.

Bez započítání dvou vývojových prototypů vyrobí automobilka pouze 40 kusů Valkyrie AMR Pro. První exempláře chce Aston Martin dodat zájemcům ke konci letošního roku.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud