Aston Martin nechal nahlédnout do výroby DB4 GT Zagato. Budete se culit blahem!

Aston Martin se dělí o další úžasné fotografie z procesu výroby znovuoživené série klasického modelu DB4 GT Zagato.

První kousek jsme už měli možnost vidět v kompletně dokončeném stavu. Teď ovšem Aston Martin a jeho speciální Works divize vypouští do světa další fotografie z produkce staronových exemplářů DB4 GT Zagato, které doplňují původní sérii nádherných vozů z 60. let minulého století. Dílnu v britském městě Newport Pagnell nakonec opustí celkem 19 exemplářů.

Jak už víme, nové kusy DB4 GT Zagato jsou vyráběny do páru s nejnovějším počinem Aston Martinu a italské karosárny Zagato – moderním DBS GT Zagato, které stojí na základě standardního modelu DBS Superleggera. Obou vozů tedy vznikne jen 19 kusů a zájemci je obdrží jako nerozlučný pár.

Aston Martin ukázal první kus z obnovené série DB4 GT Zagato. Je to nádhera!

Aston Martin ukázal první kus z obnovené série DB4 GT Zagato. Je to nádhera!

Na obnově série starého DB4 GT Zagato si samozřejmě dali specialisté z Aston Martin Works záležet a ctí původní plány a specifikace starého závoďáku. Při vytváření nových hliníkových karoserií se nicméně použila například technologie digitálního mapování. I přesto však jde o především ruční práci. Tvorba každého exempláře tak zabere na 4500 hodin.

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů.

Takzvaná kolekce DBZ Century Collection, obsahující staronové DB4 GT Zagato a moderní DBS GT Zagato, vyjde zájemce na asi 6 milionů liber (v přepočtu asi 180 milionů korun).

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků