Aston Martin nechal nahlédnout do výroby DB4 GT Zagato. Budete se culit blahem!

Aston Martin se dělí o další úžasné fotografie z procesu výroby znovuoživené série klasického modelu DB4 GT Zagato.

První kousek jsme už měli možnost vidět v kompletně dokončeném stavu. Teď ovšem Aston Martin a jeho speciální Works divize vypouští do světa další fotografie z produkce staronových exemplářů DB4 GT Zagato, které doplňují původní sérii nádherných vozů z 60. let minulého století. Dílnu v britském městě Newport Pagnell nakonec opustí celkem 19 exemplářů.

Jak už víme, nové kusy DB4 GT Zagato jsou vyráběny do páru s nejnovějším počinem Aston Martinu a italské karosárny Zagato – moderním DBS GT Zagato, které stojí na základě standardního modelu DBS Superleggera. Obou vozů tedy vznikne jen 19 kusů a zájemci je obdrží jako nerozlučný pár.

Aston Martin ukázal první kus z obnovené série DB4 GT Zagato. Je to nádhera!

Aston Martin ukázal první kus z obnovené série DB4 GT Zagato. Je to nádhera!

Na obnově série starého DB4 GT Zagato si samozřejmě dali specialisté z Aston Martin Works záležet a ctí původní plány a specifikace starého závoďáku. Při vytváření nových hliníkových karoserií se nicméně použila například technologie digitálního mapování. I přesto však jde o především ruční práci. Tvorba každého exempláře tak zabere na 4500 hodin.

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů.

Takzvaná kolekce DBZ Century Collection, obsahující staronové DB4 GT Zagato a moderní DBS GT Zagato, vyjde zájemce na asi 6 milionů liber (v přepočtu asi 180 milionů korun).

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 109 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků