Aston Martin láká na svůj další hypersport. Bude se jmenovat Valhalla?

Přestože vrcholný Aston Martin Valkyrie ještě není na silnicích, britská značka nás již láká na další hypersport, který rozšíří její nabídku.

Aston Martin se chce očividně na poli super a hypersportů pořádně rozjet. Po uvedení technologického zázraku jménem Valkyrie (v němž má prsty inženýr génius Adrian Newey a dostane hybridní ústrojí s výkonem přes 1000 koní) se britská automobilka pomalu chystá na uvedení dalšího podobně střiženého modelu, který se v hierarchii zařadí právě pod Valkyrii.

Ale pozor, novinka bude zase o stupeň výše dalšímu chystanému supersportu, jímž chce Aston Martin konkurovat zavedeným hráčům jako Ferrari 488 GTB či McLarenu 720S. Nyní zveřejněná upoutávka tak předpovídá již třetí projekt (s kódovým označením 003), který na druhou stranu zajistí podobné schopnosti jako starší hypersporty LaFerrari či Porsche 918 Spyder.  

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Příhodně tak Aston svou novinku popisuje jako „Son of Valkyrie“, tedy „syna Valkyrie“. Některé zdroje pak mluví o oficiálním jménu „Valhalla“. Z jediné potemnělé fotky lze prozatím odhadnout dramaticky tvarovanou aerodynamickou karoserii, motor uložený uprostřed, nad nímž se bude tyčit velký otvor přívodu vzduchu. Členité LED svítilny pak připomínají lampy ze starší okruhové hračky Vulcan.

O třetím super/hyper autě Aston Martinu již víme delší dobu. Ostatně už minulý rok prozradil šéf Astonu Andy Palmer, že vůz použije hybridní techniku s přeplňovaným šestiválcem. Tehdy se nám taky dostalo první hrubé skici designu karoserie. Očekávat máme výkon okolo 800 (588 kW) až 1000 koní (735 kW).

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

Po vzoru Valkyrie by novinka ctila i velice lehkou konstrukci a nabídla slušnou dávku aerodynamické přilnavosti, a to ve formě modelu homologovaného k silničnímu využití. Opět však půjde o limitovanou produkci zaměřenou na pouhých 500 šťastlivců. S uvedením na trh se počítá na konci roku 2021.

Galerie doplněna od Aston Martin Valkyrie AMR Pro.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků