Aston Martin láká na svůj další hypersport. Bude se jmenovat Valhalla?

Přestože vrcholný Aston Martin Valkyrie ještě není na silnicích, britská značka nás již láká na další hypersport, který rozšíří její nabídku.

Aston Martin se chce očividně na poli super a hypersportů pořádně rozjet. Po uvedení technologického zázraku jménem Valkyrie (v němž má prsty inženýr génius Adrian Newey a dostane hybridní ústrojí s výkonem přes 1000 koní) se britská automobilka pomalu chystá na uvedení dalšího podobně střiženého modelu, který se v hierarchii zařadí právě pod Valkyrii.

Ale pozor, novinka bude zase o stupeň výše dalšímu chystanému supersportu, jímž chce Aston Martin konkurovat zavedeným hráčům jako Ferrari 488 GTB či McLarenu 720S. Nyní zveřejněná upoutávka tak předpovídá již třetí projekt (s kódovým označením 003), který na druhou stranu zajistí podobné schopnosti jako starší hypersporty LaFerrari či Porsche 918 Spyder.  

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Okruhový paket a ryzí zlato? Pro Aston Martin Valkyrie žádný problém

Příhodně tak Aston svou novinku popisuje jako „Son of Valkyrie“, tedy „syna Valkyrie“. Některé zdroje pak mluví o oficiálním jménu „Valhalla“. Z jediné potemnělé fotky lze prozatím odhadnout dramaticky tvarovanou aerodynamickou karoserii, motor uložený uprostřed, nad nímž se bude tyčit velký otvor přívodu vzduchu. Členité LED svítilny pak připomínají lampy ze starší okruhové hračky Vulcan.

O třetím super/hyper autě Aston Martinu již víme delší dobu. Ostatně už minulý rok prozradil šéf Astonu Andy Palmer, že vůz použije hybridní techniku s přeplňovaným šestiválcem. Tehdy se nám taky dostalo první hrubé skici designu karoserie. Očekávat máme výkon okolo 800 (588 kW) až 1000 koní (735 kW).

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

Po vzoru Valkyrie by novinka ctila i velice lehkou konstrukci a nabídla slušnou dávku aerodynamické přilnavosti, a to ve formě modelu homologovaného k silničnímu využití. Opět však půjde o limitovanou produkci zaměřenou na pouhých 500 šťastlivců. S uvedením na trh se počítá na konci roku 2021.

Galerie doplněna od Aston Martin Valkyrie AMR Pro.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků